Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 aug 2025 01:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Fyn er fin!
Fra Jyllandsposten:

"Der er narko på dine pengesedler"

Retsmedicinere har fundet narkotiske stoffer på alle hundrede undersøgte pengesedler.

Det er retsmedicinere på Aarhus Universitet, der har undersøgt 100 hundredekronersedler. Og der blev fundet spor af kokain, amfetamin eller metamfetamin på samtlige sedler, skriver dr.dk.

Der blev endda fundet narkorester på pengesedler, der kun har været i omløb i få dage.

"Det kommer bag på os, at vi finder stoffer på alle sedler," siger sektionsleder Christian Lindholst til dr.dk.

Link:
http://jp.dk/indland/article2317870.ece

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det vil sige, at der er mange mennesker der render rundt med narko på sig, selvom der er nultolerance.. Det må da kunne give lidt hønserøv på nogle på Borgen - især når de kan være nogle af dem

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hawaii, Honolulu
Vildt nok, men godt nok ikke særlig mange pengesedler de har valgt at undersøge.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Seddeltesten kan være med til at illustrere, hvor tilgængelige de hårde stoffer er blandt de unge i nattelivet. Her har 40 % af de unge prøvet at tage stoffer. En af dem er 19-årige Mette Steffensen:

- Jeg tror ikke, at man kan træde ind på et diskotek i Roskilde uden, at der er en. Så det rigtig almindeligt - også eftersom de er begyndt at komme olie på toiletbrætterne, så vi ikke kan ligge baner der og sniffe, fortæller hun til DR.

/ritzau/

http://www.information.dk/telegram/257535

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
der er sgu da en eller anden inde på trykkeriet der sidder og tester alle sedlerne :P

en til folket, en til mig, en til folket, en til mig...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
HA! betyder det ikke at vi allesammen potentielt set kunne blive udpeget af en narkohun hvis vi har penge på os. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Halugenlampe skrev:
HA! betyder det ikke at vi allesammen potentielt set kunne blive udpeget af en narkohun hvis vi har penge på os. :)

Hehe :D .. Ved sgu ikke om hunden kan lugte det, medmindre man vifter sedlen om snuden på den..

Og jeg må da lige sige.. 100 sedler.. Det er fandeme ikke ret meget, og som eksperterne siger, er det langt fra alle pengesedlerne der har været i direkte kontakt med narko, men derimod har lagt sammen med "beskidte" sedler..

Jeg kunne godt tænke mig nogle flere detaljer fra undersøgelsen?
Var pengene samme sted fra?
Var pengene fra samme dag?

Disse to er aldeles relevante, da en enkelt person i princippet kunne have stået for 10 sedler, og dermed står med 10% af hele undersøgelsen.. Initiativet er godt, men som en universitetsundersøgelse er den langt fra dækkende nok.. Halvhjertet og sørgeligt..

Edit:: Så lige artiklen fra Information, hvor der står pengesedlerne er hentet fra tilfældige banker, så spørgsmål #1 er besvaret. Holder dog fast i, at det ikke er en gældende analyse..
Synes i øvrigt det er dybt forkasteligt, at Informations artikel fortæller, at 40% af unge har prøvet stoffer - her refereres til en gammel undersøgelse, hvor 40% af unge har prøvet at ryge hash. IKKE de hårdere stoffer, som pengesedlerne har været i kontakt med.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke skrevet af Information, men Ritzau.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Men det blev bragt i Information - ergo er artiklen fra Information.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nej det er måske ikke så mange sedler, men når de gængse stoffer findes på 100 % af sedlerne kunne man måske tænke, at det alligevel var et ret repræsentabelt studie.

@Mette Steffensen: Hvem hulen er også så dum at lægge sin narko på et toiletbræt inden man sender det op på sine slimhinder? Fandenme klam imo. Har alle ikke nærmest et kort eller to på sig, der kan bruges? Forstår virkelig ikke, at det WD-40 trick fjerner nogle problemer...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Omicron Persei 8, on delivery mission
noname skrev:
@Mette Steffensen: Hvem hulen er også så dum at lægge sin narko på et toiletbræt inden man sender det op på sine slimhinder? Fandenme klam imo. Har alle ikke nærmest et kort eller to på sig, der kan bruges? Forstår virkelig ikke, at det WD-40 trick fjerner nogle problemer...

Gør folk faktisk det? :shock: Det var da utroligt! Som du siger, alle burde have et ekstra kort på sig. Det er fandme for ulækkert at sniffe lige fra et bræt!

Medlem

noname skrev:
Nej det er måske ikke så mange sedler, men når de gængse stoffer findes på 100 % af sedlerne kunne man måske tænke, at det alligevel var et ret repræsentabelt studie.

Fuldstændig enig. Det har altid været mig en gåde, hvordan nogle folk kan få sig selv til det.

Admin
Brugeravatar

Har da taget streger af et toiletlåg et par gange i en koger :oops:

Men er enig i, at WD-40 på overfladerne er til grin. Enhver idiot kan da tage det på noget andet. Mobilen, andre kort, hånden, cigaretpakker etc. Det minder mig om et diskotek, der åbnede i Århus for et par måneder siden. Som hævder at være "narkofri" pga de har fjernet alle vandrette overflader på toiletterne. Christ :roll:

-Jimmy Carter

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Faktisk tror jeg, at jeg vil sætte et aftryk af mine nøgne baller på alle de toiletbrætter, jeg kommer forbi i fremtiden bare fordi folk, der sniffer fra dem fortjener en nasal coli-infektion (Så er du advaret Imp...)

Insane psychedelia user!

Jeg glæder mig til det studie der viser spor af noname i alle pengesedler :mrgreen:

Det minder mig om: http://www.funnyordie.com/videos/f7112b ... y-sketches

Dedikeret medlem
Brugeravatar

har sågar sniffet på affalds containere i mine kæmpe branderter. man er sku ikke så pjattet når man først har fået den halve flaske tequlia indenbords :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
noname skrev:
Faktisk tror jeg, at jeg vil sætte et aftryk af mine nøgne baller på alle de toiletbrætter, jeg kommer forbi i fremtiden bare fordi folk, der sniffer fra dem fortjener en nasal coli-infektion (Så er du advaret Imp...)

Jeg vil videreudvikle den idé. Jeg vil putter min afføring i en blender med vand.
Det skal blendes godt og derefter filtrere afføringen fra vandet og derefter i et par halv liter flasker. Jeg vil bruge min flydende afføring til at tørre alle toiletbrætter jeg kommer i nærheden af, med denne gyldne væske.

Hmm måske man skulle putte glukose og kødpepton i vandet så de små bakterier kan vokse lidt hurtigere..

Medlem

rootmood skrev:
noname skrev:

Jeg vil videreudvikle den idé. Jeg vil putter min afføring i en blender med vand.
Det skal blendes godt og derefter filtrere afføringen fra vandet og derefter i et par halv liter flasker. Jeg vil bruge min flydende afføring til at tørre alle toiletbrætter jeg kommer i nærheden af, med denne gyldne væske.

Hmm måske man skulle putte glukose og kødpepton i vandet så de små bakterier kan vokse lidt hurtigere..

Skynd dig at tage patent på den idé inden Crazy Daisy gør det. Der er penge i lortet, hvis du forstår sådan en lille en :) :wink:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere on the edge of the desert
Hahahahah :lol:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
noname skrev:
@Mette Steffensen: Hvem hulen er også så dum at lægge sin narko på et toiletbræt inden man sender det op på sine slimhinder? Fandenme klam imo.

Den samme type person der vil stille op til interview med sit fulde navn og fortælle om det? :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]