Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 22:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted i det midtjyske
Citat:
Fra mandag den 3. juni 2013 til søndag den 9. juni 2013 gennemfører politiet en landsdækkende spiritus- og narkotikakontrol i trafikken.

Kontrollen indgår i rækken af fælles europæiske kontroller, som kaldes TISPOL og er et europæisk færdselspolitisamarbejde.

Narkotikakontrollen er rettet imod de mest almindelige typer af stoffer som hash, kokain, amfetamin og heroin - og medicin.

Medicin i blodet
Ifølge Vicepolitikommisær Hans Sinding i Københavns Politi, kan man godt blive sigtet for at køre med medicin i blodet, også selvom det er lægeordineret. Sidste år blev syv personer taget for at køre med for meget medicin i blodet.

- Selvom du har en recept fra din læge, kan det godt været at du har fået for meget til at køre, og så bliver man sigtet, lyder det fra Hans Sinding.

Øvrige stoftyper - eksempelvis hash - slår politiet meget hårdt ned på - og har nultolerance for. Straffen er hård.

- Er der udslag på narkometeret koster det en månedløn og ubetinget frakendelse af kørekortet i tre år, fortæller Hans Sinding og tilføjer, at alt hvad der kan måles, er ulovligt.

Bagatelgrænse
Dog er der en bagatelgrænse - hvis det er et stykke tid siden stofferne blev indtaget. Hvor lang tid det er, er svært at sige, og afhænger af en blodprøve og en kemisk minimumsgrænse. Men i princippet kan en joint om torsdagen godt koste dig kørekortet om mandagen.

- Men som udgangspunkt er vi ligeglade med hvor laIng tid der er gået og om man i stand til køre bil. En hærdet alkoholiker kan også køre bil med en høj promille, men det tager loven ikke højde for. Det er et politisk spørgsmål, slutter Hans Sinding.

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyhede ... 995631.ece

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Facister... :roll:

Medlem

"- Men som udgangspunkt er vi ligeglade med hvor laIng tid der er gået og om man i stand til køre bil. En hærdet alkoholiker kan også køre bil med en høj promille, men det tager loven ikke højde for. Det er et politisk spørgsmål, slutter Hans Sinding."

Det er jo ikke det samme? Hvis du har en hoej promille er du stadig paavirket. Hvis du har inaktivt THC-syre i kroppen, er du ikke paavirket.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Faxen, det er aktivt thc man dømmes for.. ikke thc-syre

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men man har da ikke aktivt THC i blodet hvis man har røget om torsdagen og bliver snuppet mandag?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Er der udslag på narkometeret koster det en månedløn og ubetinget frakendelse af kørekortet i tre år, fortæller Hans Sinding og tilføjer, at alt hvad der kan måles, er ulovligt.

Koster det også en månedsløn og ubetinget frakendelse i 3 år at blive taget med promille i blodet?
Hvis der er forskel, hvad er så begrundelsen for den forskel?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De behøver ingen begrundelser.
Vi skal ikke tage narko. Slut

Medlem

næste uge ryger mit kort ka jeg se.....
Fuck life! :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
Jeg er sgu ligeglad, man må gerne køre fuld på knallert!

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]