Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1361330.ece

Citat:
Strømeren Lars Kragh Andersen, der har luftet sin utilfredshed med at lave hash-razziaer, er blevet degraderet til skrivebordsarbejde, og vil nu væk fra politiet

Betjenten med den store kæft og det liberale forhold til narko ser nu ud til at være fortid hos politiet.

- I går blev jeg kaldt til samtale ved min chef, der fortalte mig, at jeg blev forflyttet til et skrivebordsjob i efterforskningssektionen. Og det gider jeg ikke, så nu søger jeg orlov, forklarer Lars Kragh Andersen til berlingske.dk.

Han kan søge orlov i et år, og det kan senere forlænges med yderligere to år.

Rigspolitiet har igangsat en disciplinærsag mod betjenten, som skoser sine kolleger og chefer for at følge loven blindt uden at skelne til, om de ydmyger folk.

Ude i kulden
Det har fået kollegerne på Station Amager til at vende sig mod Lars Kragh Andersen.

- Mens ledelsen har opført sig professionelt og været meget åbne omkring det hele, oplever jeg desværre, at kollegaerne føler sig trådt på, og at de mener jeg er illoyal, siger han til berlingske.dk.

Betjenten har tidligere været i medierne på grund af sin kamp mod DR - under tilnavnet Licens-Lars.

Han fortryder ikke, at han har offentliggjort de holdninger, der nu er ved at skubbe ham ud af politistyrken.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hm.. Det kan vel næppe komme bag på ham, at nogle ville kigge lidt skævt til ham

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De her artikler om Lars er ret interessante, især fordi det er lykkedes et lille hold herfra at komme i til tider kvalificeret debat på nationen! Hvis I har en debattør i maven der gerne vil ud, vil jeg opfordre til at I deltager derinde, men vær opmærksom på at det skal ske hurtigst muligt når en artikel er udgivet, da debatten til en artikel hurtigt dør ud, som regel senest efter et par dage. Det flytter ikke mange holdninger på kort sigt, men det er en reel chance for at få vores budskab ud til andre end os selv.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Peter Skaarup skrev:
De her artikler om Lars er ret interessante, især fordi det er lykkedes et lille hold herfra at komme i til tider kvalificeret debat på nationen! Hvis I har en debattør i maven der gerne vil ud, vil jeg opfordre til at I deltager derinde, men vær opmærksom på at det skal ske hurtigst muligt når en artikel er udgivet, da debatten til en artikel hurtigt dør ud, som regel senest efter et par dage. Det flytter ikke mange holdninger på kort sigt, men det er en reel chance for at få vores budskab ud til andre end os selv.

Det er gjort. Kom i gang alle sammen, lad os få kørt våbnene i stilling.

Most of the physical world is unseen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
den debat holder et så lavt niveau at det fandeme ikke er umagen værd.

Medlem

Halugenlampe skrev:

Erik h især. shiiite noget bæ han lukker ud! Kan man give sig selv thumbs up derinde? :roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:

Du har 2 muligheder:

1. Du undlader at deltage i debatten, fordi niveauet er for lavt. Dermed er der ingen fare for at dem som deltager skulle blive klogere af de ting du måtte have at byde på. Forhåbentlig bruger du så din tid bedre et andet sted.

2. Du deltager i debatten og forsøger at højne niveauet. Ganske vist er det op ad bakke det meste af vejen, men der er en reel chance for at påvirke nogen.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg synes det er god underholdning med det lave nivau og er i øvrigt enig med Pede.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Ja og bliver man frustreret, kan man med god samvittighed lukke lidt op for sin foragt-for-idioti ventil. No harm done, der er mange der fortjener en sviner derinde :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Cubensis skrev:
Ja og bliver man frustreret, kan man med god samvittighed lukke lidt op for sin foragt-for-idioti ventil. No harm done, der er mange der fortjener en sviner derinde :)

Jeg ved godt det er tegn på noget der ikke er godt, men det giver mig en luset tilfredsstillelse :)

Burde vi ikke lave et netværk, der kan skjule afhoppede politibetjente? :D Jeg mener, at vi har en moralsk forpligtelse, en etisk fordring...

