Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 19:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
For cirka et halvt år siden begyndte der at dukke en ny kundegruppe op i de lange køer til cannabisboderne i Pusherstreet på Christiania. Det var kræft- og sklerosepatienter, folk med gigt, epilepsi eller PTSD. De efterspurgte et nyt produkt, de havde læst og hørt om på internettet: Cannabisolie.

»Før kom der kun kunder, der ville være blæste i byen eller slappe af og spille playstation på sofaen. Nu kommer der også kunder, der er dødeligt syge,« siger én af de pushere, der har udvidet sit vareudbud fra at omfatte skunk, pot, færdiglavede joints og rullepapir til nu også at omfatte fem-centimeters høje flasker med cannabisolie. I går bragte Information en artikel med en kræftpatient, der køber sin olie på Christiania.

Flere pushere oplevede, at et stigende antal kunder efterspurgte cannabisolie. Derfor besluttede flere boder at træde ind på det nye marked, og siden da er salget kun gået op, fortæller pushere fra tre boder.

Fra Hellerup til Pusherstreet
Pusherne fra de tre boder beskriver deres nye kunder som meget anderledes end deres traditionelle kunder. For cannabisolien har et helt andet formål end at gøre dem skæve. Det skal gøre dem raske.

»De er usikre, de er uvante, og de spørger meget mere. Normalt tager det kun et til to minutter at gennemføre en handel, nu tager det omkring 20 minutter, fordi de skal have forklaringer,« siger en ung og snakkesaglig pusher, der har solgt cannabisolien i omkring et halvt år.

Han har to små flasker liggende fremme i nederste, højre hjørne på sit bord i boden. På et hjemmelavet skilt står ’medicinsk cannabisolie’. Flaskerne er cirka fem centimeter høje og mørkebrune. Der er 10 milliliter i hver, og de koster 200 kroner stykket. For 500 kroner kan man få tre flasker.

Omkring hver anden kunde i den flere meter lange kø her en søndag formiddag spørger ind til de små flasker. Hver gang Information har besøgt boderne, har interessen for olien været stor. Få meter væk fra den unge fyrs bod er der endnu en bod, som også sælger cannabisolie og har gjort det i omtrent lige så lang tid. I den bod oplever pusherne også, at en ny kundegruppe efterspørger olien.

»De er generelt meget nervøse, når de kommer første, anden og tredje gang. De bryder sig slet ikke om at komme herude,« siger den midaldrende og spinkle pusher med gråt hår. Han har solgt på Pusherstreet i mange år og er dagligt i kontakt med kunder, der vil købe olien. Han møder flest kræftpatienter.

En anden pusher fortæller, at en del af kunderne jævnligt vender tilbage efter mere.

»Jeg vil tro, at vi i hvert fald har fem stamkunder. Den ene er en meget pæn dame, der køber olien til sin syge mor i Jylland, og hun har meget svært ved at komme her,« siger han og påpeger, at »der altså også kommer kunder fra pæne miljøer som Hellerup«.

Strissere og store partier
Kunderne, der køber cannabisolie, er ofte rejst langt for at komme og handle, fordi det ikke er muligt at købe det, der hvor de bor.

»Nogle kunder kommer helt fra Jylland, Sverige og Norge. De har hørt om det på nettet og kommer så for at prøve det,« siger pusherne fra alle tre boder, som Information har besøgt. Ingen ved i dag præcist, hvor mange boder der sælger olien, men »det breder sig«, siger pusherne.

Normalt køber kunderne større partier ad gangen. Både for at de ikke skal rejse så meget, men primært fordi de ikke bryder sig om at komme der, »da de føler sig kriminelle og er bange for strisserne«, fortæller flere af pusherne.

»Oftest prøver de en enkelt flaske, derefter vender de tilbage efter mere. Mange kunder køber typisk 3-5 flasker på én gang,« siger den unge pusher, der også har oplevet, at kunder har købt 10 flasker af gangen. Han vurderer, at han i gennemsnit sælger to flasker om dagen.

»Rigtig mange taler om, at de er nervøse for at blive taget af politiet på vej ud herfra. Det, synes jeg, er dybt latterligt, at de skal være bange for. De prøver jo bare at blive raske,« siger den gråhårede pusher. Han mener ligesom de andre pushere, at han gør en god gerning ved at sælge olien.

»Det er faktisk ret tilfredsstillende ikke bare at sælge pot, som kunder bliver skæve og søvnige af. Nu føler jeg rent faktisk, at jeg hjælper nogle mennesker,« siger han, men indrømmer dog samtidig, at det »selvfølgelig er, fordi der er stor efterspørgsel på det.«

Alternativt lægehus
Som Information har beskrevet tidligere, henter de syge, der er interesseret i cannabisolie, deres viden fra Facebook-grupper og andre steder på internettet, fordi de ikke kan få oplysninger hos Sundhedsstyrelsen, Kræftens Bekæmpelse eller hos deres egne læger. Den samme opleve har pusherne, som også får mange spørgsmål om olien.

