Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 20:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

http://www.videnskab.dk/composite-6153.htm?utm_source=nyhedsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=dato-3-2

Medlem
Brugeravatar

Efter at have læst artiklen sidder jeg tilbage ENDNU engang med følelsen af kæmpe afmagt overfor et problem problem der kunne løses så relativt simpelt.
Er det efterhånden ikke rimeligt dokumenteret at den skadelige "effekt" er langt mere farlig illegalt, end legalt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det er jo sørgeligt at hver eneste gang der kommer et argument for legalisering af cannabis, så kommer politikerne med argumenter fra det forrige årtusinde, som er blevet skudt i sænk, gang på gang.

Hver gang de kommer med løsningen, så viser det sig det kun gøre politiets arbejde endnu svære.

Hvad hash handel angår, vil politiet så helst have en fugl i hånden, eller ti på taget?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
SURPRISE!!!!!

Hvis vi indførte dødsstraf for besiddelse af cannabis, kunne det måske være at forbruget vil falde.

Ellers har de sidste 40 års forsøg med et forbud kun bevist at magt ikke kan løse dette "problem"
Flere ryger idag end nogensiden, flere unge får massive problemer, og flere folk får diverse sygdomme.
Alt det kun pga. af nogen fascistiske uvidende naive ignorante fjolser tror de ved bedre...

Jesus christ nogen gange havde jeg ønsket at der var en anden planet, man kunne tag hen til....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
edeeo skrev:
Jesus christ nogen gange havde jeg ønsket at der var en anden planet, man kunne tag hen til....

Du kan altid ryge dig væk til en ;) eller gøre andet i den stil.
Jeg har i hvert fald brug for noget virkeligheds flugt til tider.
på den ene eller anden måde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Don Karnage skrev:
edeeo skrev:

Du kan altid ryge dig væk til en ;) eller gøre andet i den stil.
Jeg har i hvert fald brug for noget virkeligheds flugt til tider.
på den ene eller anden måde.

HAHAHA!!! Det er et paradox

Hash bliver beskyldt for at blive misbrugt til virkelighedsflugt, så derfor bliver vi nød til at ryge for at flygte fra virkeligheden der beskylder hash for at blive misbrugt til virkelighedsflugt....

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg sagde ikke vi bliver nød til at ryge for at flygte fra virkeligheden, og her talte jeg ikke kun om cannabis.
Og virkeligheds flugt er det da ? det er da en anden nuance du giver hverdagen efter en lille pind,
ligesom du gør med så mange andre stoffer.

du skal da ikke kommer og bilde mig ind at du er helt normal oven i pæren når du er bjælde skæv.

alt narko er v el en form for virkeligheds flugt.
eller måske ikke FLUGT - men søgen.

Tror vi har misforstået hinanden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nejnej, vi har ikke misforstået hinanden

Jeg ryger osv. for at slippe væk fra den virkelighed der er fyldt med fascistiske uvidende naive ignorante fjolser der tror folk ryger hash for at slippe væk fra virkeligheden

Hvis der ikke var sådanne folk, ville jeg ikke ryge for at slippe væk fra virkeligheden

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

lol
Ja der kan du bare se.

Dedikeret medlem

Hash fungerer efter min mening ikke til at "flygte" fra virkeligheden. Hvis jeg har uløste problemer og ryger en joint, føler jeg blot endnu mere utilfredshed med ikke at have løst dem.

Artiklen ser forresten ud til at være væk (?)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vinkelsliber skrev:
Hash fungerer efter min mening ikke til at "flygte" fra virkeligheden. Hvis jeg har uløste problemer og ryger en joint, føler jeg blot endnu mere utilfredshed med ikke at have løst dem.

Artiklen ser forresten ud til at være væk (?)

+1

Præcis. Har aldrig kunne se meningen med at cannabis skulle kunne bruges til at flygte fra virkeligheden.
Problemerne komme kun til at føle endnu værre, hvis man indtager cannabis.

Nej så er alkohol ca. 1000 gange bedre til at flygte fra virkeligheden med. Og det er desuden lovligt ;)

Der kan ikke herske tvivl om vi havde et bedre og sundere samfund, hvis det var alkohol der var forbudt i stedet! Jeg er stor fortaler for lovliggørelse af hash under kontrolerede former, da jeg så også mener cannabis er direkte dræbende for al udvikling hos unge, ved større (mis)forbrug! Imo og min erfaring både proffesionelt og privat!

Lidt røg ved festlige lejligheden, eller i weekenden er imo totalt uskadeligt, da det ikke er et stof der for folk til at gøre uigennemtænkte, voldelige, eller vanvittige ting som spiritus kan!
Men i stedet er et stof der får folk til at reflektere over tingene og det er lige derfor jeg holder af at være skæv! Og det at tømmermænd ikke existerer på dette stof gør også det er mit valg ift. sprut, der gør mig smadret dagen efter, så jeg ikke kan være der for familie, venner og arbejde som jeg ønsker!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Synes på ingen måder alkohol skal være ulovligt. Det ville næsten være endnu mere idiotisk.

Lad grafen her tale for sig selv:

Billede

[quote="edeeo"]Synes på ingen måder alkohol skal være ulovligt. Det ville næsten være endnu mere idiotisk. quote]

Det skrev jeg nu heller ikke og det er jo også forsøgt i andre lande som f. eks. USA hvor de kriminelle havde kronede dage :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er sjovt- jeg tror der er en moderator eller en admin
der har noget imod at jeg bruger sætningen flygte fra virkeligheden når jeg
mener ryge mig skæv, siden de sidste 2 post jeg har postet herinde er blevet fjernet.
Det har vel noget i at gøre med benægtelse fra vedkommendes side af.

oh well, den person for skam travlt,
for jeg har besluttet mig at jeg vil bruge sætningen " flygte fra virkeligheden " i alle
mine post herinde fra nu af, når jeg mener ryge mig skæv....det er skægt.

Og så kan jeg ikke se hvorfor folk egentlig misforstår det på den måde som de gør ?

det er jo ikke at flygte fra virkeligheden man lever i fordi man ikke holder den ud ?
det er jo derfor jeg rettede det til " søgen " også, for det er jo en anden virkelighed
man søger, synes da det er syndt for folk hvis de tror på, at de er helt normale imens de er påvirket ;)

Jeg ryger også for at "flygte fra virkeligheden" kan man sige :D . En slags "ferie" fra racet sidst på dagen hvor jeg så reflekterer over tingene på en hel anden konstruktiv måde end hvis jeg ikke røg mig skæv.

ja gid mods ikke slettede tråde og indlæg her uden begrundelse! Man føler sig sq som en del af det gamle DDR så :|

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hvis posts pludselig forsvinder kan det godt være en fejl i systemet og ikke nødvendigvis en moderator eller admin. Men det kan selvfølgelig også sagtens være en eller anden har spist en citron til morgenmad...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]