Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 19:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Det skal være slut med at sælge snustobak i Danmark. Helt slut.

EU-Kommissionen truer onsdag med at trække Danmark for EU-Domstolen for at tillade salg af snus i løs vægt.

Det er forbudt at sælge det særlige tobaksprodukt i hele EU. Kun Sverige har takket være sin særlige tradition for brug af snus fået forhandlet sig til en særaftale, så svenskerne som de eneste stadig kan handle med snus.

Men den undtagelse kan Danmark altså ikke snige sig med på.

Salget af snus i små portionspakker er allerede forbudt i Danmark. Men der har været politisk debat om måske at tillade det.

Kommissionen giver nu Danmark to måneder til at rette ind efter EU-forbuddet. Ellers bliver sagen sendt videre til EU-Domstolen.
kilde

Hvad er problemet med snus egentlig?
Med al den fokus på passiv rygning, kunne det så ikke være alternativ eller hvad misser jeg (udover klamme tænder)?

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Så forbud bliver altså tilsidesat, hvis der er tradition for noget?

Så sejler jeg sgu til England og plydrer og voldtager

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg er også helt stået af.. Hvad gavner det helt præcist og hva fanden er grundlaget egentlig for dette forbud? I mine øjne er snus, da et (forholdsvis) fornuftigt alternativ til cigaretterne, hvis man absolut ikke kan undvære nikotinen..

Cannabis entusiast

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
det er noget vrøvl... Norge sælger også snus i portionspakker... Jeg forstår simpelthen ikke problemet, snus er harmløst , man kan højst blive svimmel og brække sig og afhængighedspotentialet er ca. det samme som cigaretter - men ok, dem ville de jo sikkert også forbyde hvis de kunne...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Norge er så ikke med i EU... Men ja, det er et dumt forbud, ingen tvivl om det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Nåh nej... De har jo olie og alt det der...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fuldkommen tåbeligt, det gælder også det nuværende forbud mod snuspakker. Det må være folk det simpelthen vil forbyde al tobak lige meget hvad. Det kan ikke være af samfundsøkonomisk grunde da rygerne betaler langt mere i afgifter end der bliver brugt på så kaldte "tobaks relateret sygedomme". Det er ofte folk der prøver at frelse rygerne, tiltider med næsten religiøs iver som køre debatten. Og så reklamebureauer som lever af "ikke ryge kampaner" der bla. sender div. presse meddelelser ud til de dovne medier der gengiver det ukritisk, suk... Det hjælper så heller ikke situationen at "Big Tobacco" er nogle dumme svin. Men de er pushere, hvad havde i ellers regnet med?
Åhh... Og inden i tænker på "Big Tobacco" som noget fjernt så tjek lige den her http://en.wikipedia.org/wiki/Scandinavian_Tobacco_Group_A/S
Fra side om Scandinavian Tobacco Group, det tidligere Skandinavisk Tobakskompagni :
"Scandinavian Tobacco Group (STG) is one of Denmark's largest international companies and the parent company of a number of subsidiaries..."
"Today STG is No.1 in pipe tobacco worldwide, also Number 1 in cigars in Europe, and number 3 worldwide after Altadis and Swedish Match.
The ST Group employs approx 9,500 people, of whom 7,400 are in Denmark.
Og som en side note, er af de mest kendte amerikanske mærker af "røgløs tobak" Eller hvad de kalder "snuff" eller dip hedder "Copenhagen" og "Skoal" som i skål! :?
Nogle af de mange grunde jeg hæler til tanken om at dyrke sin egen tobak.

Senest rettet af bindegal 03 nov 2012 08:51, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
What the fuck? Det giver jo ingen mening, hvad er pointen i det - hvad skal det gøre godt for? Jeg er helt lost.

EDIT: Føj for satan.

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In a curious mind
Af min erfaring giver snus kun én ting: kvalme.

Ud med lortet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
^ Skal folk ikke have lov til at vælge selv? Tror ikke du skal regne med at efterspørgselen forsvinder bare fordi man gør det ulovligt.. :roll:

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Af min erfaring giver snus kun én ting: kvalme.

Ud med lortet.

Hvilket intelligente og betænksomt svar, altid rart at se folk der har hjerteplads til det de finder anderledes. Nu er tobak jo også verdens mest udbredte entheogen så det ville jo være underligt hvis det ikke ville finde støtte her inde på Py. Brug af tobak, specielt oralt, kan uden problem ses som fællesnævneren for den rige brug af entheogener på det amerikanske kontinent og er til stede ved alle former for ceremonielt brug af entheogener. Men også i dagligdagen og socialt havde/har tobakken en stor rolle det kan stadigvæk ses bla. blandt folk i Amazone. Hvis to mænd mødes vil der ske en udveksling af tobak, der er dialekter hvor ordet "fattig" er det samme som "ikke havde tobak". Nogle steder er folk meget gode til at dele deres tobak, hvis den ene tager sit wad du af munden, kan den tages og bruges af en anden i gruppen.
En anden fordel ved tobak er at der ikke virker så hæmmende på fakulteterne som f.eks alkohol eller cannabis.
Håber din kvalme er forsvundet, ellers kunne du jo lade vær med at komme tobak i munden :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]