Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 01:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Citat:
Borgerne på Nørrebro i København må formentlig lære at leve med, at der helt åbenlyst bliver solgt hash i bydelen.

I går kunne vi på TV 2| NYHEDERNE fortælle om en hashbod, der ligger på præcis samme sted som for to måneder siden. Selv om både politi og kommunalpolitikere havde lovet at få den lukket
Ingen garanti fra politiet
I dag siger politiet så, at hashen ikke kommer væk fra bydelen her og nu.
Skal beboerne i området bare leve med, at hashboden er der?
- Nej, det skal de ikke. Politiet skal jo sørge for at fjerne den utrygge, åbenlyse hashhandel, siger Gert Sejbak, der er politiinspektør på Station Bellahøj.
Men beboerne siger, at de vil have den bod væk. Det kan du ikke garantere, at den kommer?
- Nej. Vi gør et stort stykke arbejde og har intensiveret vores indsats de seneste par måneder. Las os nu lige få lov til at tage ordentligt fat om nældens rod og se, om ikke vi kan løse det, siger Gert Sejbak.
Beboere: Væk med den bod nu
Politiet peger på deres resultatliste for området de seneste tre måneder: Syv er fængslet, 50 handelssager mod sælgere og købere og 100 sager mod købere.
Talsmanden for beboerne på Nørrebro kan ikke bruge tal og statistik til noget:
- Vi ved godt, at de enkelte betjente gør en indsats, men problemet er, at markedet stadig er der - og vi vil have det væk. Det her område skal ikke være et hashmarked på Nørrebro, siger Kim Christensen.
Politiet har nu aftalt med kommune at fjerne et plankeværk. Det burde gøre det uhensigtsmæssigt for sælgerne at placere boden, hvor den er i dag.
Det var i dag ikke muligt at få en kommentar fra de ansvarlige københavnske borgmestre.

Der var også åbenlys hashsalg på nørrebro for 10, 20, 30 og måske også 40 år siden. Men NU! Skal det åbenbart væk, og det er for galt det ikke er sket før ifølget beboer og TV2. Det er også utroligt at politiet ikke har gjort nok...

:roll:

Tro på det spader...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har du en kilde?

Junior medlem

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id- ... shbod.html

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Citat:
йети skrev:
Har du en kilde?

Rockerne har været i Jægersborggades siden starten af 60érne

og det resulterede i et besøg af “slumstormere” i december 1970, men de blev her kun i 3 ugers tid.

Små 10 år før havde nogle andre “huseret” i gaden. I den halvdel af gaden nærmest Stefansgade holdt Galopping Goose til, mens rivalerne Filthy Few holdt til i den anden halvdel, så gaden kunne på nogle tidspunkter ligne en krigsskueplads. Filthy Few holdt dog ikke længe i gaden, mens Galopping Goose på et lidt senere tidspunkt blev til Hells Angels med hovedkvarter i Titangade, som de dog måtte fraflytte i efteråret 1996. Gadens dårlige rygte flere steder ude i byen den dag i dag stammer ganske givet fra den gang, men det forsøger vi nu at råde bod på.

hvornår præcist de startet med at sælge hash og om de har solgt åbenlyst, kan jeg desværre ikke finde en kilde på, men det da ikke første gang jeg har hørt om at der blevet solgt hash i mange årtier, mere eller mindre åbenlyst .

Edit-

ups, svaret hvis på mit eget spørgsmål, well, lidt historie har vel aldrig skadet :roll:

Senest rettet af Steve Holt! 28 jul 2013 22:18, rettet i alt 3 gange.

Site Webmaster
Brugeravatar

йети skrev:
Har du en kilde?

Rockerne har været i Jægersborggades siden starten af 60érne

og det resulterede i et besøg af “slumstormere” i december 1970, men de blev her kun i 3 ugers tid.

Små 10 år før havde nogle andre “huseret” i gaden. I den halvdel af gaden nærmest Stefansgade holdt Galopping Goose til, mens rivalerne Filthy Few holdt til i den anden halvdel, så gaden kunne på nogle tidspunkter ligne en krigsskueplads. Filthy Few holdt dog ikke længe i gaden, mens Galopping Goose på et lidt senere tidspunkt blev til Hells Angels med hovedkvarter i Titangade, som de dog måtte fraflytte i efteråret 1996. Gadens dårlige rygte flere steder ude i byen den dag i dag stammer ganske givet fra den gang, men det forsøger vi nu at råde bod på.

hvornår præcist de startet med at sælge hash og om de har solgt åbenlyst, kan jeg desværre ikke finde en kilde på, men det da ikke første gang jeg har hørt om at der blevet solgt hash i mange årtier, mere eller mindre åbenlyst .

Jeg tror йети mente en kilde på den artikel Snufkin postede ;) Og det har han fået.

On topic: Det er en helt futil kamp politiet har gang i. Så længe der er folk der vil købe, er der folk der vil sælge.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Citat:
On topic: Det er en helt futil kamp politiet har gang i. Så længe der er folk der vil købe, er der folk der vil sælge.

præsis, det en opgave for politikerne, ikke politiet.
desværre hænger stort set samtlige partiér fast i fortidens narko politik, så en løsning er nok ikke på trapperne. :cry:

Medlem
Brugeravatar

Det er slet ikke i politiets interesse at lukke kendte salgssteder. Det er en nem måde for dem at opnå deres sigtelseskvoter. Kampen mod stoffer er blevet deres dejlige indkomstsikre malkeko.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Ved ikke om jeg kan finde en kilde. Men min far har fortalt at han har købt hash på nørrebro siden starten af 70erne

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Naar jeg spoerger efter en kilde mener jeg et link til artiklen. Enhver kan jo skrive en artikel med frit opfundne fakta, saa det er altid en god ide hvis man lige linker til den artikel man gengiver. Danisher200 klarede det til UG ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Citat:

præsis, det en opgave for politikerne, ikke politiet.
desværre hænger stort set samtlige partiér fast i fortidens narko politik, så en løsning er nok ikke på trapperne. :cry:

Den er måske ikke lige på trapperne, men jeg er blevet mere optimistisk. Jeg synes man ser strømninger i flere partier som går ind for en legalisering. Enhedslisten, Liberal Alliance er tydelige forkæmpere, Frank Jensen (S) og store dele af københavns byråd, Venstres ungdom og mon ikke også der er en del SF'ere der ikke har noget imod en legalisering af cannabis.

EDIT: Også er mit indtryk at cannabis ikke har været så bredt accepteret af ungdommen i laaang tid.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]