Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 12:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Citat:
Byrødder ser Christiania-indsats som idiotisk
Søndag den 2. marts 2014, 07:00
Det er både dumt og dyrt at bruge 40 millioner kroner årligt på politienheden Task Force Pusherstreet, der skal stoppe det åbenlyse hashsalg på Christiania, mener københavnske kommunalpolitikere.
I snart halvandet år er der ifølge Justitsministeriet blevet kastet mindst 40 millioner kroner om året efter Københavns Politis særlige enhed Task Force Pusherstreet, der skal bekæmpe den åbenlyse organiserede hashhandel i Pusherstreet.

En lang række københavnske borgerrepræsentationspolitikere fra den yderste venstrefløj til Liberal Alliance mener, det er alt for mange penge at bruge på Christiania-styrken. Kommunalpolitikerne mener decideret, at indsatsen er spild af skattepenge. Det skriver avisen Kommunen.

»Det er en sjofel omgang med skatteborgernes penge. Det er den største fiaskopolitik. Indsatsen på Christiania har blot spredt hashhandlen udover København og ført til skyderier over hele byen. Det er idiotisk politik fra Folketingets side. De her penge kunne bruges på virkelige problemer som kvindehandel,« siger socialordfører i Københavns Kommune Lars Aslan Rasmussen (S) til Kommunen.

Overborgmester Frank Jensen (S), der flere gange har advokeret for en forsøgsordning med lovligt salg af hash, henviser til »justitsministeren og til politidirektøren som ansvarlige for prioriteringen af politiets ressourcer«. Imens mener teknik- og miljøborgmester Morten Kabell (Ø), at politiets ressourcer kunne bruges bedre:

»Jeg mener bestemt, at politiets og borgernes 40 millioner kroner kunne blive brugt bedre. Hvis regeringen liberaliserede og dermed lovliggjorde hashhandlen, ville man fjerne indtægtsgrundlaget for banderne og rockerne på Christiania. Det vil ikke bare give staten en indtjening på handlen med hash, men også give politiet mulighed for at bruge pengene på andre vigtige ting,« siger Morten Kabell til Kommunen.

Lillian Parker Kaule (LA), medlem af Borgerrepræsentationen for Liberal Alliance, understreger, at hun ikke kender politiets indsats i detaljer, men hun mener også, at pengene til Task Force Pusherstreet kunne bruges bedre.

»Jeg mener, at de penge skal bruges til at løse de problemer, som helt almindelige københavnere oplever i deres hverdag,« siger hun og uddyber:

»Jeg mener grundlæggende ikke, at politikere skal blande sig i, om man ryger hash. Politiet udfører deres opgave, fordi de er forpligtet til det. Det er os, der skal give dem andre opgaver.«

Politidirektør i København Thorkild Fogde kalder debatten om prisen på Task Force Pusherstreet for »en retspolitisk diskussion«.

»Jeg forholder mig til loven. Jeg er interesseret i at nedbringe misbruget og distributionen af hash. Men jeg ser gerne en debat om, hvorfor mange aftager stoffet,« siger han til Kommunen

Dansk Folkepartis kulturborgmester i København, Carl Christian Ebbesen (DF), mener imidlertid ikke, at prisen for Task Force Pusherstreet er noget problem i sig selv:

»Task Force Pusherstreet har beslaglagt 1,1 ton hash på Staden til en gadeværdi af 55 millioner i sit første år. Det er utrolig vigtigt at have den her indsats. Den er i virkeligheden underprioriteret. Jeg kan kun opfordre retsordførerne i Folketinget til at øge fokus på Christiania og afsætte de nødvendige midler,« siger han.

Kilde : http://www.bt.dk/politik/byroedder-ser- ... m-idiotisk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngfryd
Endnu engang formår DF at komme ekstremt latterlige udtalelser, man bliver fandeme så træt af høre på de tosser... Men ellers dejligt at andre politikerer kan se problemet.

NH: At være på spanden. Det er iøvrigt en gammelt dansk udtryk, der stammer fra når bønderne var løbet tør for jointpapir og derfor var nødt til at sidde ude i markerne og ryge på zinkspande og overskårne colaflasker. - Bubber

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Endnu engang formår DF at komme ekstremt latterlige udtalelser, man bliver fandeme så træt af høre på de tosser... Men ellers dejligt at andre politikerer kan se problemet.

I det hele taget bliver man træt af at leve i en verden hvor mennesker med konservative, fascistiske, racistiske, eller bare mindre begavede hjerner, får lov til at sætte dagsordenen.
Men det ser heldigvis ud til at tingene langsomt ændrer sig. Al magt til internettet og fri information !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Bruger 40 mio på at beslaglægge 1,1 ton hash. Det er 40 kroner pr gram. Jeg forstiller mig dem stående ved en flod af penge som strømmer forbi dem. Og i stedet for at kontrollere strømmen af penge, så køber de en sten til 40 millioner kroner på et kilo, kaster den i, i den tro om at det vil stoppe floden, men i stedet bliver stenen revet med strømmen og får ingen betydning for floden. De praler derefter til pressen med et glas vand i hånden og siger at de gør en vigtig indsats.Billede

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Bruger 40 mio på at beslaglægge 1,1 ton hash. Det er 40 kroner pr gram. Jeg forstiller mig dem stående ved en flod af penge som strømmer forbi dem. Og i stedet for at kontrollere strømmen af penge, så køber de en sten til 40 millioner kroner på et kilo, kaster den i, i den tro om at det vil stoppe floden, men i stedet bliver stenen revet med strømmen og får ingen betydning for floden. De praler derefter til pressen med et glas vand i hånden og siger at de gør en vigtig indsats.[ Billede ]

- Kan lige se det for mig! Sindssygt godt eksempel :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Bruger 40 mio på at beslaglægge 1,1 ton hash. Det er 40 kroner pr gram. Jeg forstiller mig dem stående ved en flod af penge som strømmer forbi dem. Og i stedet for at kontrollere strømmen af penge, så køber de en sten til 40 millioner kroner på et kilo, kaster den i, i den tro om at det vil stoppe floden, men i stedet bliver stenen revet med strømmen og får ingen betydning for floden. De praler derefter til pressen med et glas vand i hånden og siger at de gør en vigtig indsats.[ Billede ]

- Kan lige se det for mig! Sindssygt godt eksempel :D

+1

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]