Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 23:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

http://ekstrabladet.dk/112/article2066984.ece

"Ifølge den 88-åriges søn er der blandt andet tale om, at plejepersonalet opløste medicin - formentlig Pamol - og sprøjtede det ind i farens blodbaner for at dulme hans smerter. "

psykopat plejehjemmet i Åbyhøj der junker pamol i din senile morfar. sindsygt, hvordan kan de dog finde på at gøre sådan noget komplet psykopater, de skal 12år i brummen for mord, det er ikke uagtsomt at junke hjemmeblandet medicin, det er direkte overlagt gruppe mord.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvis man ved at junkier kan finde på at skyde ketogan, så kan man vel godt få den ide at det vil virke hvis man injicerer en pamol? Det er selvfølgelig torskedumt og en enorm overskridelse af en sosuassistents kompetenceområde, men jeg kan godt forestille mig at de ikke havde til hensigt at slå manden ihjel.

Medlem
Brugeravatar

Hold da kæft nogle mongoler. Hvordan kan man være så dum og alligevel præstere at gennemføre en uddannelse? The mind is boggled.

Medlem

Jeg giver alle ret i at det er sindsygt dumt, men at kalde dem psykopater, er forkert da de sikkert ikke har gjort det med vilje, men nok nærmere for at hjælpe borgeren af med hans smerter. Anyway, jeg føler med ham og alle hans pårørende!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
jeg håber at det kommer til at skabe noget debat på borgen. for den der sosu-spredhagls-uddannelse er fame noget røv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
jeg håber at det kommer til at skabe noget debat på borgen. for den der sosu-spredhagls-uddannelse er fame noget røv.

Nemli!
Ved ikke om jeg skal grine eller græde, når jeg kører forbi social-skolen og ser de studerende...

-John Rooney.

Junior medlem

Jeg er stødt på elever der hverken kan læse eller skrive, kompetencerne rækker ikke til nogen form for gymnasie- eller erhvervsskole, de er blevet stuvet ind på SOSU... Tankevækkende!!!

Medlem

Jeg vil give folk ret i hvad de skriver om SOSU, hvis det er grundforløbet i snakker om. Jeg går selv på hoved forløbet på sosu, og der skal vi læse meget, og der går en del som har en gymnasiel uddanelse(som om det betyder noget) fra før i tiden, og folk er ganske normale. På grundforløbet var folk meget tilbage lænede, og der var en del der pjækkede en del. Der går også en del immigranter, så self. er der et par stykker der ikke kan læse og skrive, men synes da det er ganske fint at de tager en uddanelse.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: den sorte muld
ja, det er fint at de har noget att rive i, det skulle nok bare have været noget andet de lavede.

jeg går osse selv på sosu-skolen, og man kan ski osse tydeligt mærke at lærerne heller ikke er de skarpeste i verden.

men det jeg oprindeligt mente var, at jeg håber at der kommer noget mere fokus på at denne paraply-uddannelse simpelthen ikke er gennemgående nok til både at kunne dække over pleje på hospitaler, lokalcentre og i psykiatrien...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Er selv SOSU assistent... Jeg tror aldrig jeg har lavet en så voldsom facepalm, som da jeg læste det... Jeg fatter på INGEN måde hvordan det kan lade sig gøre at ikke kun EN, men FLERE assistenter kan tænke "Det er sgu en god idé"... Det er jo så dumt at det ikke engang kunne gå i en film...

Det er jo ting som man lærer på hjælper-uddannelsen...

Dedikeret medlem

der kom én sanktion ud af det. en meget sølle og uretfærdig lille sanktion.

http://sundhedsstyrelsen.dk/ds/tilsyn_liste.aspx

efter episoden fik nummer #3 (AND) på listen frataget retten til at må håndtere eller administrere medicin, naturlægemidler eller kosttilskud.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

smurf3000 skrev:
der kom én sanktion ud af det. en meget sølle og uretfærdig lille sanktion.

http://sundhedsstyrelsen.dk/ds/tilsyn_liste.aspx

efter episoden fik nummer #3 (AND) på listen frataget retten til at må håndtere eller administrere medicin, naturlægemidler eller kosttilskud.

Der er også en anden på listen der har fået den samme sanktion pga den samme hændelse.

Jeg forstår det heller ikke, de burde med øjeblikkelig virkning fratages deres autorisation.

Medlem
Brugeravatar

Man kan diskutere hvem det er der egentlige er dumme her :)

Man ved absolut intet om den 88-årig ud fra den der artikel. Det er så let at være ekspert, at sidde bag sit tastatur, og sidde og udtale sig om noget man absolut ikke ved en skid om. 100% at det var med vilje. Det er aktiv dødshjælp. Vågn nu op for fanden :)!

Aktiv dødshjælp bliver praktiseret. Det er noget man aldrig taler om og holder hemmeligt. Prøv at stå over for en ældre der lider.

