Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 09:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
[iframe]http://www.metroxpress.dk/dk/article/ritzau/2010/06/24/wbat86q3c9260560/index.xml[/iframe]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Det viser da bare at de unge der skal prøve det tænker sig lidt om inden de går ud og tænder op. Det synes jeg da er ganske positivt...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Og mange ved, at hash sidder længe i hjernen, så hvis de skal prøve sådan noget, så er det i ferien, det skal gøres, forklarer han.

Han forsker i rusmidler på et universitet. Han burde sku da kunne komme op med noget bedre. :?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
Citat:
Og mange ved, at hash sidder længe i hjernen, så hvis de skal prøve sådan noget, så er det i ferien, det skal gøres, forklarer han.

Han forsker i rusmidler på et universitet. Han burde sku da kunne komme op med noget bedre. :?

Det kan han nok også, men måske er det ikke noget han lige tør stå frem med, vi har jo set hvordan divergerende holdninger kan føre til afskedigelse ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Nomad:

Ah, ja det kan du have ret i. Det er også forståeligt nok når man ser på det fra den vinkel. Men ville det være et problem for ham blot at skrive; Unge venter med at afprøve hash til de har ferie da de ikke vil lade rusmidler gå ud over deres skole gang.

Den måde han skriver det på i artiklen får det til at se ud som om at hvis du ryger hash en gang, så døjer du med koncentrations besvær i lang tid.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Arthur Spooner skrev:
@Nomad:

Ah, ja det kan du have ret i. Det er også forståeligt nok når man ser på det fra den vinkel. Men ville det være et problem for ham blot at skrive; Unge venter med at afprøve hash til de har ferie da de ikke vil lade rusmidler gå ud over deres skole gang.

Den måde han skriver det på i artiklen får det til at se ud som om at hvis du ryger hash en gang, så døjer du med koncentrations besvær i lang tid.

Der er vi helt enige, dén formulering ville jeg også have været mere tilfreds med :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Vi må konstatere, at de metoder, vi anvender, ikke har haft den effekt, vi havde håbet på.

Det er da godt at de er nået frem til en eller anden konklusion...

Så må de da tænke sig om og finde nogle NYE metoder! Jeg har i hvert fald et forslag!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Lille Rødhætte skrev:
Citat:
Vi må konstatere, at de metoder, vi anvender, ikke har haft den effekt, vi havde håbet på.

Så må de da tænke sig om og finde nogle NYE metoder! Jeg har i hvert fald et forslag!

Han arbejder med rusmiddelforskning, han har nok været klar over at et forbud ikke virker efter hensigten i længere tid end mange af os andre. De anbefaler jo også hele tiden politikerne at legalisere, de lytter bare ikke, da det åbenbart er blevet yt at lytte til eksperter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej, det er bare yt for regeringen at lytte til uvildige eksperter ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Er det bare mig der fatter hat eller hvis 40% debuterer om sommeren, så må de sidste 60% jo debutere om ikke-sommeren?

Og hvis vi så siger vi har "sommer" 3 måneder om året (4 årstider) - betyder det at der er lidt flere som prøver at ryge hash om sommeren end resten af året i gennemsnit... big f'ing deal :whogives:

Men nu må vi se om Dansk Fjolseparti kommer med lovforslag om at forbyde sommeren snart så :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Lille Rødhætte skrev:
Citat:

Han arbejder med rusmiddelforskning, han har nok været klar over at et forbud ikke virker efter hensigten i længere tid end mange af os andre. De anbefaler jo også hele tiden politikerne at legalisere, de lytter bare ikke, da det åbenbart er blevet yt at lytte til eksperter.

OK, sandt! Men det jeg egentlig var imponeret over var, at MetroExpress skrev det som en konkluderende sætning i artiklen ( :shock: ) ! Og det synes jeg faktisk er værd at bemærke!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: reefstail island
Er jeg den eneste der får hovedpine over at se cannabis konstant blive omtalt som "hash"?
Så vidt jeg ved, er hashish forholdsvist sjældent i USA, og personligt ryger jeg næsten kun skunk eller pot.
De danske medier er meget glade for at behandle hash som det altoverskyggende rusmiddel i THC-kategorien.
For ja, gud forbyde at den almene dansker skulle opdage at hash rent faktisk kommer af en plante, og at verdens regeringer effektivt har forbudt et NATURmiddel til rekreativt forbrug.
Og ja, jeg er godt klar over at en dansk hashklump ofte er blandet op med "fyld" af forskellig art, men det er jo igen en tendens der avles og tillades af et forbud, der putter cannabis i hænderne på mennesker med om muligt skumle interesser.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg tror godt vores andre hjerner kan overskue at skelne imellem begreberne hash, skunk, cannabis osv, uden at få hovedpine.

Desuden er argumentet om at det er et naturligt forekommende middel et af de værste argumenter overhovedet. Skulle vi så også tillade at Clostridium botulinum bakterien, som er naturligt forekommende, men har en LD50 på 0,000000001g/kg, blev solgt til gud og hver mand, fordi det er en naturligt forekommende bakterie? Det er et ekstremt eksempel, men illustrer fint hvorfor man ikke kan bruge argumentet, om at tillade alle naturlige substanser. Der er så mange utroligt gode argumenter for at legalisere, at jeg synes det er så synd og ærgerligt at folk så ofte bruger sådan et skod argument.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: reefstail island
Først og fremmest, så er jeg bekendt med mange af de "utroligt gode argumenter", og er på ingen måde af den tro at alt der er naturligt forekommende er gavnligt at indtage for et menneske.
Jeg prøvede mere at påpege at jeg synes det er komisk at man ikke kan plante cannabis hjemme til eget forbrug, for eksempel.
Det er jo heller ikke fordi jeg går psykisk ned af at skulle drage parralleler når journalister gerne vil bruge hash som paraply-term for AllThingsTHC, jeg føler bare ofte at begrebet blevet brugt for at mystificere cannabis forbrug med ordet hash, da de færreste jo egentligt ved hvad hash er.
Det kommer til at fremstå som en hvilken som helst anden kemisk forbindelse (jeg vælger ikke nogen narkosider her, al respekt til folks personlige valg af substanser), når det i virkeligheden er blandt de mindst skadelige rusmidler vi har til rådighed i dag.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Citat:
Cannabis er et stort problem, fordi det er så udbredt

Det er det værste sludder jeg længe har læst. Mit forslag: nedlæg Center for Rusmiddelforskning.

Dedikeret medlem

Kaffe er et stort problem, fordi det er så udbredt.

Medlem
Brugeravatar

yeti skrev:
Citat:
Cannabis er et stort problem, fordi det er så udbredt

Det er det værste sludder jeg længe har læst. Mit forslag: nedlæg Center for Rusmiddelforskning.

altså nu har et stort cannabis forbrug i et land jo rimelig store konsekvenser, mange af dem kommer selfølgelig nok pga. at det er ulovligt og ikke til at kontrollere.
men er nu overbevist om at hash, eller andre rusmidler for den sags skyld aldrig har en positiv effekt på et samfund, da et misbrug ofte forringer livsglæden.
mindre livsglæde = lortesamfund? er rimelig stoned så ved ikke om det giver mening. hehe lidt ironisk egentlig :D :joint:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]