Medlem

arpheus er homo

EDIT:
Tak, Odden :P

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Det var så lidt ;-)

On Topic: Jeg elsker især denne kommentar - "Vil man ikke lave det arbejde man er ansat til, så holder man sin kæft og finder noget andet at lave!
Sådan en medieluder."

For når man har et arbejde, skal man tie stille og ikke stille kritiske spørgsmål.. Velkommen til 1984.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Odden skrev:
Det var så lidt ;-)

On Topic: Jeg elsker især denne kommentar - "Vil man ikke lave det arbejde man er ansat til, så holder man sin kæft og finder noget andet at lave!
Sådan en medieluder."

For når man har et arbejde, skal man tie stille og ikke stille kritiske spørgsmål.. Velkommen til 1984.

Jeg synes faktisk det er ret bekymrende, at læse de udtalelser. Min opfattelse er, at det er en generel holdning. Jeg har i øvrigt selv nægtet at udfører ordrer, jeg vurderede var skadelige for de mennesker ordrerne omhandlede (indenfor psykiatrien). Jeg fik også påvirket beslutninger jeg mente var forkerte, ved at sige kraftigt fra og argumentere for mine holdninger. Det gik dog ikke i længden. Jeg undrer mig over de andre ansatte, der bare gjorde hvad der blev sagt.

Jeg tror faktisk Lars er kværulant, men han er også ærlig, hvad jeg synes ofte kendetegner kværulanter. Uanset hvad han er, så er han endnu en stemme i den offentlige debat, der er med til at øge fokus på tåbelige love.

PS. Rart at se den velkendte grønne "et eller andet" på nationen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er faktisk ret skræmmende at læse de fleste kommentarer - altså man kan mene hvad man vil om stoffer; men hele den der med at man skal gøre som man ens job citerer... Jeg troede sgu den jævne dansker havde en lidt mere fri tankegang end de fleste kommentarer giver udtryk for :cry:

Men hele situationen bliver kørt ud af proportion jo... Det er jo ikke et spørgsmål om at Lars ikke vil udføre sit arbejde, men om at en ansat sætter spørgsmål ved om den nuværende forretningsgang også er den bedste for forretningen - han har jo netop givet konkrete eksempler på hvorfor han mener den nuværende arbejdsgang ikke er optimal og ikke bare ytret sin personlige holdning til forbuddet mod hash.... Det kunne mange lobbyister og levebrødspolitikere sgu lære noget af...
Der er thumbs up til Lars herfra - vi mangler folk som tør tage bladet fra munden og sige fra hvis noget er helt i skoven (licens og hashforbuddet er glimrende eksempler).
At han nu mister sit job pga. sine holdninger understreger jo blot hans pointe - jeg gætter næsten på det er en velovervejet manøvre fra en person, som tydeligvis har politisk flair...

Stil nu op Lars - vi mangler i den grad folk med den rette kombination af lidt nosser og troen på man kan gøre en forskel (der er vel omkring 170 ledige pladser i folketinget hvis det var et krav) :rocking:

Lettere OT, der er en i kommentarerne som nævner et Reagan citat om at ryge marihuana og start asking questions... Er der nogen her der kender det - kunne ikke umiddelbart lige finde noget brugbart via google

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
LSDrejø skrev:
Lettere OT, der er en i kommentarerne som nævner et Reagan citat om at ryge marihuana og start asking questions... Er der nogen her der kender det - kunne ikke umiddelbart lige finde noget brugbart via google

"These young people, they get together, they read books, they smoke marijuana and they talk"
http://www.youtube.com/watch?v=z1t5Mibdkq4&feature=related ca. 8.50min inde, se hele documentaren, den er faktisk rigtig god.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Atna skrev:
"These young people, they get together, they read books, they smoke marijuana and they talk"
http://www.youtube.com/watch?v=z1t5Mibdkq4&feature=related ca. 8.50min inde, se hele documentaren, den er faktisk rigtig god.

Takker, jeg fandt hele filmen på det flydende bibliotek så er godt på vej til at se den :rocking:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]