Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jun 2025 08:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:

Af: Jonas Bjørn Andreasen og Laura Marie Sørensen

De gror ved siden af tomater, agurker og squash i de danske drivhuse: hampplanterne.

Det syn er blevet mere normalt, for danskerne er i stigende grad blevet glade for at dyrke cannabis- og hampplanter derhjemme.

Det vurderer Helle Dahl, der er forsker på center for rusmiddelforskning.

- Min fornemmelse er, at der er kommet flere, siger hun til P3 Nyheder.
Hamp til behandling

Helle Dahl er i gang med en undersøgelse om de danske cannabis-hjemmedyrkere. Og hendes undersøgelse viser, at der findes minimum 1.200, der dyrker planten herhjemme.

Men det er ikke kun for at få en nem skævert, at planterne gror lystigt i hjemmene.

- ADHD er der en del, der selvmedicinerer imod. Og så er der kræftpatienter og AIDS-patienter, der kan have gavn af det, siger Helle Dahl.
Ulovlig dyrkning

Derfor vurderer hun også, at det er helt almindelige danskere, der har hampplanterne i drivhuset eller vindueskarmen.

- De har mellemlange eller lange uddannelser. Eller også er de under uddannelse.

Det er ulovligt at dyrke planterne i Danmark, men lovligt at købe og sælge cannabisfrø. Det skriver Berlingske.

Selvom det skaber en gråzone, er Helle Dahl forsigtig med at forslå en stramning af lovgivning.

- Ved at dyrke hampen selv undgår man simpelthen helt, at støtte kriminalitet, slutter hun.kilde

En meget tynd mediesuppe, kogt på fornemmelse fra en såkaldt ekspert der ønske lidt opmærksomhed omkring en igangværende undersøgelse - konklusionen afslører pt. at det åbenbart er veluddannede folk som trodser et tåbeligt forbud mod at dyrke en udvalgt plante i eget drivhus... og at yderligere stramninger trods alt (måske) ikke er vejen frem, selvom "eksperten" konstaterer at lovbryderne kan have gavn af deres lyssky aktiviteter...

Idiocracy here we come :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
1200 ? det var satme ikke mange :D
jeg håber da virkelig at der er flere derude der dyrker hamp, hvis ikke skam jer, og kom igang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Kunne godt finde på at lave et mindre guerillagrow til april :b

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
1200 ? det var satme ikke mange :D
jeg håber da virkelig at der er flere derude der dyrker hamp, hvis ikke skam jer, og kom igang.

Du kan være helt sikker på at det kun er toppen af isbjerget. :wink:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]