Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 jul 2025 16:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

http://programmer.tv2.dk/articlenew.php/id-49787306:n%C3%A6ste-gang-velkommen-til-virkeligheden.html
I aften klokken 20:00 på tv2, vores allesammens yndlingspolitiker Tom Behnke lever i 3 døgn sammen med narkomaner på vesterbro.
Citat:
Program 3: Torsdag den 10. maj kl. 20.00
Den konservative politiker Tom Behnke er indædt modstander af fixerum til narkomaner. Han tror på, at misbrugerne skal helt ned og ramme bunden, før de er modtagelige for at gå i behandling.
Men narkomanerne på Vesterbro er af en anden mening. De mener, at værdighed og respekt er den eneste vej mod behandling.
Vil Tom Behnke ændre mening, når han selv prøver at leve dag og nat på gaden som narkoman sammen med stofmisbrugerne Kim og Finn?

Har lige set et interview med ham i Go' aften Danmark, og er positivt overrasket over det han sagde.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg elsker konceptet! At en politiker selv skal ud og opleve det som han taler så stærkt imod, det burde man se noget mere af synes jeg. Det bliver spændende at se om han skifter mening. Tror du at det bliver muligt at se programmet online på et tidspunkt? Jeg har desværre intet TV :mrgreen:

"Fire af Danmarks toppolitikere har sagt ja til at tage udfordringen og møde konsekvenserne af deres egen politik.
De rykker ind i danskernes hverdag og mærker på egen krop, hvordan deres visioner og politik virker.
"

Fedt!

Senest rettet af Arthur Spooner 10 maj 2012 19:37, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
fedt det bliver jeg nød til at se :)

tak :)

Medlem
Brugeravatar

Det kan muligvis ses på tv2 sputnik, men koster det ikke penge?

Dedikeret medlem

‎"du kan komme i behandling når du har lyst" flot Bænke..............kom lige tilbage til virkligheden.

Medlem
Brugeravatar

Leve som narkoman? Det kræver, at han bliver narkoman.

Tom Behnke er et af de mest usle og magtkorrumperede mennesker, jeg har mødt. Men giv ham da endelig PR og penge, så han danner endnu et fejlsluttende grundlag til at diskriminere visse befolkningsgrupper (de er jo ikke mennesker, men instanser!!!). Han er en forfærdelig person. Desværre kan hans retorik sagtens blive farlig.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg vil også mene det er en fis i en hornlygte, det her. Behnke er ikke narkoman, som I siger, og han gør det som et valg, og lever altså ikke lidelsen de her mennesker møder. De ved aldrig hvornår de kommer ud af det, Behnke ved det hele er overstået når programmet er filmet og projektet færdigt. Den viden gør en verden til forskel, og det er endnu et udtryk for idioti, at man så indikerer, at efter denne oplevelse bør vi lytte til Behnke. Dumme tv2, dumme politikere, og dumme befolkning hvis de tager det for gode varer.

Medlem
Brugeravatar

Har intet til overs for Tom Behnke, og vær hel sikker på at han stiller op til det her, for at pleje sit og sit partis image.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Da de spurgte om han ville have noget kokain, og han svarede han skulle jo leve som dem...
Billede

Medlem

"Nej, der sover jeg fandme ikke" :-D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Så ham i go' morgen danmark dagen efter, hvor han talte varmt for at lave lovlige fixerum... dvs. at der skulle uddeles heroin, i stedet for at narkomanerne medbragte deres eget ulovlige stof.

Må sige at det kom som en overraskelse at høre ham sige det...

Medlem
Brugeravatar

Selvom der er meget at kritisere vedrørende det program og Tom Behnke ham selv, så går det da alligevel lidt i den rigtige retning. Enhver sejr tæller!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Uanset hvad årsagen til disse programmer er, så kan jeg ikke forstå hvordan I kan være modstandere af konceptet. Det er da kun positivt at politikerne tager ud i den virkelige verden og ser hvordan deres politik rammer. Der er allerede kommet et rigtigt godt forslag ud af Tom Behnkes tur, nemlig at heroinmisbrugere kan få lægeordineret rygeheroin.

Det her burde politikerne gøre meget mere af.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Enig. De burde bare gøre det i deres fritid istedet for at forurene sendefladen, bare så de kan pudse deres glorie foran hele befolkningen...

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Jeg synes helt klart at politikere og magthavere i langt større grad skulle opleve hvordan virkeligheden ser ud, altså virkeligheden udenfor Christiansborgs mure.
Men samtidig bliver det hurtigt ret latterligt at se på i bedste sendetid og alt det dér fis.
Ligesom ham Venstre-fyren som hårdnakket ville modbevise at det var ubehageligt for de tilbageholdte demonstranter den dér December-dag under klimatopmødet.
Så sad han lige et par timer i hans tykke vinterjakke, på en pude, imens Tv2-praktikanterne gav ham varm kaffe og hyggesnak. På en dag som i øvrigt var mange grader varmere end den omtalte December-dag på Amagerbrogade.
Og selvfølgelig uden nogen form for panser-stress og futtogs-stemning.

Og Tom B. virkelig virkelig som en ubehagelig person.
Men jeg er tilgengæld positivt overrasket over at det hér mediestunt så åbenbart har virket bare en smule, selvom det jo nok mest bare er et forsøg på at få oppositionen til at fremstå menneskelig og forstående.
Hvilket jo ikke ligefrem var kendtetegnet for alle de år de sad i regering...

Medlem

LoL man får næsten en snert af sympati, da han sidder der ligbleg på bænken og ligner en der er ved at begynde og græde.
Han kan jo slet ikke håndtere virkeligheden på vesterbro.

Medlem
Brugeravatar

Uanset hvad årsagen til disse programmer er...

Når årsagen er politik og PR frem for mennesker, vil jeg, ligegyldigt udfaldet, være modstander af det. Personer som Tom Behnke, der som sagt er et af de usleste mennesker i dansk politik, skal ikke støttes, men ignoreres.

Medlem
Brugeravatar

Prøv at se det fra den almene borgers øjne som ikke har den store kendskab til rusmidler. Det er jo netop dem politikerne kan fyre deres pis af på og de sluger det råt. Når så en mand som Tom Behnke der er så hårdnakket imod stoffer udtaler at lovlige fixerum hvor narkomanerne kan få udleveret heroin er en god ide, jah så kan jeg ikke se hvordan det ikke gavner sagen. At der kan være nok så mange andre mindre ædle grunde til at han skulle sige sådan synes jeg er underordnet så længe det har den effekt som det har.

I bund og grund er det vigtigste vel at der bliver gjort noget ved problemet og så er det vel mindre vigtigt hvis skyld det er. Dermed sagt bryder jeg mig stadig ikke særlig meget om Tom Behnke.

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
Jeg er egentlig enig. Selvom jeg også synes der er et grundlæggende problem i at politikerne altid har snedige spin-agendaer.
Men sådan er det jo.
Bliver bare så sygeligt irriteret når Lars Løkke pludselig bliver formand for et eller andet super-nobelt grønt projekt, når han har ført en alt andet end grøn politik i sin regering. Greenpeace-Løkke og Fixerums-Bencke... Det er alligevel noget nyt.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg synes det er godt der er kommet noget godt ud af det. Måske er det spin-agenda, men det viser lidt om hvordan bare lidt kontakt med virkeligheden skaber bedre politik, og hvor meget af det der så mangler blandt politikere. Men vi skal være glade for at narkomaner nu får bedre muligheder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]