meget spændende! jeg skal måske lige have fat i den bog...
Tak for et spændende indlæg i en yderst relevant diskussion.
Jeg ville ønske at flere (måske endda alle mennesker), skal opleve at lade sin hjerne åbne, og opleve samhørighed med den klode og det univers vi lever i.
Jeg har selv ved lejlighed haft en meget kraftig “spirituel” oplevelse efter indtag et psykedelisk stof kaldet DMT
http://en.wikipedia.org/wiki/Dimethyltryptamine- ved senere genfortælling af min oplevelse til yogis i Indien, kunne de fortælle at de fleste yogis brugte lang tid på at kunne opnå den samme kortvarige tilstand via intens meditation, som jeg fik igennem indtagelse af DMT. Mange oplever aldrig at komme i den tilstand.
Ganske kort, fik jeg aktiveret forskellige centre i hjernen, der kan sammenlignes med når man tænder lys, i et ellers kulsort rum.
Lyset blev tændt hele vejen rundt, og jeg havde oplevelsen af kunne “se” 360 grader rundt på samme tid, inden jeg “fløj” op langs en “komisk” energilian omgivet af utallige livsformer. Dette tog omkring 30-60 sekunder.
Jeg ved at andre der har indtaget DMT ikke har haft samme oplevelser som jeg.
Oplevelsen betyder stadig meget for mig, selvom det er langt over 10 år siden jeg havde den.
Jeg håber at forskning i psykedeliske stoffer bliver lettere, da jeg er sikker på at forskningen vil kunne bibringe vigtig viden om mennesket og menneskets hjerne, der vil forbedre livskvaliteten hos pattedyret der blevet besværet med en stor intelligens.