Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 01:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

http://www.tvsyd.dk/artikel/215566:Unge ... rlig-narko

UNGE I ESBJERG FRYGTER LIVSFARLIG NARKO
Tirsdag 01-10-13 kl. 12.18 - af Jan Svanevik
Unge i Esbjerg frygter, at de bliver forgiftet af en form for syre, som ukendte gerningsmænd hælder i deres drinks, når de går på diskotek eller værtshus.

Har du kendskab til forgiftede drinks?
facebook.com
/tvsyd twitter.com
#tvsyd
- Jeg var i byen med en veninde, pludselig og uden varsel blev jeg rigtig dårlig. Jeg var ikke kommet hjem, hvis min veninde ikke havde hjulpet mig, fortæller Marianne Meincke, 34 år.
- Jeg plejer at kunne mærke, når jeg ikke kan drikke mere, men her var der absolut ingen advarsel. Skræmmende, tilføjer hun.
Adskillige unge i Esbjerg udveksler lignende beretninger på Facebook. De er overbevist om, at de er blevet ofre for ukendte gerningsmænd, der i et ubevogtet øjeblik hælder en form for narko i deres drinks.

Faldt om i bybus

I september faldt to 23-årige i Kolding bevidstløse om i en bybus i Kolding, hvorefter de blev indlagt på et sygehus med ætsninger i halsen og maven. De havde indtaget en blanding af kaustisk soda, sprit og eddike. De forskellige stoffer, som de fleste husstande har stående, indgår i opskriften på såkaldt flydende ecstasy.
Lokalpolitiet i Kolding sporede den kunstige narko til en 39-årig mand, der stadig havde en halv liter. Manden er sigtet for overtrædelse af narko-lovgivningen.
Motivet til at hælde narko i folks drinks på værtshuse og diskoteker er kendt.
- Gerningsmændene vil enten røve dem eller udnytte dem seksuelt, siger lederen af lokalpolitiet i Kolding, vicepolitiinspektør Verner Pedersen.
Stofferne i den kunstige narko minder om afløbsrens, der kan ætse hul i spiserøret og mavesækken.

Fakta og links
https://m.facebook.com/danniealvesdenma ... 8259618496

Dannie Álves
27. september kl. 12:49
OPRÅB TIL FOLK I ESBJERG NATTELIV !!

torsdag blev en af mine venner Kristian udsat for at han fik stoffer i sin drinks, der resulterede i jeg aldrig har set ham så dårlig før, dette skete på Paddy's Pub. Han har været til lægen idag, og fik taget en test, og det er en form for syre han har fået i sin drinks og de siger de har oplevet det samme på vinbaren og andre steder.
Så pas for pokker på din drinks, for det ser ud til at det er noget bevist folk gør, og deres formodning ved politiet er de tester stoffer på folk for at se bivirkninger, så pas på jeres drinks som hvis i var på ferie. Ønsker virkelig ikke og se nogle i den situation som Kristian var i igår ! Del eller advar andre .....

Medlem
Brugeravatar

"En form for syre", det er godt nok et vidt begreb, cola er ret syrligt - har de fået for meget sukker&koffein? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Citat:
De havde indtaget en blanding af kaustisk soda, sprit og eddike. De forskellige stoffer, som de fleste husstande har stående, indgår i opskriften på såkaldt flydende ecstasy.

Antyder de at hvis du blander kaustisk soda, sprit og eddike sammen, så får du flydende ecstasy? Damn, der kommer til at være mange dumme mennesker der vil begive sig ud i den opskrift i håb om en billig rus.

Medlem
Brugeravatar

Wtf.. Mon ikke bare kællinger søger efter opmærksomhed som altid, eller en undskylding til familie for at gå kold på emma eller noget? tror ikke nogen pusher er så ringe at han giver det gratis til tilfældige folk på diskoteker haha..

Og politiets forklaring er bare komisk, vild optimist der håber på at kunne kidnappe nogen der fainter på et diskotek, for så at voldtage hende.. Og mon ikke også de havde valgt en anden end 34 årige marianne fra esbjerg :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
^ Artiklen er vidst nok om GHB.. Ikke MDMA. Selvom det ikke er helt tydeligt :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Forfærdelig artikel!! Fy for den lede! :( ÆÆV!! Siger jeg bare!!!

Hvordan kan det overhovedet være muligt at en journalist kan få lov til at trykke en så elendig artikel?? Hvor er niveauet for relevant information??!!! Ååårh jeg kan blive hidsig over sådan noget.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Desværre er det ikke kun en enkel journalist der "misforstået" noget.

https://www.google.com/search?q=flydende+ecstasy

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bortset fra at man burde indkassere en ordentligt røvfuld for at hælde noget i andre folks drikke (uden de er bekendte med det), så er jeg enig med andre - helt i gennem horribel artikel og et ynkeligt forsøg på at piske en stemning op via diverse medier...

Citat:
De havde indtaget en blanding af kaustisk soda, sprit og eddike. De forskellige stoffer, som de fleste husstande har stående, indgår i opskriften på såkaldt flydende ecstasy.
Lokalpolitiet i Kolding sporede den kunstige narko til en 39-årig mand, der stadig havde en halv liter. Manden er sigtet for overtrædelse af narko-lovgivningen.

De poster en delvis opskrift, gør opmærksom på at ingredienserne står i de fleste hustande og forsøger så at piske en stemning op via sociale medier - er der slet ingen form for selvkritik og/eller moral tilbage i dansk presse eller handler det kun om reklameindtægter?!?

Jeg troede det var slemt nok at 80-90% af vores nyhedsstrøm består af gengivelser fra Ritzau og Reuter :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Indeed LSDrejø! Indeed!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]