Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 22:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: La La Land
Damn, faldt lige over denne artikel....

http://jp.dk/udland/usa/article2085985.ece

insane ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Flået hjertet ud af brystet på en ven??? Ikke engang Hollywood kunne finde på noget mere sindsygt

Medlem
Brugeravatar

Ej, det er forfærdeligt! sindsygt! :/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
En amerikansk wrestler gik amok på svampetrip og mishandlede sin træningsmakker til døde.

Den amerikanske 'cage fighter' Jarrod Wyatt er blevet sigtet for drab og tortur, efter at han i marts slog sin 21-årige ven og træningsmakker ihjel ved at flå hjertet ud af brystet på ham. Det skete i Klamath i Californien.

Jarrod Wyatt havde angiveligt drukket noget te med euforiserende svampe og var derefter overbevist om, at hans ven var besat af djævlen.

Ifølge den britiske avis The Telegraph fandt politiet i marts den 26-årige 'cage fighter' bøjet over sin vens lig med et langt snit i brystet, mens kropsdele, heriblandt et øje, lå spredt rundt i rummet.

Døde af blodtab
Det 21-årige offer døde ifølge obduktionsrapporten af blodtab, efter hans hjerte var blevet fjernet fra kroppen. Offeret var ifølge rapporten i live, da han fik fjernet hjertet, og derfor er Jarrod Wyatt sigtet for både drab og tortur.

Jarrod Wyatt skal have fortalt politiet i Californien, at han kastede hjertet og andre organer på et ildsted, og at han kogte den dræbtes kropsdele, fordi han var bange for, at han stadig var i live og fordi, han 'var nødt til at stoppe djævlen.'

Politiet blev tilkaldt til det makabre optrin, da en tredje ven havde observeret en pludselig ændring i Jarrod Wyatts humør, efter de alle tre havde drukket te med euforiserende svampe.

Advokat: Svampenes skyld
Den advokat, der repræsenterer Jarrod Wyatt har sagt, at hans klient ikke havde kontrol over sine handlinger, da svampene havde taget over.

"Min klient forsøgte at gøre djævlen tavs. Jeg tror, at han fik et psykotisk anfald pga. de svampe, han indtog," har advokaten James Fallman ifølge The Telegraph sagt.

Jarrod Wyatt bliver på fredag fremstillet i retten i Del Norte County, sigtet for mord og tortur.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: DK
Han kunne ikke gøre for det, det var signalstoffernes skyld :roll:

Most of the physical world is unseen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

"Jamen grunden til at jeg blev spritbilist var at jeg havde drukket en helvedes masse bajere, det var de Satans øl, der fik mig til det."

Tror I den holder i retten?

Mine 2 cents er at det er irrelevant om der var svampe involveret, eller om det have været benzoer eller noget helt andet.

Ellers vil jeg hellere slæbe mandens religion eller eventuelle brug af hormoner, steroider og lignende til bordet. Måske er der bare ting hidsige mennesker med overtro i baggagen skal holde sig fra?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
"Min klient forsøgte at gøre djævlen tavs. Jeg tror, at han fik et psykotisk anfald pga. de svampe, han indtog,"
Wow.. spænd hjelmen

Medlem
Brugeravatar

sindsygt

Junior medlem
Brugeravatar

Han ligner jo også bare en, som burde holde sig fra shrooms
Billede

Junior medlem
Brugeravatar

Man kan også blive venner med ham på facebook: http://www.facebook.com/profile.php?id= ... ref=search

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Alt Ædende Ateist skrev:
Advokat: Svampenes skyld
Den advokat, der repræsenterer Jarrod Wyatt har sagt, at hans klient ikke havde kontrol over sine handlinger, da svampene havde taget over.

Selvfølgelig holder den ikke en meter, men det er så ødelæggende for hele narkotikadiskursen at man bruger sådanne argumenter, man forsøger at ansvarliggøre stoffer i en retsmæssig sammenhæng for at slippe for selv at stå til ansvar for sine handlinger, jeg fatter ikke at advokater kan finde på at repræsentere sådan et forsvar.. Vel er det et psykotisk tilfælde, men for helvede, så kan folk sgu da lade være med at tro på djævle og engle... Idiotien vil ingen ende tage!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
http://www.times-standard.com/ci_15123814

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Malkavian skrev:
"Jamen grunden til at jeg blev spritbilist var at jeg havde drukket en helvedes masse bajere, det var de Satans øl, der fik mig til det."

