Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 22:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2014-09-23-advokat-opfordrer-du-maa-godt-loebe-fra-politiet

Moderator
Brugeravatar

Jeg synes det lyder som en udemærket ide at insistere på at blive anholdt, før foretaget visitation. Hvis jeg boede i området til Christiania kunne jeg godt finde på at gå daglige ture ind og føle på lidt cannabis for så at trave videre, om ikke andet så for at spilde politiets tid. Det er langt ude med visitationszoner, og task force pusherstreets håndtering af Christiania er helt ude i hampen. Vores retsikkerhed er blevet væsentæligt forrænget de sidste 10-15 år, forhåbentlig vil et stort antal klager over uretsmæssige visitationer sætte fokus på problemstillingen.

Medlem
Brugeravatar

Det kunne lyde som et godt trick, hvis man mangler lidt skejser, at tage en hættetrøje med hampebladtryk på og gå rundt ved christiania og se skummel og lyssky ud, for så at løbe når policen kommer og få erstatning hvis de følger efter og anholder én for at visitere.

2500,- skattefrit ned i lommen.

eller har jeg misforstået noget?

Edit: men også stikke dem kortet med navn, adresse, fødselsdato.

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
Skyggen skrev:
Det kunne lyde som et godt trick, hvis man mangler lidt skejser, at tage en hættetrøje med hampebladtryk på og gå rundt ved christiania og se skummel og lyssky ud, for så at løbe når policen kommer og få erstatning hvis de følger efter og anholder én for at visitere.

har aldrig hørt om nogen der fik noget erstatning for nogen af deres krænkelser inde ved staden

hvis den kom i retten ville de nok give betjenten medhold i at det var begrundet mistanke når du går rundt inde ved staden med hampetryk på tøjet, politiet kan gøre hvad der passer dem, de har flere gange nøgenvisiteret folk udenfor hvor andre folk kunne stå og kigge på, når de køre en klagesag sker der ingenting, det er fuldstændig korrupt

Insane psychedelia user!

Det er også min opfattelse at det ret indspist og korrupt.
Hele vejen fra politiet til retssystemet, det er i hvert fald min oplevelse, de vil have vi skal følge lovene, men de må gerne selv bryde dem for at knalde os :(

Insane psychedelia user!

@Crime: Grunden til at folk som bliver visiteret ikke får erstatning er at de ikke vælger at lade sig anholde først. Hvis du lader dig anholde og du ikke har noget på dig, så er det uretmæssigt anholdelse. Og det kan sagtens give dig knaster. Folk er simpelthen for dumme! De parerer bare ordre. Og det er så deres egen fejl.

Det er afgørende at få den anholdelse. Den er nøglen til navn og andre relevante oplysninger om betjentene som du bliver generet af. Oplysninger som de skal give uanset hvad hvis du spørger, men som de sjældent gør. Når så du kommer hjem skriver du en klage til politiet, med de oplysninger.

Det er slf ikke sikkert at anholdelse resulterer i erstatning.

Jeg kender i hvert fald til 2 som har fået erstatning. Ikke på Christianshavn godt nok, men andre steder i landet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor?
Skyggen skrev:

Edit: men også stikke dem kortet med navn, adresse, fødselsdato.

Så vidt jeg ved får man kun erstatning hvis man har været anholdt mere end 10min uden de får noget ud af det. Men så ku man bare trække tiden lidt ud :-D cool trick :-D

Medlem
Brugeravatar

Ja, det står vist også i artiklen, som der er linket til :)
At spilde christianiapolitiets tid og samtidig tjene penge på det lyder slet ikke dårligt.

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

fint nok at i vil spilde deres tid, men i skal godt nok se langt efter nogen erstatning, anholdte folk bliver krænket på det groveste derinde hver dag og de får ikke en krone

Medlem
Brugeravatar

Man skal selv skrive til myndighederne og anmode om erstatning, det er ikke noget man får automatisk.

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skyggen skrev:
Man skal selv skrive til myndighederne og anmode om erstatning, det er ikke noget man får automatisk.

ja det er rimelig åbenlyst

problemet er jo bare at når du skriver til myndighederne så vil de skide dig et stykke

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mit problem er generelt ikke politiet. Det er politimændene. Jeg har tæt på nul erfaring med politiet, men min opfattelse er, at rigtig mange politimænd ikke egner sig til jobbet. Jeg skal ikke gøre mig ekspert i, hvordan deres job skal udføres, men for mig er nøgleordet objektivitet - de skal håndhæve loven, ikke andet. Mange påtager sig jobbet med en hvis subjektivitet, og de får hurtigt følelser indblandet. Efter min mening er man allerede ude af kontrol, når man som politimand tager sine følelser med i arbejdstiden. Det er så elendigt, at de gang på gang skal stå og råbe og kalde folk alt muligt, når deres job bare er et opretholde loven.
Min eneste kontakt med politiet var, da jeg nogle dørmænd tilkaldte Padderne, da jeg i en kæmpebrandet stod og provokerede dem verbalt. På ingen måde mit bedste moment. :D Jeg blev så hevet væk af to Padder, hvorefter de er totalt sure og føler sig provokeret. Fordi jeg ikke siger et ord til dem, begynder de aggressivt at spørge, om jeg er idiot, døv eller lign. Hvad fuck skal det til for? Kan de ikke bare gå på job og så gøre, hvad de skal gøre uden at skulle have brug for at ytre sig om alt muligt andet. Hvad fanden er det for et job at have, når man konstant skal være pissesur og aggressiv?
Alt skal selvfølgelig ikke være sort. Der er da helt sikkert omtrent ligeså mange gode politimænd, som der er dårlige. Men der er sgu stadig alt for mange dårlige.

Medlem
Brugeravatar

Crime skrev:
Skyggen skrev:

problemet er jo bare at når du skriver til myndighederne så vil de skide dig et stykke

Har du prøvet det?

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Skyggen skrev:
Crime skrev:
Skyggen skrev:

Har du prøvet det?

nej heldigvis ikke, det er pisse nemt at undgå dem hvis man lige tænker sig lidt om, jeg er kommet derinde flere tusind gange de sidste par år, og jeg er blevet stoppet 1 gang hvor jeg ikke var opmærksom i en kæmpe brandert

men jeg bor 500 meter fra staden og jeg er kommet derinde næsten dagligt siden jeg var en bette knægt så jeg har set og hørt om en del sager efterhånden

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]