Citat:
- Hvis man kan finde en løsning, hvor det bliver distribueret ordentligt og uden risiko for, at det skaber nye markeder, så mener jeg sagtens, man kan undersøge det.
Sådan siger den socialdemokratiske retsordfører Trine Bramsen om at tillade medicinsk ordineret hash til Radio24syv, der på baggrund af interview med tre pushere i Information i dag, har stillet hende spørgsmålet. Pusherne fortæller, at de især sælger hasholie til sklerose- og kræftsyge mennesker - eller deres pårørende:
Se også: Ryger joint hver 2. time: Lægen sagde jeg skulle
- Jeg vil tro, at vi i hvert fald har fem stamkunder. Den ene er en meget pæn dame, der køber olien til sin syge mor i Jylland, og hun har meget svært ved at komme her, siger en af pusherne til Information. Tidligere på året har flere syge læsere fortalt om deres brug af hash og cannabis her på nationen!, og Venstres Flemming Steen Munch har også udtalt sig positivt.
Se også: Gigtpatient til politi: Gi' mig mit hash tilbage
Da nationen! diskuterede hash på recpet i marts svarede 9.186 læsere på spørgsmålet, om læger skulle have mulighed for - ligesom i 19 amerikanske stater - at udskrive hash på recept. 94 procent svarede ja.
http://ekstrabladet.dk/nationen/article2130402.ece