true dat^^
som jeg skriver i mit indlæg, så mener jeg også at han bør blive frikendt højere oppe. Det kan simpelthen ikke være rigtigt.
Randomname skrev:
Hænger det måske sammen med, at man kan kæde ham ind på et niveau hvor han dels er involveret i, profitere af og dækker over en storstilet ulovlig aktivitet?
Det kunne være en forklaring, men i artiklen står der
Citat:
Under sagen har der ikke været fremlagt beviser for, at Gabriel Andersen har været i nærheden af hash.
Det tolker jeg som at han ingen involvering har, hverken praktisk, med salg eller økonomisk fortjeneste heraf. Så er vi ude i at retten argumenterer at han er medskyldig by association, idet han må have vidst at han supplerede en ulovlig industri. Det er meget farligt at argumentere sådan, for det kan ikke bevises og heller ej modbevises at han bare var meget naiv. Så skal der være noget suspekt, som at hans fortjeneste på salget har været unaturlig høj f.eks. Hvilket kunne være en kompensation for at løbe en vis risiko.
Kode:
De mange joints svarer til cirka 52 kilo hash, vurderer retten.
Men er det på nogen måde relevant? Retten gør altid det her i narkosager. Omregner planter, alting til kg hash. Så længe manden bare har solgt nogle papirskegler som man kan putte hvadsomhelst i, så kan jeg ikke se hvad det kan bruges til som bevis.