Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

TV: Smugler narko for 1,4 milliarder i vej-tromle
Brugte Olsen-bandemetoder ved gigantisk narkosmugling

09:27, 22. nov. 2012 Claus Jessen

facebook Twitter E-mail
Opfindsomheden var stor. Det kunne udbyttet også være blevet for to mænd fra Canada og USA.

Mændene er netop blevet taget af det australske politi for at have forsøgt at smugle kokain og amfetamin for 1,4 milliarder kroner.

Narkoen var i bedste Olsen-bandestil anbragt i en vejtromle, der blev importeret fra Kina. En mindre mængde stoffer var dog anbragt i en sportstaske, som også blev beslaglagt.

Risikerer livstid
De to formodede smuglere blev anholdt onsdag i Sydney. De sigtes for at narkosmugling af i alt 350 kilo stoffer.

Hvis de anholdte mænd senere bliver dømt i overensstemmelse med sigtelsen, så risikerer de at skulletilbringe resten af livet bag tremmer.

Narko og lig i båd
For mindre end en uge siden lykkedes det australsk politi at beslaglægge 200 kilo kokain. Narkoen lå gemt i en strandet luksus-yacht med et lig ombord.

SE OGSÅ: TV: 200 kilo kokain fundet i luksus-yacht

David Sharpe fra det føderale politi siger, at politiet vil gøre alt for at finde og jage de kriminelle syndikater, der står bag de omfattende narkosmuglinger.

http://ekstrabladet.dk/112/article1869418.ece

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Hvordan kan 350 kilo amfetamin og kokain være 1,4 milliarder kroner værd? Koster knark 4000 kr/gram i Australien? (Er ikke min intention at diskutere priser på stoffer, sår blot tvivl om artiklens troværdighed)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Nej jeg kan helelr ikke få regnestykket til at gå op. Deter fandme nogle dyre drugs de har fået fat i.

Dedikeret medlem

De regner det vel udfra gadehandels prisen efter opblanding af den ondeste narko handler, med et meget tyndt produkt.
Jeg synes også det er latterligt men det skal jo lyde godt og det gør en indkøbs pris på 10 mill eller hvad det har været jo ikke.
Det skal jo gerne kunne matche de enorme udgifter de forskellige stater har på narko området - hvis man skrev det i indkøbs pris ville regnestykket se helt skævt ud.
Plus nyhedsinteressen jo mere jo bedre.
Kunne være ret interressant at se hvad værdi narkoen som beslaglægges reelt har over for de store udgifter staterne har til at bekæmpe denne.
Kunne måske være en øjenåbner for hvor fejlslagen indsatsen på området er!!!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det giver faktisk ok mening, hvis det er 350kg helt rene stoffer der er blevet beslaglagt... For normalt gadeknark er ikke meget mere end 10% rent, når vi snakker kokain og amfetamin.

Er der nogen der ved, hvordan lovgivningen er på det område? Hvis man fx bliver stoppet med 10 gram kokain eller amfetamin, så er det jo sandsynligvis ikke mere end 10% rent. Det vil sige, at man faktisk kun blevet stoppet med 1 gram. Bliver man så straffet for 1 eller 10 gram?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

De har vanvittig god kontrol med import af stoffer i Australien (er mit indtryk da, efter at have set de der airport udsendelser), så hvis udbudet af narko på den ret så isolerede ø er lavt, giver det god mening at narkoen er dyr

@Morten - synes tit man hører om, at folk bliver sigtet for den værdi stoffet har i sidste ende (hvis det er større mængder der bliver beslaglagt), så jeg tror også de udregner det ud fra renheden. Men med dit eksempel tror jeg nu stadigvæk man bliver sigtet for 10g

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
lol ^^

det er vel logik at de smugler rene stoffer, og den værdi de kommer frem til er cuttet på gadeplan

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Jeg leder ihærdigt efter den tråd hvor der var en som dealede stoffer og blev taget med 50 gram amf. Eller det vil sige 10 gram amf fra hans dealer, som var cutted op til de 50. I hans tilfælde blev han taget for at have 50 gram amfetamin på sig. Så i teorien kan du blive stoppet med et kilo hvedemel og hvis de tester det og der er amf i, så har du et kilo amf i din indkøbspose.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg leder ihærdigt efter den tråd hvor der var en som dealede stoffer og blev taget med 50 gram amf. Eller det vil sige 10 gram amf fra hans dealer, som var cutted op til de 50. I hans tilfælde blev han taget for at have 50 gram amfetamin på sig. Så i teorien kan du blive stoppet med et kilo hvedemel og hvis de tester det og der er amf i, så har du et kilo amf i din indkøbspose.

Så folks, lad vær med at sniffe imens i bager store kager.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

lol ^^

det er vel logik at de smugler rene stoffer, og den værdi de kommer frem til er cuttet på gadeplan

Der er intet der er logisk ved narkolovgivningen

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
lol ^^

Der er intet der er logisk ved narkolovgivningen

jeg har da ik snakket om nogen lovgivning ??

jeg siger det er da logisk de ik smugler stoffer som er 10 % rent og 90 % cut

tror du har misforstået noget her :)

Dedikeret medlem

@Morten kender en hvor der i straf udmåling blev taget pænt hensyn til at det var skod amf de havde taget ham med.

Medlem
Brugeravatar

Folk der bliver taget med skod narko burde få højere straffe!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Da kun hvis det er dem selv, som har cuttet det

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Diskussionen minder mig lidt om det her;

http://ekstrabladet.dk/112/article1639058.ece

3,32 kg bliver til 210 kg - hmm...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]