derfor ønsker jeg ikke at donere min organer!
gi din lever til en der vil dø!
Så hellere lade dine organer rådne væk i jorden, end lade dem leve nogle år mere, alene pga. den antagelse? Undskyld mig, men det er noget af det (mildt sagt) dummeste jeg længe har oplevet...
Alle ødelægger deres krop. Ikke at ønske at donere sine organer væk, fordi en mulig modtager måske ikke i ens øjne var "værdig" er da helt væk. Jeg kan nu også trøste med, at folk der, på den måde du beskriver har smadret sig selv, ikke ligefrem figurer specielt højt på en transplantationsliste.
I min verden, var det standard at enhver brugbar del af en afdød blev søgt brugt, fremfor blot at blive smidt ud til kompost..
On topic, synes jeg både at brugerbetaling ved læger, samt recept på disse piller (NSAID) er rigtig gode idéer. Årsagen til at gøre dem receptpligtige er iøvrigt ikke i nævneværdig grad fordi man kan begå selvmord med pillerne, men fordi det er ganske usundt at spise dem så ofte, som rigtig mange almindelige mennesker gør. Ved at gøre dem receptpligtige sendes der et signal om, at det måske ikke er noget man uhæmmet skal fylde sig med, hver gang man mærker lidt smerte, samt at man skal omkring lægen hvis man ønsker et større lager. (eller omkring mange butikker)
Selvom de godt nok også i artiklen nævner selvmords-vinklen, vil denne recept jo ikke hindre folk i at begå selvmord med pillerne. De skal blot, som alle mindreårige skal nu, købe mindre pakker flere steder.