Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 01:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/ ... ve/5722459

Citat:
De fleste forældre gør alt, hvad de kan for at forhindre deres børn i at komme i nærheden af stoffer. Men en britisk mor valgte for nylig at gå den stik modsatte vej - hun købte nemlig 12 pakker kokain og forærede dem til sin datter.

Nicola Austen ville nemlig sikre sig, at datteren fik en fed 18 års fødselsdag og udover kokainen havde hun også booket en limosinetur til London for at fejre dagen.

Men inden den store dag fandt sted, kom politiet på sporet af parret og ransagede morens hjem med en narkohund. Det skriver Daily Mail.

Kokainen havde en renhed på 87 %, og moren indrømmede, at hun havde købt den for at fejre datterens fødselsdag.

Se også: 91-årig sigtet for kokainsmugling

Det var bestemt heller ikke første gang moren havde været i besiddelse af ulovlige stoffer. Nicola Austen havde nemlig seks tidligere domme, bl.a. for at have været i besiddelse af amfetemin i 2010. Hun undgik dog fængsel og slap med en bøde.

I den nuværende sag, som kom for retten i fredags, slap Nicola Austen igen for fængselsstraf. Hun er i stedet blevet pålagt et 'besværligt' arbejde i 250 timer, skriver Kent Online.

FAKTA: Sådan virker kokain på din krop og hjerne

* Kokain er et hvidt pulver, som kan sniffes og injiceres, og som kokainpasta og crack, som man kan ryge.

* Man bliver hurtigt høj, men bagefter deprimeret, irritabel og har bare trang til mere stof.

* Folk, der bruger det tit, hverken sover eller spiser ordentligt. De kan få stærkt forøget puls, vedvarende sitren i musklerne og krampetrækninger.

* Stoffet kan skabe paranoia, vrede, fjendtlighed og ængstelse.

* Giver forøget risiko for hjerteanfald, slagtilfælde eller problemer med vejrtrækningen, som alle kan føre døden med sig.

* Med tiden er det nødvendigt at tage større og større mængder for at få den samme rus.

* Daglig brug gennem længere tid giver søvnforstyrrelser og mangel på appetit. Man kan blive psykotisk og begynde at få hallucinationer.

* Folk, der er afhængige, mister interessen for andre ting i tilværelsen.

smukt

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er bare EB i en nøddeskal. Det er fandeme en ringe avis. :lol:

Det var nu en sød tanke fra morens side, og så var det endda god kval. :)
Ærgerligt at basserne ikke var enige....

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Psychedelia Sponsor

Frisk mor alligevel!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Ja, hun er virkelig en god mor, der har forståelse for opdragelse og deres børns sikkerhed :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Det må næsten være darknet coca, med den renhed! :o

Medlem

God kokain fandtes også i vesten før darknet eksisterede, tro det eller ej:)

Junior medlem

Det var squ da en fødelsdagsgave der kunne bruges ;) Hehe...
Men spøg til side, så ville jeg nok helst have at mine egne prøvede det første gang hjemme, istedet for at køre rumdt med en fælles 50'er i snuden uden at vide hvor lortet havde været først og hvilke andre blandingsstoffer der er i...
Ved ikke om det kun er mig der som forælder har den opfattelse, men synes squ at ens børn skal vide både forsiden og bagsiden af medaljen inden de tager turen/beslutningen...!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Nej, du er ikke den eneste. :)
Hvis der ikke var nogen vej udenom, så ville jeg hellere have det foregik under "kontrollerede" forhold hvor harm reduction ville være i højsædet, i stedet for at det skulle skaffes fra en eller anden rocker der har cuttet det op med alt muligt lort.
Hvis rusmidler til eget forbrug var lovligt, ville denne sag så være så forkert igen?
Hvis der er noget denne side viser, så er det fandeme at hvis nogle unge mennesker har lyst til at indtage nogle stoffer, så gør de det. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Insane psychedelia user!

Hindbærroulade skrev:
Ja, hun er virkelig en god mor, der har forståelse for opdragelse og deres børns sikkerhed :roll:

Kan godt se du mener det ironisk, men faktisk kan der jo godt ligge god HR bag, men det aner vi ikke sådan er det med journalistik.
Jeg vil foretrække at min datter indtog det sammen med mig, hjemme under kontrollerede forhold, hvis lysten til eksperimenteren opstår.
Så skæres faren ved overdosering, fejlkøb, plet på afkoms straffeattest og så videre væk.
Rusen vil kunne forklares og nedturen ligeledes.

I min utopi verden hvor alt er legalt ville det være det mest naturlige at forældre lærte deres børn om tingene og hjalp det til en sikker start sammen med en erfaren guide, hvis de ikke selv havde viden nok.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Bliver gang på gang overrasket over at medierne kun skriver om de negative sider af stoffer, hvis de mener at det er så forfærdeligt, hvorfor tror de så folk tager dem?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Jeg vil mene, at en fed ferie ville være mere passende for en knap 18-årig pige, fremfor tolv poser ren kokain og en bytur i London.
Det ville nok også få tøsen på andre tanker end at ødelægge sig selv med kokain, som jeg fordomsfuldt gætter på, hendes mor har gjort.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: BONBONLAND
Sikke en mor ! Lolz :D

Hva så når hun fylder 25 ? Så det vel heroin og hele pivtøjet. :mrgreen:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]