Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

http://stopthedrugwar.org/chronicle/201 ... _balcony_m

Nu har højesteretten i Italien , underkendt loven mod dyrkning til eget forbrug, og givet lov til at dyrke balkon planter. Ud fra et princip om at det ingen skade kan gøre mod andre, og derfor pr. definition ikke er en forbrydelse. Så det var endnu et EU land på listen af lande, der har en form for afkriminalisering af Cannabis brugeren.

Det er kun ca. en måned siden at Polen også nedjusterede straffen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Nice. Danmark falder snart.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
Paul Muad Dib skrev:
Nice. Danmark falder snart.

:rocking:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nice , jeg er glad for at jeg ikke er den eneste der kan se vi er på vej mod en afkriminalisering.
For hver land der skifter kurs bliver presset på Danmarks politikere større. Og det gælder i særdeleshed for lande inden for EU.
Jeg har en flere venner der slet ikke tror på det, og uanset hvad jeg fortæller dem at der er sket af fremgang i verden, så er kommentaren som regel : ''det kommer aldrig til at ske her!'' Det er frustrerende for jeg mener at de faktisk er en del af problemet, da de er med til at fastholde os i status quo, og så længe de tror som de gør så gør de jo heller ikke noget aktivt for at hjælpe afkriminaliseringen på vej. Jeg trøster mig dog med at disse fornægtere ikke vil forhindre at det sker, og at der kommer et tidspunkt hvor jeg får mulighed for at sige ''in your face, i told you so!''.

Listen af EU lande der har en eller anden form for afkriminalisering af brugeren er ved at være lang . Som jeg lige kan huske den nu ser det sådan her ud :
Tyskland
Polen
Belgien
Spanien
Italien
Portugal
Holland
Tjekkiet
Schweiz

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I Amagerbladet stod der her den anden dag, at SF gik ind for, at Christiania skulle finansiere deres køb af grunden med hashpenge. Forslaget gik på, at christianitter lovligt skulle kunne sætte bod op. Det ville så både booste økonomien, sætte en prop i den sorte handel med hashen og give christianitterne en mulighed for at, lovligt, finansiere deres køb af grunden. Win/win. Men der skal nok blive sat en stopper for det. Det er dog et positivt tegn, at der arbejdes med at mørne køddet på de gamle, seje politikkere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan ikke huske navnet på avisen, men det var en lokalavis fra Amager, hvis jeg husker korrekt. Indholdet stemmer dog.

Medlem
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
I Amagerbladet stod der her den anden dag, at SF gik ind for, at Christiania skulle finansiere deres køb af grunden med hashpenge. Forslaget gik på, at christianitter lovligt skulle kunne sætte bod op. Det ville så både booste økonomien, sætte en prop i den sorte handel med hashen og give christianitterne en mulighed for at, lovligt, finansiere deres køb af grunden. Win/win. Men der skal nok blive sat en stopper for det. Det er dog et positivt tegn, at der arbejdes med at mørne køddet på de gamle, seje politikkere.

Hvis politikerne kan se at den model vil være en god model, burde de så ikke også kunne se det som en model for hele Danmark hvor noget af indtjenesten så i stedet ryger i statskassen?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]