Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 14:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:

Af Alexander O'Strit

To kokainbude - såkalde hvide bude - blev onsdag anholdt af Københavns Politi, men overvågningen af de to mænd på hhv. 27 og 37 år har stået på i halvanden måned.

- Pusher-telefonen har været aktiv siden januar måned. Vi har fulgt med i trafikken på telefonnummeret den seneste halvandet måneds tid, og her er kundekartoteket på ca. 200 personer, oplyser politikommissær Steffen Thaaning Steffensen, Afdelingen for organiseret Kriminalitet, Københavns Politi.

- De fleste har benyttet egen telefon eller firmatelefon med fast abonnement, forklarer politikommissæren i en pressemeddelelse.
Du ringer, vi bringer

Ved ransagningen af deres bopæle blev der fundet over et kilo kokain og ca. 350.000 kr i kontanter. De bliver fredag fremstillet i grundlovsforhør.

Kontakten mellem budene og deres kunder blev formidlet udelukkende gennem SMS'er til 2291 0102. Med navne som Caroline og Carlo for kokain, samt 'rød' eller 'grøn' for styrkeangivelse, blev poserne solgt for 700 og 1.000 kr. per gram. Bad man om Emma, så fik man ecstasy.

I perioden fra 1. november og frem til 16. december har Københavns Politi fulgt med i over 700 handler. Det svarer til salg af ikke under 700 gram kokain eller ecstacy/MDMA, for i flere tilfælde er leveret mere end 1 gram ad gangen, skriver Politiet.
Forvent en henvendelse

- Kunderne, der har bestilt og fået leveret ulovlige stoffer, kan forvente en henvendelse fra os i begyndelsen af det nye år, siger Steffen Thaaning Steffensen.

Køb af kokain og MDMA straffes med bøde. Første gang 3.000 kr., anden gang 4.500 kr., tredje gang 6.000 kr. osv. helt op til 16.000 kr.

Dette vil desuden fremgå af den private straffeattest i to år og af den offentlige straffeattest i 10 år. Det kan have betydning for ansættelse i henholdsvis private og offentlige virksomheder.

- Kokain produceres, smugles og sælges af organiserede kriminelle netværk. Når man køber kokain støtter man dermed organiserede kriminelles levevej og den kriminalitet, som følger med. Vi kan se, at kunderne kommer fra alle samfundslag, afslutter Steffen Thaaning Steffensen. (kilde)

Senest rettet af LSDrejø 20 dec 2013 00:46, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Uh... En henvendelse fra politiet...
Billede

Man skal dælme være godt tabt bag en vogn hvis man indrømmer noget... Opkald eller SMS'er kan jo på ingen måde bevise at man har besiddet stoffet...

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Nej, jeg taenkte ogsaa at det var en meget flabet udtalelse. Men de har jo gjort det foer.

DR kunne godt have vaeret lidt public service minded og mindet laeserne om at de ikke skal indroemme noget, fordi politiet ingen reelle beviser har.

Og saa er folk der har telefonisk kontakt med deres pusher paa den maade nogle fjolser. De risikerer mere end pusheren der kan have en telefon med taletidskort, der ikke paa samme maade lader sig spore.

Den sidste saetning om kokainens tilknytning organiseret kriminalitet lyder mere som et rationelt argument for at genoverveje forbuddet end et rationelt arguent for at straffe almindelige danskere.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Bad man om Emma, så fik man ecstasy.

Det var da tarveligt af dem

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Da jeg i sin tid tid benyttede mig en del af den form for tjenester, sagde jeg da aldrig noget om stoffer over telefonen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Nej, aldrig nævn stoffer over telefonen.

Medlem
Brugeravatar

Der kan jo ikke ske noget medmindre man er mega dum, det er jo ikke for sjov man skriver og snakker i kodesprog..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Måske vi skulle lave en "Service topic til dig der har brugt de hvide bude"-tråd
Hvor vi giver dem en 101 i hvordan de skal takle politiet?
Der kommer nok helt automatisk et par stykker af dem herind og spørger, og endnu flere der uden en bruger kigger med fra sidelinjen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Der kan jo ikke ske noget medmindre man er mega dum, det er jo ikke for sjov man skriver og snakker i kodesprog..

Så du tror at kodesprog beskytter? Så skal det sgu være godt skruet sammen, hvilket vil sige bedre end jeg har hørt det indtil videre.

En god tommelfingerregel er at man aldrig taler om ulovlige stoffer over telefonen, hverken direkte eller i kodesprog. Man aftaler simpelthen at mødes, intet andet, og så kan man tale om detaljerne ansigt til ansigt.

Rellek: det er en fin ide, lige nu er informationen ganske vist tilgængelig, men den står rundt omkring i forskellige emner hvor den er svær at finde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kodesprog virker på ingen måde. Hvis brug af kodesprog skal være relevant, skal man som i dette tilfælde være overvåget, og så er deres kodesprog jo total ubrugeligt. Det ville kræve meget omtanke, hvis en kodesprog skal virke. Hvis man som i artiklen har 200 kunder, så er det sgu nærmest umuligt at udføre det.
Jeg taler normalt altid åbent om stoffer i telefonen. Som sagt, hvis jeg endelig var under overvågning, så ville de gængse kodesprog på ingen måde virke. "Skal vi lige mødes?". Mon ikke politiet ikke har hørt den før. Når det er sagt, så er det selvfølgelig fordi, at jeg kun er køber og ikke er indvolderet i salg. Hvis jeg var i salg, ja, så er det en helt anden snak. Men langt de fleste burde virkelig ikke have noget at være bange for. Der sker sgu intet ved at nævne ordet kokain i telefonen.

