Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 17:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
[iframe]http://politiken.dk/indland/ECE1076573/regeringen-gaar-til-kamp-mod-narko/[/iframe]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Åh nej, skal vi nu blive til et Sverige nr.2? Hvordan ser tallene ud procentuelt? Er der flere eller færre dødsfald per bruger, og hvordan defineres narkoman? I Sverige er antallet misbrugere lavest i EU, men det reelle dødstal overstiger f.eks. den Hollandske statistik, og Holland ligger i top med hensyn til antal misbrugere. Danmark ligger næsten som Holland i antal misbrugere. Hvis nu der er 5 flere dødsfald om året, og alle brugere regnes som misbrugere, så er det ikke nødvendigvis sådan at politikken har slået fejl hidtil. Sverige er i hvertfald ikke "the way to go"! Der er man fandme marginaliseret og diskrimineret om man bare udviser en anden mentalitet. Beviser kræves ikke før behandling indledes. Regeringen lægger unødvendig stress på misbrugere, og de tvinges rent faktisk til et liv i undergrunden, hvis ikke de vil topstyres. Givet vis er der tilfælde hvor tvang kan være nyttigt, men ikke i den udstrækning eller på de vilkår som de gør det i Sverige. Fy føj for forbud, fat det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
hmmm, ved ikke om jeg skal grine eller græde... Tvangsbehandling, selv med den form for kontrakt, vil det stadig kunne komme til at blive rætte' ubehageligt for en patient... Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal synes om det, generelt går jeg ikke ind for nogen som helst form for tvang, men skal da sikkert nok komme til at virke for nogen af patienterne.

OFFTOPIC: Jeg er i øvrigt pissetræt af, at regeringen altid skal til kamp mod narkomaner, når de skal hjælpe alkoholikere, nikotinafhængige og overvægtige...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]