http://www.tvsyd.dk/artikel/215566:Unge ... rlig-narkoUNGE I ESBJERG FRYGTER LIVSFARLIG NARKO
Tirsdag 01-10-13 kl. 12.18 - af Jan Svanevik
Unge i Esbjerg frygter, at de bliver forgiftet af en form for syre, som ukendte gerningsmænd hælder i deres drinks, når de går på diskotek eller værtshus.
Har du kendskab til forgiftede drinks?
facebook.com
/tvsyd twitter.com
#tvsyd
- Jeg var i byen med en veninde, pludselig og uden varsel blev jeg rigtig dårlig. Jeg var ikke kommet hjem, hvis min veninde ikke havde hjulpet mig, fortæller Marianne Meincke, 34 år.
- Jeg plejer at kunne mærke, når jeg ikke kan drikke mere, men her var der absolut ingen advarsel. Skræmmende, tilføjer hun.
Adskillige unge i Esbjerg udveksler lignende beretninger på Facebook. De er overbevist om, at de er blevet ofre for ukendte gerningsmænd, der i et ubevogtet øjeblik hælder en form for narko i deres drinks.
Faldt om i bybus
I september faldt to 23-årige i Kolding bevidstløse om i en bybus i Kolding, hvorefter de blev indlagt på et sygehus med ætsninger i halsen og maven. De havde indtaget en blanding af kaustisk soda, sprit og eddike. De forskellige stoffer, som de fleste husstande har stående, indgår i opskriften på såkaldt flydende ecstasy.
Lokalpolitiet i Kolding sporede den kunstige narko til en 39-årig mand, der stadig havde en halv liter. Manden er sigtet for overtrædelse af narko-lovgivningen.
Motivet til at hælde narko i folks drinks på værtshuse og diskoteker er kendt.
- Gerningsmændene vil enten røve dem eller udnytte dem seksuelt, siger lederen af lokalpolitiet i Kolding, vicepolitiinspektør Verner Pedersen.
Stofferne i den kunstige narko minder om afløbsrens, der kan ætse hul i spiserøret og mavesækken.
Fakta og links
https://m.facebook.com/danniealvesdenma ... 8259618496Dannie Álves
27. september kl. 12:49
OPRÅB TIL FOLK I ESBJERG NATTELIV !!
torsdag blev en af mine venner Kristian udsat for at han fik stoffer i sin drinks, der resulterede i jeg aldrig har set ham så dårlig før, dette skete på Paddy's Pub. Han har været til lægen idag, og fik taget en test, og det er en form for syre han har fået i sin drinks og de siger de har oplevet det samme på vinbaren og andre steder.
Så pas for pokker på din drinks, for det ser ud til at det er noget bevist folk gør, og deres formodning ved politiet er de tester stoffer på folk for at se bivirkninger, så pas på jeres drinks som hvis i var på ferie. Ønsker virkelig ikke og se nogle i den situation som Kristian var i igår ! Del eller advar andre .....