Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
http://www.dr.dk/dr2/deadline2230 skriver:
Citat:
Der er bred enighed om, at Danmark står overfor massive økonomiske udfordringer, og at der skal store reformer til for at sikre fremtidens velfærd. Mere kontroversielt og nytænkende er resultatet af et forskningsprojekt fra Center for Rusmiddelforskning. Her peger Ph.d. Kim Møller nemlig på, at en legalisering af hash vil kunne bidrage til den danske statskasse med op mod 3/4 milliard kroner årligt i øgede skatteindtægter og politimæssige besparelser. Deadline undersøger og diskuterer i aften om en legalisering af hash virkelig kan hjælpe Danmarks økonomi eller om det i stedet blot vil skabe nye problemer.

Medlem
Brugeravatar

Det tror jeg vist nok skal ses. Tak for hintet, havde ellers planlagt en fjernsynsløs aften ;)

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det lyder spændende, håber jeg når at få DR's lorteplayer til at virke inden

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Tak for heads up, var lige ved at misse det :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Kom så din skallede VU mand!! :D Nak ham!
"Skal vi ikke holde os til saglige argumenter istedet for at henvise til eksperter vi ikke helt kan sætte navne på" 8)

Medlem
Brugeravatar

Uh spændende. Kan jeg fint bruge min kedelige mandag aften på.. Selvom jeg går glip af det meste.

Håber den har lidt mere indhold end de debatter, der ellers har været sendt for tiden:
Synes de har brugt de samme argumenter for meget, efter min mening i hvert fald her for tiden. Altså bare de samme diskussioner bare med forskellige mennesker(hvis I ved, hvad jeg mener).

Site Webmaster
Brugeravatar

Godt program. Ham den skaldede fra VU fremstod intelligent, og brilleaben fra V sejlede rundt i det.

Det ærgrer mig dog at hele programmet igennem, blev cannabis' skadevirkninger gjort lige så slemme som dem alkohol bringer. Cannabis er ikke sundt, men det er bestemt ikke lige så farligt som alkohol.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

rbp skrev:
Godt program. Ham den skaldede fra VU fremstod intelligent, og brilleaben fra V sejlede rundt i det.

Det ærgrer mig dog at hele programmet igennem, blev cannabis' skadevirkninger gjort lige så slemme som dem alkohol bringer. Cannabis er ikke sundt, men det er bestemt ikke lige så farligt som alkohol.

Nej, men det er der jo ikke så mange derhjemme i stuerne derved. Tror det giver en bedre effekt, at hashens skadevirkning bliver sammenlignet, så meget med alkoholen. Det andet kommer hurtigt til, at fremstå som at være for godt til at være sandt.

Men det var egentlig et meget fornuftigt program :). Hvert fald de 10 min jeg så :D.

btw. Hvis nogen gik glip af programmet plejer deadlines programmer, at blive lagt ud på dr2s hjemmeside ret hurtigt efter de er blevet vist..

Admin
Brugeravatar

rbp skrev:
Ham den skaldede fra VU fremstod intelligent, og brilleaben fra V sejlede rundt i det.

Jeg tænkte præcis det samme, og som ham fra VU sagde (frit fra hukommelsen):
"Jeg ved ikke om det er dårlige erfaringer fra hans unge dage i 60erne der har skræmt ham"

Jeg synes det giver et ert godt billede på, at der også er en kamp mellem 'de gamle' og 'de unge', når det kommer til spørgsmål om rusmidler.
At sidde og argumentere med følelser og 'jeg tror'-logik kommer man ingen vejne med, som det også tydeligt bar præg af fra den ældste af dem - da han ikke kunne andet end at gentage sig selv.

Godt program, ærgeligt det var på en kanal, som de jeg tror de færreste ser kl 2230

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Frugthat skrev:
Godt program, ærgeligt det var på en kanal, som de jeg tror de færreste ser kl 2230

det kommer sgu da an på hvem man er. Deadline og deadline 2. sektion er det eneste tv jeg ser regelmæssigt.

Admin
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
Frugthat skrev:
det kommer sgu da an på hvem man er. Deadline og deadline 2. sektion er det eneste tv jeg ser regelmæssigt.
Det er klart, men dem jeg tænker har brug for et mere nuanceret billede på debatten, tror jeg desværre ikke ser voldsomt meget DR2 Deadline ;)
De ser nok noget med hunde der har kasketter på, på TV2 eller lign

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
ahh nedtur, det ville jeg gerne have haft set. Jeg må se om jeg kan finde det på DR's hjemmeside.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
link endelig hvis du finder udsendelsen - kan sgu ikke selv finde den...^^

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kan se derinde, at det er muligt at streame programmet fra 31/10, så mon ikke det bliver lagt op enten i dag eller i morgen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Det er muligt at se programmet på drs hjemmeside nu

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Her: http://www.dr.dk/odp/player.aspx?uniqueid=379458&mt=newstab&st=news_TVAvisen&furl=http%3A%2F%2Fwww.dr.dk%2Fodp%2Fdefault.aspx%3Ftemplate%3Dnyhed&guid=DR2201011012230&autoplay=0&back=default.aspx%3Ftemplate%3Dnyheder&day=0

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
og til DR NU - http://www.dr.dk/NU/player/#/deadline/2384 (flash) - meget bedre en dr´s windows lorte codes

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
tusind tak super god journalistik! fantastisk at høre ham sige "bruge" og "nyde" i sammenhæng med stoffer selv hårde stoffer istedet for misbruge osv.

Damn, det er fedt det der... Kim Andersen bliver jo banket så langt ned i gulvet med Jakob Schmidts argumenter! Jeg tror virkelig ikke Kim Andersen vil tabe ansigt på tv, men man kan da håbe på, at han i smug har ændret mening ;)
Det fedeste er dog, at han ikke har lyst til at navngive sine expertkilder, og han modsiger experterne i studiet... Uoplyste liberalist... Tsk tsk..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Berlin
Flaxys112 skrev:
Damn, det er fedt det der... Kim Andersen bliver jo banket så langt ned i gulvet med Jakob Schmidts argumenter! Jeg tror virkelig ikke Kim Andersen vil tabe ansigt på tv, men man kan da håbe på, at han i smug har ændret mening ;)
Det fedeste er dog, at han ikke har lyst til at navngive sine expertkilder, og han modsiger experterne i studiet... Uoplyste liberalist... Tsk tsk..

Ja det er ret utroligt at kan diske op med den ene påstand efter den anden helt uden at have nogen som helst form for fakta eller opbakning til dem. Ud over de der hemmelige eksperter som ved bedre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]