Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 09:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Spasser...

Citat:
Hash er ulovligt, og derfor er det lige meget, om man er til fare for sine medtrafikanter eller ej, når man får frataget sit kørekort for hashkørsel.

Sådan lyder modsvaret fra Socialdemokraternes retsordfører, Trine Bramsen, der undrer sig over, at eksperter stiller spørgsmålstegn ved nultolerancen over for hash i blodet.
»Der er jo den meget store forskel på hash og alkohol, at hash er ulovligt. Det er et klart signal til de unge om, at det har konsekvenser at tage stoffer,« siger Trine Bramsen.

LÆS OGSÅ: Ryg hash i dag - og mist kørekortet i næste uge

Nultolerancen blev vedtaget af samtlige partiet i Folketinget i 2007. Enhedslisten stemte som det eneste parti ikke for. Og ifølge Trine Bramsen er der ingen grund til at ændre på det, selv om en forsker og en misbrugsekspert påpeger, at der ikke er nogen dokumentation for, at hash i blodet i så små mængder, som kan koste kørekortet, er farligt.

LÆS OGSÅ: Taxachauffør kørte i hash-rus

»Der er ikke nogen undskyldning, hvis man har spor af hash i kroppen efter en uge. Vi skal sørge for, at de unge ikke tager stoffer, og at de ved, at det får rigtig store konsekvenser,« siger hun.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
For SATAN det er ringe!!
En uge efter man har røget, kan kortet tages!?
Det er da noget af det mest elendige volapuksnak, jeg har hørt :evil:

-John Rooney.

Medlem

jammen skal de ikke bare også begynde at give folk bøder for de cannabinoider vi selv producere nu når vi er igang.

Medlem
Brugeravatar

Den her nul tolerance politik er simpelthen så irrationel
og hadefuld at den næsten er diskriminerende...

Altså har videnskaben ikke bekræftet at de aktive/euforiske/hæmmende stoffer nedbrydes
cirka ligeså hurtigt som med alkohol, hvis ikke hurtigere?
Jeg ryger fast én gang om måneden, og jeg vil nødig stoppe med at tage på arbejde hele ugen efter mit
månedsritual :
(
Det er da ikke fair overfor "festrygere" at vi skal vente en hel uge, når de som drikker
sig i hegnet hver uge på Crazy daisy i alkohol må køre dagen efter?? :hm:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
jeg syntes at man skulle ha skåret en finger af for hver gang man bliver taget med noget røg, så gider vi jo nok ikke det så meget længere.

kort sagt (gør i noget vi ikke bryder os om er der smæk!) ludere.

Medlem

år 2020 jylandspostens overskrift: mand har fået dødsstraf for at have gået i skole med en der blev taget med 1.4 gram hash

Dedikeret medlem

haha

fuck hvor en heks hende trine, tænk at argumentere med at det sender et signal til de unge, hvad så med advokaten på 55år der ryger en koger efter aftensmaden, og betaler 2000000 i skat om året, det her er til grin. det er et brud på vores menneskerettigheder og jeg mener ikke man kan lave regler der direkte er ulogiske, og forvente de bliver taget seriøst.

anyway skaber de bare mere kriminalitet og social ulydighed.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Også skuffende at LA kører med på propagandavognen.

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sådan en politiker er den sidste type som bør sidde i retsudvalget.
Og det at hun taler som om at kun unge mennesker ryger cannabis. Som om at retfærdiggør det uretfærdige bare for at sende "et signal". Jeg græmmes!
Føj for satan en dum dobbeltmoralsk, fordømmende, og diskriminerende kælling. Og så har jeg endda sagt det så pænt jeg kan.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Erindre at folk engang sendte citronmåner til DF med posten (pga de beskyldte invandere, for at spise for meget kage ved lægen).
Var den en ide ligeledes, at sende joints til Trine Bramsen?

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

send mig hendes adresse over pm Georg, og jeg skal forsøge xD

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Uh den har jeg ikke, men mon ikke den kan findes?
I sagen med DF, mener jeg citronmånerne blev sendt til borgen..
Har et par billige skodjoints fra staden, hun kan få :mrgreen:

-John Rooney.

Dedikeret medlem

citat: "Nultolerancen blev vedtaget af samtlige partiet i Folketinget i 2007. Enhedslisten stemte som det eneste parti ikke for. Og ifølge Trine Bramsen er der ingen grund til at ændre på det, selv om en forsker og en misbrugsekspert påpeger, at der ikke er nogen dokumentation for, at hash i blodet i så små mængder, som kan koste kørekortet, er farligt."
- Nåå nej for de er jo ikke eksperterne i den forstand!? ffs, hun er da helt ude i hampen!! jeg tror hun lever i en anden form for (u)virkelighed.. med lov skal land styres? fk af, hun burde repræsentere folkets ønsker! -istedet for at tro de erlavet af ler.. skingerende kost!

