Citat:
Jeg mener nu ellers at kunne læse mig til, at der fra politisk, sundhedsfaglig og diplomatisk side, er ønske om at eksperimentere med en legalisering i form af et statsreguleret marked. Det er et ret nyt element i debatten herhjemme som er kommet frem af den vold og afstumpethed man finder i Pushermiljøerne i dag. Selvfølgelig er det svært at opnå konsensus om de nøjagtige detaljer, men det er det også i mange andre politiske sammenhænge. Og vi behøver jo ikke nødvendigvis at omvende alle partier... 90 mandater plejer at kunne gøre det.
Jeg tror at du i højt grad kun læser de de folk der enige med dig. Og hvem ville være tilfreds med at man ku' få en recept på 2g." et eller andet" på apoteket. De ville jo ikke rigtig lave en dent i det illegale marked, vel?
Citat:
Samfund? Du mener politikerne, right? Jeg har netop i tidligere indlæg gjort opmærksom på at folkestemningen synes at vende (Gallupundersøgelsen), sundhedsfagligt personale med gennemslagskraft stiller sig beredvilligt op i medierne (hvis debattører/kronikører for nogens vedkommende synes at lytte) til debat med forstokkede politikere, progressive informations- og HR boards dukker frem på Internettet osv... så jeg synes ikke at det er et validt argument. Selvfølgelig er der entydig modstand mod cannabis nogle steder i samfundet, men det er IMO pessimistisk at påstå, at det skulle være den dominerende holdning.
I sidste ende skal de politiske partier selvfølgelig overbevises, men det tror jeg også på kan lade sig gøre. Et vigtigt element er, at tonen i den offentlige debat er blevet væsentligt mere nuanceret end den nogensinde har været før. Vi har simpelthen bare et meget bredere segment af mennesker, der repræsenterer modstand til forbudspolitikken. Hvis tendenserne fortsætter, kan jeg ikke se hvorfor vi ikke skulle kunne overbevise lovgiverne (medmindre man tror på New World Order, reptilianere, frimurerloger mv.).
Nej, jeg mener samfundet og jeg har ikke jætte meget tilovers for Gallupundersøgelser for hvad der er et marginal emne for de fleste borge. Og tænk på hvor meget tid det tager at oplyse folk, men hvor let der er at skræmme dem. Fortæl forældre at deres lille Volmer-Louise får lov til at ryge tjald af staten, bare for at tilfredsstille en minoritet af stoners, så er det lige pludselige ikke et marginal emne længer.
Citat:
Afkriminaliseringen som vi de facto kender det fra tidligere tider på fx Christiania lægger i min optik ikke lige for. Det nuværende cannabismarked har alt for mange negative konotationer til at nogen har lyst til at lade det være en varm kartoffel. Organiseret kriminalitet, bandevold, afpresninger mv. Derfor bliver der også slået på tromme for et statsreguleret marked snarere end afkriminalisering i øjeblikket.
Jeg tror at hr og fru dk vil se begge ting så at give efter for banderne, men rent politisk vil det være lettere at bare lade tingene glide.
Her til sidst, jeg er normalt ikke en pessimist, jeg vil næstmest sige tværtimod. Og det kan være min holdning er farvet af for mange skuffelser hvad det ang. opblødning af forbudspolitik.
Lad os håbe i har ret og jeg tager fejl, det er sandelig set før