Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 16:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: LOLland
Citat:
Alkohol, kokain og hash. Der er en stigende tendens blandt unge til at blande rusmidler på kryds og tværs, men det kan ende ud i en dødelig cocktail.

Det bliver ifølge rusmiddel-ekspert Henrik Rindom mere og mere populært blandt unge at blande rusmidler, fordi det skulle give en helt fantastisk rus. Men det er afsindigt farligt, pointerer han.

- De risikerer at dø af det, fordi de ikke kan mærke, hvornår hvert enkelt rusmiddel virker, forklarer han og tilføjer, at kokain for eksempel holder dem vågne hele natten, hvorfor de kan fortsætte med at drikke sig til en ekstremt høj promille - simpelthen fordi, de ikke mærker, hvornår de har fået nok. Det kan medføre alkoholforgiftning, som de risikerer at dø af.

Blandingen af rusmidler kan også udmønte sig efter en weekend på stoffer.

- Unge, der har været på stoffer en hel weekend, kan have svært at falde ned igen søndag eftermiddag. De kan ikke sove på grund af rester af kokain i kroppen, og så tager de diverse sløvende midler eller drikker alkohol for at falde i søvn, og så kan de være døde næste morgen, fortæller Henrik Rindom.

Kilde: http://www.bt.dk/danmark/blandingsmisbrug-er-en-farlig-tendens

Admin
Brugeravatar

Elsker at det tilhørende billede er en person, der drikker alkohol og ryger smøger samtidig :mrgreen:

Ikke desto mindre er det en heads up, selvom det kommer fra BT. Risikoen stiger jo vildere kombinationerne bliver.

-Jimmy Carter

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: LOLland
Ja, de kunne godt have gjort lidt mere ud af billedet... Måske have lagt en bane flormelis, eller noget :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Helt enig i problematikken, men det er da tosset at bruge kokain som eksempel, da det relativt hurtigt omsættes i kroppen. Amfetamin ville være et meget bedre eksempel, da folk har det med at glemme, at det tager en del timer inden effekten aftager. Så er det pludselig ikke så nice med en god redosering kl 8 søndag morgen til efterfesten...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Derfor jeg altid kun drikker lige efter jeg har taget drågs... :P
Ej, det handler sgu da om at styre sit indtag og at kende sin krop... Alt for mange mennesker har nada hjerneceller så snart de indtager det mindste...

Medlem
Brugeravatar

Hmm.
Det stof de beskriver lyder det ikke mere som amf?
Man holder sig vågn hele natten osv.
Skal coke's virkning ikke ikke være forholdsvis kort?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Ren coke virker i hvert fald pænt sløvende på mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er jo sandt hvad han siger.. Men desværre er blandingsmisbrug også så kraftigt at få vil være foruden det, tror jeg. Måske dette er mere til Medaljens Bagside, men here goes:

Jeg kan ikke sige mig fra at det er fedt at blande stoffer. Omend jeg altid observerer HR, så tror jeg ikke jeg kender mere end en håndfuld venner med et forbrug der ikke blander flere stoffer samtidigt. Tit er det relativt uskyldigt (øl+N2O, pot og øl, GHB og tryptaminer, speed og alkohol etc.), men der skal som regel lige det ekstra til..

Og endnu en gang "Eksplosiv dille: Unge forsøger at lave super-hash" .....

Medlem

Ved ikke, for mig at se hører nogle stoffer sammen: Har prøvet at tage amf/coke én gang uden at drikke alkohol ud af de 30-40 gange, jeg har været på stregen.

Men vil da give hr. Rindom ret i, at det er pissehamrende farligt. Dog hører man om forbavsende få der dør, på trods af at vi vel alle kender en eller flere, der kører hele weekender med sne, alkohol, piller og sprut, og stadig går på arbejde mandag morgen.

Medlem
Brugeravatar

Blandingsmisbrug er voldsomt farligt. Har været blandingsmisbruger i mange år og været tæt på at stille træskoene et par gange. Valgte for et par år siden at komme i behandling ( Minnesota ) for mit blandingsmisbrug og det har redet mit liv. Er dog stadig bruger af stoffer men på en helt anden måde. En måde jeg finder brugbar for mit liv. For mig har det handlet om at finde en positiv måde at være bruger på, da den destruktive og blandingen af diverse stoffer gjorde mig til en skygge af mig selv.

Dedikeret medlem

sunshine reagge skrev:
Blandingsmisbrug er voldsomt farligt. Har været blandingsmisbruger i mange år og været tæt på at stille træskoene et par gange. Valgte for et par år siden at komme i behandling ( Minnesota ) for mit blandingsmisbrug og det har redet mit liv. Er dog stadig bruger af stoffer men på en helt anden måde. En måde jeg finder brugbar for mit liv. For mig har det handlet om at finde en positiv måde at være bruger på, da den destruktive og blandingen af diverse stoffer gjorde mig til en skygge af mig selv.

Rart at høre om din success - tillykke med det. Det handler jo netop om at holde forbruget på et niveau, der er fornuftigt i forhold til ens andre interesser. Når de andre interesser lider overlast, kan det kaldes misbrug. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]