Vær nu kritiske. Læs det der står i artikel og vær opmærksomme på det der ikke står noget om.
I artiklen er sensationspræget pis.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
MrPlanter skrev:
Man kan diskutere hvem det er der egentlige er dumme her :)

Man ved absolut intet om den 88-årig ud fra den der artikel. Det er så let at være ekspert, at sidde bag sit tastatur, og sidde og udtale sig om noget man absolut ikke ved en skid om. 100% at det var med vilje. Det er aktiv dødshjælp. Vågn nu op for fanden :)!

Man kan diskutere om du kan bakke dine udtalelser op med pålidelige kilder? ;) Ikke fordi jeg ikke tror på det, det virker som en god forklaring... Men er historien om pamol så også bare en and? Måske de bare skudte noget lidt stærkere?

Medlem

Hold kæft mand :p det er da 100p at de har hjulpet staklen, hør her verden er forskruet af medierne.... Det er som at se igennem en kikkert den forkerte vej! de får det til at se ud som de vil, men realiteten er en helt anden :)

Moderator
Brugeravatar

Men uanset om det så er aktiv dødshjælp eller ej, eller hvor sympatisk man finder aktiv dødshjælp, så er det ikke lovligt, og man kan stadig godt undre sig over hvorfor der ikke har været tale om en hårdere sanktion.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Til jer der snakker om at det var aktiv dødshjælp:

For det første, så aner I ikke hvad der er sket, så jeres spekulationer om aktiv dødshjælp er baseret på et mildt sagt løst grundlag. For det andet, så synes jeg ikke det ligner en situation hvor nogen ville bruge aktiv dødshjælp, vurderet udfra de forskellige skriverier der har været om historien, bl.a. http://jyllands-posten.dk/aarhus/mening ... rlig-doed/ . Så medmindre I kender til nogle fakta som ikke er offentliggjort, så synes jeg I skal passe på med jeres konklusioner.

Medlem
Brugeravatar

Det man ved, er at han var 88 år. Han havde faldet én gang tidligere og kommet sig. Nu var han faldet igen og brækket hoftebenet. Han var ikke samarbejdsvillig tilsidst, hvilet betyde at han ikke ville spise. Måske havde han et ønske om dø.

Selv dyr stopper med at spise tilsidst.

Jeg ved godt aktiv dødshjælp er ulovligt. Når det er sagt, så er der næsten ingen mennesker der vil se nogle ligge og lide. Tænk engang at man holder mange ældre i lige. Det er simpelthen ikke et værdigt liv.

Min farmor blev selv 88 år. Hun døde for 3 måneder siden. Hun måtte indlægges til sidst. Hun havde smerter og derfor måtte hun have morfin. Hun havde kun én nyre. Så der gik ikke længe før hendes krop bukkede under for medicinen. Hun fik konstateret organstop, og lærerne havde opgivet. Hun lå HELT væk, med åben mund, i 3 dage før hun døde.

Jeg har en sosu assistent mig tæt. Hun har fortalt mig en masse historie, om hvad der sker inden for dette felt. Historie som aldrig taler om, og holder hemmeligt. Historier der netop giver mig mistanken om aktiv dødshjælp i denne sag. At fire personer vælger at opløse en Pamol, og sprøjte den ind i blodbanerne på den 88-årig virker til at være åbenlyst med den hensigt og at han skulle dø. Set fra de fire personers perspektiv, så var det mildt sagt, noget RIGTIG lort at det blev opdaget.

Uanset hvad så kan ingen af os sandt nok drage konklusioner af hvad der i virkeligheden er sket. Der er informationer, fra et åbent brev, skrevet af de pårørende. Plus der er nogle artikler fra forskellige dagblade. Informationer man ikke just kan forveksle med fakta :)

Dedikeret medlem

MrPlanter skrev:
At fire personer vælger at opløse en Pamol, og sprøjte den ind i blodbanerne på den 88-årig virker til at være åbenlyst med den hensigt og at han skulle dø. Set fra de fire personers perspektiv, så var det mildt sagt, noget RIGTIG lort at det blev opdaget.

Hvis man tror at et par opløste pamoler kan slå en ihjel, sådan i kraft af indholdet af paracetamol, så tager man ganske fejl. Hvis det de skriver i artiklen er rigtig, og han døde af at få indsprøjtet en væske med knuste pamol tabletter i, døde han nærmere af effekten på hans kredsløb af fyldstofferne i pillerne, end paracetamolen.
Når folk forsøger selvmord med paracetamol og tømmer et helt glas pamol, dør de som regel heller ikke før lever og nyrer sætter ud, efter et par dage. Hvis ikke man ofre nye organer på dem.....

Ergo, selv hvis deres plan var aktiv dødshjælp, er de nogle ubeskriveligt store fjolser.

Medlem
Brugeravatar

Lige nøjagtig. Jeg hentyder heller ikke til paracetamolen. De måtte have vidst at man ikke bare kan knuse en tablet sende det ind i kroppen intravenøst :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]