Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2010/05/24/214508.htm

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Det sendte sgu ikke mig på førtidspension. Bare en tur i himmerig og tilbage igen.

Det kan sikkert godt være en udløsende faktor for forskellige psykiske problemer, men det er altså forkert at det ødelægger hjernen. Hvis man begynder at tro på den slags, ender det jo med at blive en selvopfyldende profeti: "Jeg har ødelagt hjernen, så de er alligevel ikke noget at gøre"... Line Risberg-syndromet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det sædvanlig ævl :roll:

Artiklen citerer nogle velmenende behandlere i systemet - hvis budskab (som jeg opfatter det) er en kritik af blot at sende unge på førtidspension i stedet for tilbyde den rette behandling...
I stedet løber man med sælg aviser bolden da stoffer nævnes som en af årsagerne - og bum så er ecstasy i overskriften og skyld i førtidspension blandt unge

Jeg tror bare desværre ikke hr og fru Danmark er i stand til at forholde sig kritisk til alt det lort pressen kommer med (tænker ikke kun på stof-relaterede artikler) - og det er trist, for så er der andre der bestemmer dagsordnen... suk..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
aaaaarggh en gang fucking pis at lukke ud, jeg kender fandme flere mennesker der har taget ecstacy og har det fint i dag, end jeg kender mennesker som har psykiske lidelser og aldrig har taget noget som helst. Hvordan kan det være lovligt at lukke sådan noget propagandistisk pis ud i et så stort medie som Danmarks fucking Radio!!?!??!!!!!!11!! Det er som om at de liberale medier og de konservative medier kører en form for hetz mod hinanden... HA! Tag den DR http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=32552&hilit=psykedelisk

Medlem
Brugeravatar

Det er som om at overskriften slet ikke har noget at gøre med selve artiklen.
Størstedelen af artiklen handler i store træk, om at deprissions ramte ikke får den rette hjælp.
Poul Videbech nævner kort at mange af hans patienter før har eksperminteret med forskellige stoffer.
Men alligevel kommer overskriften til at lyde: Ecstasy sender unge på førtidspension.

Jeg siger ikke at Ecstacy/MDMA og ligenede stimulanser ikke er ufarlige, og kender mange der har fået depprisioner efter et længere brug af stimulanser.
bare dårlig jounalistik..

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
det er det man får, når man har et behandlingssystem hvor stoffer hver gang ordet nævnes, bliver tilskrevet årsagen til al dårligdom.

nogle mennesker tager stoffer. nogle af de mennesker flygter fra deres problemer. så tager de stoffer hver dag. så bliver de plaget af skyld og dårlig samvittighed. så kan de ikke længere få hverdagen til at fungere. så får de ikke spist og sovet ordentlig. så forringes deres fysiske og psykiske tilstand. og en endeløs negativ spiral er sat igang, som ender i behandlingssystemet for enten afhængighed eller psykisk sygdom.

når man nu er sådan en der flygter fra realiteterne, hvilken forklaring tror i så er nemmest at sluge; 1: stofferne gjorde mig sindssyg, og ude af stand til at arbejde, så jeg må have førtidspension. 2. jeg lyttede ikke til de folk som prøvede at hjælpe mig, og jeg tog ikke ansvar for mit eget liv.

og når man nu er sådan en der flygter fra realiteterne, hvilken af følgende muligheder virker så mest tiltrækkende; 1. stofferne har forkrøblet mig, og jeg bliver aldrig i stand til at tjene mine egne penge. jeg må have førtidspension. 2. jeg har opført mig utrolig dumt, og står derfor nu i en meget svær situation. jeg bliver nødt til virkelig at kæmpe, for der er meget jeg skal indhente, hvis jeg vil tilbage i styringen over mit eget liv.

er virkelig nogen der tror at ecstasy kan gøre folk livsvarigt uarbejdsdygtige? det er lodret idioti! så stor magt mener jeg slet ikke stoffer har, men nogle mennesker har utrolig lidt tillid til deres viljestyrke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
SKY. skrev:
Jeg siger ikke at Ecstacy/MDMA og ligenede stimulanser ikke er ufarlige...

Er det mig der er helt galt på den eller hvad? Der er da et "ikke" for meget, eller noget.. :evil:

Undskyld for OT.

Lam artikel BTW.

//blazR

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
De får det altid til at lyde værre end det er, da overdrivelser nu fremmer forståelsen.

Neej, stoffer er ikke ufarlige, alkohol er ikke ufarligt, rygning er ikke ufarligt, sex er ikke ufarligt, at vade ud af sin dør om morgenen er ikke ufarligt, LIVET er ikke ufarligt. Vi skal alle samme vej, men vi vælger selv hvilken sti vi vil gå af. Om man vil bruge stoffer til at få mere ud af eksistensen er et personligt valg, dog vil jeg vove at sige at du skal holde dig fra det hvis det nogensinde bliver stofferne der styrer dig og ikke omvendt, som det bør være.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg kan godt lide, at der bliver skrevet, at stofferne ødelægger hjernen, og at flere psykologer vil løse store dele af problemet.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
TATP skrev:
jeg kan godt lide, at der bliver skrevet, at stofferne ødelægger hjernen, og at flere psykologer vil løse store dele af problemet.

Haha, ja, good one! :lol:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Jeg kan ikke se, at der står noget om psykologbehandling. Så vidt jeg kan se står der "relevant" og "rette" behandling og længere nede, at der er for stor ventetid hos psykiatere. Mit gæt er, at relevant behandling dækker over en primær medicinsk behandling, som det generelt er tilfældet i behandlingen af psykiske lidelser. Det er sikkert det Poul Videbech mener kan reparere en "ødelagt" hjerne.

Most of the physical world is unseen.

Medlem

Snoezel skrev:
aaaaarggh en gang fucking pis at lukke ud, jeg kender fandme flere mennesker der har taget ecstacy og har det fint i dag, end jeg kender mennesker som har psykiske lidelser og aldrig har taget noget som helst. Hvordan kan det være lovligt at lukke sådan noget propagandistisk pis ud i et så stort medie som Danmarks fucking Radio!!?!??!!!!!!11!! Det er som om at de liberale medier og de konservative medier kører en form for hetz mod hinanden... HA! Tag den DR http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=19&t=32552&hilit=psykedelisk

Jeg henviser ydmygt til:
http://heine-stromdahl-blog.blogspot.com/2010/05/danmarks-radios-tv-avis-igen-karet-til.html

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]