Dedikeret medlem

Trine Bramsen 100% asshole, bare for hendes argumentation og komplet ugennem tænkte udtalelser, burde hun fjernes fra folketinget fordi hun bringer skam over os alle med hendes usagelig LORT!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Trine Bramsen 100% asshole, bare for hendes argumentation og komplet ugennem tænkte udtalelser, burde hun fjernes fra folketinget fordi hun bringer skam over os alle med hendes usagelig LORT!

Nyt forslag : Alle politikere som vil i retsudvalget skal screenes for fascistiske tilbøjeligheder.
Faktisk skulle man tro at det allerede ér et krav at de har dem, men jeg mener altså at de bør udelukkes fra at deltage når de har disse lyster.

Det er mig en gåde at man kan have folk der fungerer på så lavt et niveau som Karsten Nonbo, Trine Bramsen, Ole Hækkerup, Kim Christiansen, i sådan et vigtigt udvalg.
Og en mand som Tom Behnke har heller ikke noget at gøre der da han tydeligvis er politiets lobbyist på borgen.

Moderator
Brugeravatar

Meget fed ide at ulovlige handlinger, skal koste folk kørekortet. Vi kan sikkert også spare en masse fængselsudgifter, hvis vi vælger denne nye sanktionform for andre ulovlige handlinger. Et andet bud er at tage folks internetforbindelse fra dem, rindende vand eller fjernvarme. På den måde kan vi vha. tilfældige strafsanktioner lærer de unge at der er andre, mere relaterede konsekvenser for deres handlinger..

"Nultolerancen blev vedtaget af samtlige partiet i Folketinget i 2007. Enhedslisten stemte som det eneste parti ikke for."
Det er så selvmodsigende at det næsten må være fra Ekstrabladet?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg syntes at man skulle ha skåret en finger af for hver gang man bliver taget med noget røg, så gider vi jo nok ikke det så meget længere.

kort sagt (gør i noget vi ikke bryder os om er der smæk!) ludere.

At skære en finger af vil give et meget klart signal blablabla

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours

Og en mand som Tom Behnke har heller ikke noget at gøre der da han tydeligvis er politiets lobbyist på borgen.

Really? Ingen tvivl om han er en næsten lige så intellektuelt handikappet som hende, men jeg tror faktisk ikke politiet har den store interesse i at straffe stofbrugere på den måde. Nogle af de kortpikkede betjente får måske en nydelse ud af at chikanere og kropsvisitere. Får dem til at føle sig lidt magtfulde aligevel, men de fleste i politiet og især i ledelsen, tror jeg virkelig ønsker at levere ordentligt politiarbejde, dvs. beskytte folket fra de egentlige kriminelle. Så skulle det være et spørgsmål om de midler politiet bliver tildelt på finansloven. Jeg håber og tror at Tom Behnke bare er en ærkekonservativ røv.

Trine Bramsen er borderline retarderet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Really? Ingen tvivl om han er en næsten lige så intellektuelt handikappet som hende, men jeg tror faktisk ikke politiet har den store interesse i at straffe stofbrugere på den måde. Nogle af de kortpikkede betjente får måske en nydelse ud af at chikanere og kropsvisitere. Får dem til at føle sig lidt magtfulde aligevel, men de fleste i politiet og især i ledelsen, tror jeg virkelig ønsker at levere ordentligt politiarbejde, dvs. beskytte folket fra de egentlige kriminelle. Så skulle det være et spørgsmål om de midler politiet bliver tildelt på finansloven. Jeg håber og tror at Tom Behnke bare er en ærkekonservativ røv.

Trine Bramsen er borderline retarderet.

Jeg har flere gange set politiet (ledelsen) stå frem på tv og begejstret fortælle om hvor fantastisk nyttigt værktøj de nye drug testere er for politiet, og aldrig har jeg set så meget som antydning af at bagatel grænsen ikke er sat rigtigt. Hverken fra politikere, eller politiet.
Jeg vil mene at hvis de så gerne vil lave ordentligt politi arbejde, så var det på sin plads at råbe op i den situation. Det er jo ikke nogen lille bøde på 700 kr. der er tale om, men en straf som virkelig kan have store konsekvenser for den som det uretfærdigt går ud over.
Jeg tror i hvert fald *ikke* på at de ikke er klar over det de laver nu vil ramme mange uskyldige. Altså folk som absolut er i stand til at føre et køretøj.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Well in that case, så er vi enige.
Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]