Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 19:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!

Formand for retsudvalg vil diskutere fri hash
/ritzau/ 30. september 2014, 05:26
Flere folketingspolitikere tænder nu op for debatten om fri hash i Danmark, efter at de sidste uge var på rejse med retsudvalget til Colorado i USA, hvor man har frigivet hash, skriver metroxpress.

De otte danske folketingspolitikere var blandt andet på besøg på en marihuana-farm og en butik med hashprodukter.
Læs også: Danskerne bombarderede ministre med spørgsmål på Facebook
Enhedslisten og Liberal Alliance har længe været fortalere for at afkriminalisere hash, men nu melder SF sig også som mulig fortaler om nogle år.
- Man kan ikke overføre forsøget direkte til Danmark. Men vi kan lære af det - og jeg synes, vi skal følge det nøje. Jeg kan meget godt lide, at man tager hashhandelen væk fra banderne og rockerne, der tjener milliarder på det,« siger formand for Folketingets retsudvalg, Karina Lorentzen (SF) til metroxpress.
Hun synes dog, det amerikanske forsøg har problemer, for eksempel i forhold til produkter tilsat hash.
Også Venstre kalder Colorados eksempel »vildt spændende«. Partiet er dog stadig modstander af fri hash, men åbner en låge:
- Venstres politik er ikke statisk. Vi var også modstander af lægeordineret heroin, indtil vi ændrede holdning. Men det er alt for tidligt at diskutere endnu. Nu må vi først se nogle resultater, siger Jan E. Jørgensen fra retsudvalget.
Socialdemokraternes retsordfører Trine Bramsen er dog stadig kategorisk afvisende:
- Der er intet af det, vi så i Colorado, som jeg synes, det er en god ide at tage med til Danmark, siger hun til metroxpress.

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2014-09 ... e-fri-hash

Rystende at hun er så ignorant hende Bramsen, så må vi jo erkende at en stemme på socialdemokratiet er en en stemme på nej til fri hash!!

Jeg vil stemme som jeg plejer på Enhedslisten - hvad vil I stemme på?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Ja hende Bramsen fjolset, skal intet magt have til næste valg!
Stemmer DF eller LA tror jeg:-)

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Kære Trine.
Med sådan en udtagelse skulle man tro du var rockernes tøs på borgen.
At nyde cannabis er ikke en offerløs gerning så længe det er ulovligt.
Kriminalitet med et offer kunne løses med penge og ressourcer fra taskforce lort i gaderne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]