Rellek, йети,

Følgende postede overstående selv som personligt gav mig et godt indblik. Det er i hvert fald en start:
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=73&t=30942

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg taler normalt altid åbent om stoffer i telefonen. Som sagt, hvis jeg endelig var under overvågning, så ville de gængse kodesprog på ingen måde virke. "Skal vi lige mødes?". Mon ikke politiet ikke har hørt den før. Når det er sagt, så er det selvfølgelig fordi, at jeg kun er køber og ikke er indvolderet i salg. Hvis jeg var i salg, ja, så er det en helt anden snak. Men langt de fleste burde virkelig ikke have noget at være bange for. Der sker sgu intet ved at nævne ordet kokain i telefonen.

Det er virkelig let for politiet at få lov at aflytte telefoner, det kan de gøre på de vageste mistanker. Derfor er det som regel en god ide at regne med at man bliver overvåget, og handle derefter.

Du må også huske at bevisbyrden heldigvis stadig er politiets. Det betyder at de skal bevise at man mødes for at handle, hvis ikke man direkte siger det i telefonen. At man har aftalt at mødes, kan altså ikke føre til dom i sig selv. Og hvis du nævner stoffer i en samtale med en pusher, så er det tæt på at være det samme som at anmelde ham til politiet.

Og jeg overdriver ikke, jeg kender flere som er blevet dømt pga narkosnak i telefonen. Så pas nu på både jer selv og hinanden derude.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Måske vi skulle lave en "Service topic til dig der har brugt de hvide bude"-tråd
Hvor vi giver dem en 101 i hvordan de skal takle politiet?
Der kommer nok helt automatisk et par stykker af dem herind og spørger, og endnu flere der uden en bruger kigger med fra sidelinjen.

Super ide!
Lidt ala "how to never get busted agin".

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Jeg snakker jo ikke om at politiet ikke kan regne den ud, men om hvad de kan bevise.. De kan jo ikke bevise at det nødvendigvis skulle være stoffer der er blevet handlet med, eller at man har skrevet/ringet i troen om at få stoffer.. Eller man overhovedet selv har sendt beskeden for den sags skyld.. Altså jeg mener det da langt ude hvis du kan blive dømt for at købe x gram coke til x antal værdi fordi du har skrevet en bestemt kode sms?

Medlem
Brugeravatar

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
det bliver bare lidt pinligt når vær eneste HASH/cannabis pusher tror at de er så vigtige at politiet gider at sidde og aflytte deres tlf 24/7 fordi de sælger nogle gram om dagen som ca 10.000 andre i landet også gør. kodesprog bliver også hurtigt jævnt pinligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mon ikke popo's mest af alt er interesserede i de store fisk? Så det vil give god mening at lytte lidt med og så stille og roligt kortlægge netværket i håb om at ramme en lidt større fisk på et tidspunkt, som så giver forbindelse et niveau højere op osv...
Før eller siden dummer folk sig altid og i dag hvor stort set alle render rundt med en personlig sladrehank i lommen 24/7, så vil jeg gætte på der lyttes tålmodigt med i håb om en større fangst - eller som i dette tilfælde, hvor man bliver nødt til at slå til inden der skiftes nummer (eller måske har nok til en rimelig sag)...

Kender et par stykker (samme sag), hvor de blev præsenteret for udskrifter af sms og samtaler og spurgt til hvad de skulle der, hvorfor de havde besøgt den og den - og lign. spørgsmål... Så politiet kan sandsynligvis godt regne ud det ikke er videofilm du skal hente og hvorfor du altid skriver om din ven er hjemme osv; men heldigvis skal de (indtil videre) stadig kunne bevise det og håber så du tilstår selv...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Sig ens telefon har været stjålet, så kan de intet bevise, skide panser fuckere, ikke en skid de kan!!

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Det kodesprog virker på ingen måde. Hvis brug af kodesprog skal være relevant, skal man som i dette tilfælde være overvåget, og så er deres kodesprog jo total ubrugeligt. Det ville kræve meget omtanke, hvis en kodesprog skal virke. Hvis man som i artiklen har 200 kunder, så er det sgu nærmest umuligt at udføre det.

Rellek, йети,

Følgende postede overstående selv som personligt gav mig et godt indblik. Det er i hvert fald en start:

Det kan godt være at du ikke føler at du har noget at frygte, men du sætter automatisk din dealer i en meget dårlig position, hvilket er ufattelig dårlig stil.

Medlem

Ærgeligt for ham. Ikke det bedste mel til prisen men han kom troligt og hurtigt natten lang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Rellek, йети,

Det kan godt være at du ikke føler at du har noget at frygte, men du sætter automatisk din dealer i en meget dårlig position, hvilket er ufattelig dårlig stil.

ved mindre dealeren selv, snakker åbenlyst om det også

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]