Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 08:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-72079085:tv-dødsnarkoet-krokodil-spreder-sig-i-usa.html

"TV: Dødsnarkoet Krokodil spreder sig i USA
Af TV 2, TV 2 13. oktober 2013, 16:54
Flere læger slår nu alarm i USA. Narkomaner med uhyggelige skader efter Krokodil, den billige heroin-erstatning der bliver kaldt "verdens værste narko", er dukket op i flere amerikanske stater. Senest i Chicago i Illinois.

- Hvis du vil slå dig selv ihjel med stoffer, er det her måden at gøre det på, siger doktor Abhin Singla til The Herald News i Chicago, hvor han har behandlet tre narkomaner, der har taget det uhyggeligt farlige discount-narko.
De tre narkomaner er alle unge kvinder, der er under 25 år. Deres arm og ben er maltrakterede af stoffet og den ene kan se frem til flere år med operationer, før hun kommer til at kunne gå igen.
- Det er en forfærdelig måde at blive syg på. Lugten af råddent kød gennemtrænger rummet, siger Abhun Singla til The Herald Sun.
- Intensive behandling og hudtransplantationer er nødvendige, men ofte ikke nok til at redde liv og lemmer.
Rusmidlet, der først dukkede op i Rusland, har fået sit navn efter den det grønlige, skællede udseende, som huden får efter at være blevet indsprøjtet med Krododil.
- Du rådner bogstaveligt talt indefra, siger Abhin Singla til The Herald Sun.
Stoffet beskrives som tre gange så potent som heroin til en tredjedel af prisen. Men rusen varer kun en time og begynder straks at ødelægge blodkar og hudvæv. Til sidst råder kødet simpelthen af knoglerne.
- Det er en epidemi i Rusland. Den gennemsnitlige forventede levetid for en Krokodil-bruger er mindre end to år, siger Abhin Singla.
Ud over Illinois er der også meldinger om Krokodil-brugere i staterne Utah og Arizona.
Overlæge Peter Skaaning fra Giftlinjen på Bispebjerg Hospital har tidligere advaret om, at stoffet også vil komme til Danmark før eller siden.
- Det skal nok finde vej, sagde han sidste år til ekstrabladet.dk.
- Jeg har endnu ikke mødt et rusmiddel, som ikke er kommet til Danmark. Katten skal nok slippe ud af sækken."

http://nyhederne.tv2.dk/udland/2013-10-16-kødædende-narko-i-usa-”vi-troede-det-var-heroin”

"Kødædende narko i USA: ”Vi troede det var heroin”
Af Magnus Bjerg 16. oktober 2013, 10:20Opd. 16. oktober 2013, 12:10
Flere læger har de seneste uger advaret om, at det frygtede og ekstremt farlige discount-heroin, ”Krokodil”, er kommet til USA.

Nu står to af de narkomaner, der har taget stoffet frem.
Læs også: TV: Dødsnarkoet Krokodil spreder sig i USA
- Du kan få blødende sår af at skyde dig med heroin, men slet ikke noget som det her, siger 26-årige Amber Neitzel fra Illinois til Daily Mail.
- Vi fik dybe huller og huden rådnede. Det er svært at beskrive, hvor frastødende, det var.
Det værste jeg har set
Hende og hendes søster har stadig store væskende sår, der flyder med puds, men er kommet i behandling. De siger, at de ikke vidste, at det var Krokodil, de tog.
- Jeg har taget stoffer i omkring ti år, så jeg var ikke i god stand i forvejen, men det her var meget værre. Det var et tidspunkt, hvor jeg var så svag og blødte så meget, at jeg ærlig talt troede, at jeg skulle dø, siger hun til Daily Mail.
Lægen der behandlede dem advarer kraftigt imod den billige narko, der længe har været populært i Rusland, hvor narkomanerne sjældent overlever mere end et par år efter, de er begyndt at tage stoffet.
- Følgerne er de værste, jeg har set i alle mine år som læge. Det bider sig fast og gør stor skade på meget kort tid, siger doktor Abhin Singla til Daily Mail.
Stoffet har fået sin navn efter den grønlige og skællede overflade huden får, inden den rådner og decideret falder af knoglerne.
Maddiker i benet
Myndighederne frygter, at den billige narko spreder sig. Det er allerede blevet fundet i tre forskellige amerikanske stater.
- Dem der tror, det her ikke har spredt sig, tager fejl. Jeg kender mindst syv andre, der er blevet syge af det. Og det er kun lige her i nærheden, siger Amber Neitzel til Daily Mail og tilføjer:
- Der kom maddiker ud af benet på min kæreste!
Hun opfordrer myndighederne til at tage problemet mere alvorligt.
- Det er virkelig et stort problem. Stoffet er ægte. Det rådner dig op indefra og angriber dine organer. Jeg har brugt det i 18 måneder og ved, at det har gjort permanent skade. Jeg er heldig, hvis jeg stadig er i live om ti år."

Jojo bare vent det skal nok dukke op i Danmark - vi har før diskuteret hvor jeg stod rimeligt alene med den påstand, men der er penge i lortet så vent og se.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det der krokodil er fandeme noget klamt lort.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Hvis det her stof er så vanedannende, med hurtig onset og stor eufori, så forstår jeg ikke hvorfor man laver en simpel oprensning af sit produkt også cutter det hvis det er nødvendigt?

De rester der er i produktet må da kunne skilles fra det egentlig interessante stof, forholdsvis let?
Eller er der nogen bestemte stoffer der har de samme egenskaber som desmorfin og dermed gør det utrolig svært at skille?

Jeg kan virkelig ikke se hvordan der skulle være profit i at slå hele sin kundekreds ihjel.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ude foran dit vindue, med en joint i hånden, og pikken i den anden.
rootmood skrev:

Jeg kan virkelig ikke se hvordan der skulle være profit i at slå hele sin kundekreds ihjel.

Er det ikke også mest nogen der selv laver det tror ikke pusherne gider at have noget med det at gøre. Som du siger det ødelægger deres egen kundekreds.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
jo, det er noget brugerne selv bikser sammen af apotekermedicin.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn

Korrekt. Jeg så en dokumentar fra Rusland, hvor en misbruger fortalte om processen. De køber et andet præparat fra apoteket og blander i (kan ikke huske hvilket). Mener det var VICE på youtube som havde lavet den. Men kan smide et link imorgen.

Medlem

Korrekt. Jeg så en dokumentar fra Rusland, hvor en misbruger fortalte om processen. De køber et andet præparat fra apoteket og blander i (kan ikke huske hvilket). Mener det var VICE på youtube som havde lavet den. Men kan smide et link imorgen.

http://www.youtube.com/watch?v=JsUH8llvTZo Går ud fra det er denne du mener? ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]