Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 jul 2025 21:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

http://www.sst.dk/Nyhedscenter/Nyheder/ ... ecept.aspx

så det tid til at stå i kø velkommen til det nye jerntæppe!

kan man virkelig få en ny lever bare fordi man har ødelagt den med paracetamol? JA!

derfor ønsker jeg ikke at donere min organer!

gi din lever til en der vil dø!

Dedikeret medlem

det er jo så den problemstilling der prøves at lave et tiltag imod!... ¿?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: NV
Koffisal- kan man købe det i Danmark?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Smertestillende medicin skal være på recept og læge konsultationer skal koste penge.
Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Koffisal- kan man købe det i Danmark?

Ja.
http://pro.medicin.dk/Medicin/Praeparater/678

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det virker da som en meget go idé.

Dedikeret medlem

derfor ønsker jeg ikke at donere min organer!

gi din lever til en der vil dø!

Så hellere lade dine organer rådne væk i jorden, end lade dem leve nogle år mere, alene pga. den antagelse? Undskyld mig, men det er noget af det (mildt sagt) dummeste jeg længe har oplevet...

Alle ødelægger deres krop. Ikke at ønske at donere sine organer væk, fordi en mulig modtager måske ikke i ens øjne var "værdig" er da helt væk. Jeg kan nu også trøste med, at folk der, på den måde du beskriver har smadret sig selv, ikke ligefrem figurer specielt højt på en transplantationsliste.
I min verden, var det standard at enhver brugbar del af en afdød blev søgt brugt, fremfor blot at blive smidt ud til kompost.. :roll:

On topic, synes jeg både at brugerbetaling ved læger, samt recept på disse piller (NSAID) er rigtig gode idéer. Årsagen til at gøre dem receptpligtige er iøvrigt ikke i nævneværdig grad fordi man kan begå selvmord med pillerne, men fordi det er ganske usundt at spise dem så ofte, som rigtig mange almindelige mennesker gør. Ved at gøre dem receptpligtige sendes der et signal om, at det måske ikke er noget man uhæmmet skal fylde sig med, hver gang man mærker lidt smerte, samt at man skal omkring lægen hvis man ønsker et større lager. (eller omkring mange butikker)

Selvom de godt nok også i artiklen nævner selvmords-vinklen, vil denne recept jo ikke hindre folk i at begå selvmord med pillerne. De skal blot, som alle mindreårige skal nu, købe mindre pakker flere steder.

Dedikeret medlem

Og rabat på bruger betalingen for os som gerne donere vores organer kunne være eg godt tiltag.

Dedikeret medlem

bare fordi man kan skal man ikke altid hjælpe folk, der er også for mange mennesker på planeten alligevel, så hvorfor holde folk i live når de gerne vil dø, det er da ekstremt uhumant menneskesyn at have. Hvorfor tvinge en der vil dø til at få en ny lever og leve i medicineret tilstand resten af sit liv, det er da klamt.

Dedikeret medlem

Kompost ftw! ned med modstanderne af evolutionen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Billede

Hvilken evolution er det du snakker om forresten? :lol:

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem

hvis i har jeres lever til salg, så ved jeg at i kan handle med dem i udlandet for USD.

Dedikeret medlem

Folk kan jo sagtens få det bedre efter et mislykkes selvmordsforsøg - om de mislykkedes forsøg beskrives de jo ofte som råb om hjælp.
Der er jo ingen grund til folk skal lide resten af livet pga af en fejltagelse.

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
bare fordi man kan skal man ikke altid hjælpe folk, der er også for mange mennesker på planeten alligevel, så hvorfor holde folk i live når de gerne vil dø, det er da ekstremt uhumant menneskesyn at have. Hvorfor tvinge en der vil dø til at få en ny lever og leve i medicineret tilstand resten af sit liv, det er da klamt.

Er ret sikker på du ikke kan tvinge folk til denne type operation, for ikke at nævne at der er stor efterspørgsel på visse typer organer. Hvis en person ønsker at dø og argumentere for ikke at få operationen, tror jeg organet bliver givet til en anden.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Dedikeret medlem

Ud fra hvilken målestok er der for mange mennesker på planeten? Jeg ved ikke engang hvad det skulle måles i forhold til..
Ingen kan tvinges til at modtage behandling, medmindre de er umyndiggjort, så det er nok begrænset hvor mange der ligefrem modtager et organ mod deres vilje. Selvom aktivdødshjælp ikke er tilladt, er det - hvis en patient ønsker det (eller der ingen andre muligheder er) - muligt at reducere behandlingen til såkaldt palliativ behandling, som kun handler om at lindre symptomer - ikke at holde i live eller kurere.

Hvis man virkeligt ville undgå selvmord med NSAID'er, tror jeg den bedste løsning ville være at gøre det almen kendt hvor langsom og smertefuld en død det er (En kort oversigt over forløbet). Alkohol eller en kniv er begge væsentligt hurtigere og med (antagelsesvis) ingen/begrænset smerte.
Ikke at jeg dog vil opfordre til noget, det korte øjebliks eksistens som enhver der læser dette er heldig nok til at have fået, kommer aldrig igen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]