»Men det kan bare være ret svært, for min viden rækker ikke så langt. Vi kan bare konstatere, at langt de fleste kunder vender tilbage efter mere olie, fordi de har fået det bedre,« siger den unge pusher.

http://www.information.dk/475950

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Nu ved jeg ikke specielt meget om cannbisolie.. Men er det muligt at cutte det?
Jeg mener; pusherne rundt omkring er sandsynligvis temmelig skruppelløse, så de ville sælge cuttet produkt til hvemsomhelst, også dødeligt syge, hvis det betyder mere profit.
Og når prisen er relativ høj (igen uden at vide ret meget om cannabismarkedet) betyder det så ikke bare, at pusherne for alvor kan skumme fløden på cancer og narkoforbudet kombineret?
Eller skal man indtage så lidt for at få en medicinsk virkning, at de 10 mL holder længe?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
^ altså det er naturligvis ikke 10 ml ren nol de sælger.

jeg spurgte ham jeg plejer at købe af derude til råds (jeg kunne sagtens forestille mig det er ham de har interviewet, det lyder lidt sådan) han ville ikke sælge det til mig, fordi jeg ikke ville få nok rus for mine penge og han ville gerne beholde det til folk som kunne have gavn af det.

jeg har heller ikke den store viden om cannabisolie, men ideen er vidst at få så mange cannabioder med som muligt, uden at brænde dem, som man foreksempel gør når man ryger det. jeg tror ikke man behøver store mængder af det som giver rusen for at få en medicinsk effekt ved indtagelse.

Medlem
Brugeravatar

jeg tror ikke at det holder længe som sådan, nej, og jeg tror egentlig også at kunderne havde haft bedre gavn til prisen ved at købe noget god skunk/dyr hash og så en vaporizer eller bruge det i the i stedet.

Medlem
Brugeravatar

Jeg mener; pusherne rundt omkring er sandsynligvis temmelig skruppelløse, så de ville sælge cuttet produkt til hvemsomhelst, også dødeligt syge, hvis det betyder mere profit.
Og når prisen er relativ høj (igen uden at vide ret meget om cannabismarkedet) betyder det så ikke bare, at pusherne for alvor kan skumme fløden på cancer og narkoforbudet kombineret?
Eller skal man indtage så lidt for at få en medicinsk virkning, at de 10 mL holder længe?

Det kan da ikke betale sig for dem at dræbe deres kunder, hvis de derimod laver et godt produkt der hjælper syge skal have hver dag og kommer og køber 10 flasker af, det er profit!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Cannabis olie er vel det samme som nol, eller hva?
Syntes ikke helt prisen stemmer overens..
10mililiter for 200kr :hm:

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cannabis olie er vel det samme som nol, eller hva?
Syntes ikke helt prisen stemmer overens..
10mililiter for 200kr :hm:

det gør det nemmere at dosere for patienterne, er mit bud.

de ligger jo ikke skjul på at det er et forabejdet produkt de sælger under navnet "medicinal cannabis" (har jeg set de kaldte det på staden) - ligsom hvis du køber en hashcookie. synes ikke der er noget fordækt ved DEN del af deres business.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours

Det kan da ikke betale sig for dem at dræbe deres kunder, hvis de derimod laver et godt produkt der hjælper syge skal have hver dag og kommer og køber 10 flasker af, det er profit!

Hold nu din kæft! Du er larmende uintelligent....

Medlem
Brugeravatar

Nånå, vil du uddybe eller vil du bare kaste med cyber mudder :roll:

Medlem

Jeg har læst en del op på emnet, men har stadig ikke overvældende viden! Dog kan jeg sige at det slet ikke alene er Det dejlige aktive stof i cannabissen, THC, der hjælper på kræft. Det er nemlig slet ikke nødvendigt at blive skæv af cannabis for at kurere kræft med det, har jeg læst mig til, skal igen ikke gøre mig alt for klog. Dog hjælper THC, CBD og de andre aktive stoffer, helt vildt godt mod andre sygdomme, og oftest smerte problemer.
så den her cannabisolie/tinktur der er fremstillet til medicinal brug, er ikke ren nol, dette er en flydende væske, det kan man ikke ligefrem sige om nol medmindre det er opløst i noget.
Tag at se filmen (dokumentaren) "run from cure" den ville helt sikkert give indblik.
derudover, og nu kan reglerne måske straffe mig, håber jeg ikke, har dette link (dog på engelsk) http://phoenixtears.ca/make-the-medicine/ guiden til hvordan det fremstilles. Opskriften er af Rick simpson som også er personen bag "Run from the cure", olien bliver kald Phoenixtears og der af sidens navn.

Håber det kan hjælpe nogen derude, Peace!

Medlem

Så så, giv Frugthat en krammer.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

krammer gerne frugthatten og skræller sågar hans banan, men Anarkisten måtte for min skyld gerne udøve sit samfundskritiske virke i en pingvinkoloni i Anarktis.

