DEBAT 4. NOV KL. 09.01
Politibetjent: Så legaliser dog hashen
Lad banderne sygne hen og staten få profit.
DEL
TROELS LUND, POLITIASSISTENT
Som ordenshåndhæver har jeg utålmodigt ventet på regeringens bandeudspil .
Især har jeg været utålmodig efter at se, hvilke tiltag man havde fundet på til at ramme ondets rod – hashhandlen.
Skuffelsen stod mål med min utålmodighed.
LÆS OGSÅKritiske kommuner: Bødskovs bandeplan virker ikke
Brug pengene til forebyggelse og behandling af de (få) skader, der kommer af hashrygning
Troels Lund
Rockerne og banderne forsøges bekæmpet med mere af det samme: længere straffe, større forbudzoner – hvornår har det virket?
Løsningen ligger i en fjernelse af forbrydernes indtægtsgrundlag. Uden deres penge forsvinder al tiltrækningskraft – ingen biler, ingen damer, ingen fester.
Tilbage står en midaldrende overvægtig mand med hængevom og lædervest.
LÆS LEDERØgede straffe vil ikke bringe banderne i knæ
Forbudstiden i USA lærte os, at hvis tilstrækkeligt mange mennesker ønsker noget, så kan intet forbud forhindre dem i at få det. Amerikanerne skabte derved en af de største kriminelle organisationer i verden – den amerikanske mafia.
Vi er ved at gøre det samme i Danmark. Banderne vokser og sammen med dem deres magt.
Gør som amerikanerne – ophæv forbuddet. Brug pengene til forebyggelse og behandling af de (få) skader, der kommer af hashrygning.
Lad banderne sygne hen, politiet bruge tiden på kerneydelserne og staten høste profitten fra hashhandlen.
http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ ... og-hashen/Sjældent har jeg været så enig med en politimand <3