det er jo sandt i nogle tilfælde. det er forskelligt fra person til person hvor stort kontroltabet er under beruselse. og nogen mister kontrollen totalt. jeg tror det afhænger af et uheldigt sammentræf af genetik og svær psykisk belastning. det ændrer naturligvis ikke ved at personen selv har ansvaret for indtagelse af diverse psykoaktive substanser.

i tilfældet her kan jeg godt forestille mig at svampene har været udløsende faktor for en midlertidig psykose. se på manden. han ligner i høj grad en dårlig kombo af testosteronmonster med psykisk sygdom lurende lige under overfladen(misrøgt i barndommen ville være en oplagt forklaring) typen for hvem det måske har en terapeutisk effekt at banke folk til blods i et bur? noget andet er; hvis ikke svampeteen udløste psykosen, hvorfor skete optrinnet da lige der.

ting der taler for midlertidig psykose:
1. den dræbte var en ven
2. der var en 3. person til stede(i begyndelsen af optrinnet i hvert fald)
3. karakteren af forbrydelsen(at handlingen bære præg af stærk psykose kan ingen vel være i tvivl om)
4. hvad skulle den alternative forklaring være? At manden længe havde planlagt at myrde sin ven, og valgte dette tidspunkt for derefter at kunne anråbe sig psykose? det hænger jo ikke sammen.

selvfølgelig er han skyldig i forbrydelsen. han skulle simpelthen aldrig have taget svampe. hvad der præcist har udløst handlingen er ikke så interessant, for mig at se. jeg synes bare det er tragisk og jeg har faktisk ondt af manden. hans liv er lige så slut som det liv han myrdede. hvordan kan man leve videre efter det? man bør huske på at den slags afsindig vold altid begås i afmagt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
De ligner jo også nogen der kunne finde på at tag steroider...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tænk nu hvis han rent faktisk var besat af djævlen

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Shambhala skrev:
Tænk nu hvis han rent faktisk var besat af djævlen

Imo taler det for din teori, at der rent faktisk var tre mænd tilstede i rummet. Udover Wyatt og Powell (den slagne), var Davis også tilstede. Hvis det havde været en psykotisk tilstand, forårsaget af svampene, burde Wyatt så ikke havde slået begge to ihjel? Hvorfor skulle kun den ene fremstå som djævlen og hvorfor skulle Wyatt advare Davis? Jeg synes også det taler for "djævleteorien", at han ikke åd hjertet (som kannibaler og massemordere almindeligvis gør), men rent faktisk forsøgte at brænde det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Man er altid ansvarlig for sine handlinger. Om ens familie så bliver truet på livet, er man stadig ansvarlig.
Og hvis man er så syg, at man kan tro på, at djævlen har besat ens ven, bør man slet ikke tage stoffer.

Hvor jeg dog foragter det amerikanske retssystem...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
BlackNBlue skrev:
Man er altid ansvarlig for sine handlinger. Om ens familie så bliver truet på livet, er man stadig ansvarlig.
Og hvis man er så syg, at man kan tro på, at djævlen har besat ens ven, bør man slet ikke tage stoffer.

Det er jo ikke sikkert han selv vidste at han var i besiddelse af psykotiske træk?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Nomad skrev:
BlackNBlue skrev:

Det er jo ikke sikkert han selv vidste at han var i besiddelse af psykotiske træk?

Det er jo præcis dét der er dilemmaet. Hvem kan i virkeligheden vide det, før man har prøvet? Der er en del bizarre tilfælde, hvor særlige typer reagerer med nogle ret paranoide vrangforestillinger.

For at det skal gå så galt som i tilfældet ovenfor, så vil jeg tro der skal være tale om en kombination af paranoide vrangforestillinger samt en alvorlig karakterbrist. Diagnoser som psykopati (nu dyssocial personlighedsforstyrrelse) og personlighedsforstyrrelser generelt, er ikke nok til at gå fri for straf. Det er selvfølgelig de psykotiske vrangforestillinger forsvaret vil bygge sin sag op omkring.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

:lol: - ej, det kan jeg sgu ikke tage seriøst. Selvfølgelig kan han have været disponeret for psykoser, og det kan da godt skyldes, denne er udløst af psilocybinholdige svampe. Men helt ærligt, den måde det bliver fremstillet og vil blive forstået på... :hm:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]