Dedikeret medlem

krammer gerne frugthatten og skræller sågar hans banan, men Anarkisten måtte for min skyld gerne udøve sit samfundskritiske virke i en pingvinkoloni i Anarktis.

+1

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nånå, vil du uddybe...

Ja, sågerne: Du lider af lav IQ (står for intelligenskvotient). Du drager forkerte slutninger som følge din mangelfulde tankeaktivitet.

I eksemplet her påstulerer du ganske tåget; at sælge lavpotent cannabisolie er ensbetydende med at dræbe sine kunder.
En tåbelig logisk fejlslutning, der også demonstrerer manglende viden. Cannabis vil aldrig være en cure-all behandling for kræft. Det virker langt fra på alle. Det kommer helt an på hvilken type, stadie og aggressivitet canceren har. Og du kunne også argumentere modsat. Hvis cannabis nu var sådan et mirakelmiddel der kurrerede kræft, ville pusherne jo hurtigt miste kunder, når patienternes cancer forsvandt. Derved kunne der jo være et incitament til at svindle. Det er faktisk noget der har været en del fokus på. At medicinalfirmaerne egentlig ikke har et stort incitament for at lave kurative produkter, da der er flest penge i at levere medicin som ikke kurerer, men kun symptombehandler.

Men det mest åbenlyse modargument, at pushere generelt bare er scumbags, der er motiveret af en eneste ting; PENGE!

Medlem
Brugeravatar

Citat:
I eksemplet her påstulerer du ganske tåget; at sælge lavpotent cannabisolie er ensbetydende med at dræbe sine kunder.

Jo det gør det jo lige præcis hvis man bliver snydt, og når man har kræft :roll: Men mente nu mere hvis de blandede skadeligt lort i, som frugthatten fik det til at lyde som..

Citat:
En tåbelig logisk fejlslutning, der også demonstrerer manglende viden. Cannabis vil aldrig være en cure-all behandling for kræft. Det virker langt fra på alle. Det kommer helt an på hvilken type, stadie og aggressivitet canceren har.

Selvfølgelig virker det ikke på alle, når det er skæve christianitter der laver en random hash olie og kalder det medicinsk cannabis, men forestil dig at der blev forsket godt og grundigt, og man så udvikler forkellige former for hasholie mod forskellige former for kræft, og forskellige former for mennesker eller hvad ved jeg. Det er nok ønsketænkning ja, men det er da helt sikkert en mulighed og værd at grave dybere i!

viewtopic.php?f=19&t=46437

Og hvis du har læst den tråd ved du da i hvert fald, at det kan virke på alle ligegyldigt hvor vanvittigt ramt man er af kræft.

Citat:
Og du kunne også argumentere modsat. Hvis cannabis nu var sådan et mirakelmiddel der kurrerede kræft, ville pusherne jo hurtigt miste kunder, når patienternes cancer forsvandt. Derved kunne der jo være et incitament til at svindle. Det er faktisk noget der har været en del fokus på. At medicinalfirmaerne egentlig ikke har et stort incitament for at lave kurative produkter, da der er flest penge i at levere medicin som ikke kurerer, men kun symptombehandler.

Men det mest åbenlyse modargument, at pushere generelt bare er scumbags, der er motiveret af en eneste ting; PENGE!

At pushere er grådige kan vi hurtigt blive enige om, om de hellere vil have penge end at redde mennesker fra kræft er jeg nu ikke så sikker på.. Og at medicin industrien snyder patienter er jeg med på, men tror du virkelig at christianitterne (edit til tards: eller nogen som helst anden) har evner til at lave en hasholie der bare holder kræften nede istedet for at kurere så de tjener penge? Argh hva?

Det er flot du kan skrive så korrekt og skægt og svine så fint, men jeg syntes altså ikke rigtig du har noget at have det i :wink:

Senest rettet af Anarkisten420 24 okt 2013 13:29, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Anarkisten@
Tillykke, du har endnu engang formået at få emnet helt offtopic.
Ved du ikke om pusherne hellere vil have penge eller redde folk fra kræft?
Selvfølgelig vil de da have penge, tænk dig nu om!
Og det er christianitterne der SELV lave haskolien?
Tror du også det er en gammel dame der hedder karen wolf, som lave dine småkager?
Eller det er harald nyborg, du handler med i harald nyborg?
Tag dig nu sammen menneske :lol:

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

nvm

Medlem

@mods: okay, nu har alle haft deres sjov, kan I please fjerne anarkisten420? Synes efterhånden den stakkels knægt har udstillet sig selv nok. På et eller andet tidspunkt er det jo bare sørgeligt.

Medlem
Brugeravatar

Haha sjovt hvordan i altid begynder på ren mudderkast, når i er løbet tør for argumenter :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Haha sjovt hvordan i altid begynder på ren mudderkast, når i er løbet tør for argumenter :lol:

arh, men come on - du må da give manden ret i, at det ikke er christianitterne der laver olien.. Har du set de typer der sælger på pusherstreet?
Harald.. Haha - good one.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]