Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 08:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Goddag, jeg blev forundret over at det ikke allerede er slået op, så hvis jeg har overset det undskylder jeg.

Hvorom alting er:
I aften sender Nat. Geo. to vigtige dokumentarer: 1) Drug War Zone 2) Udforskning af LSD

1) kl. 21-22: Midt I En Narkokrig
"I narkobandernes skudlinje: Narkokrig

Der kæmpes en brutal kamp om kontrollen over Mexico. Rivaliserende narkobander ligger i åben krig med hinanden. Alle stræber efter adgang til USA, som er et af jordens mest indbringende narkomarkeder. Ved hjælp af mord, halshugninger, tortur og bortførelser arbejder de på at nå målet. Antallet af narkorelaterede mord i første halvdel af 2009 overgår antallet af ofre i Irak i samme periode. Man kan glemme alt om at holde de mexicanske karteller ude af USA. Kartellerne er allerede ankommet og er repræsenteret i omkring 230 amerikanske byer. For de narkosmuglende karteller er grænsen mellem USA og Mexico blot en streg på et kort. Med så ringe en betydning, hvem kan så udelukke, at de anarkistiske og ekstremt voldelige tilstande, som hersker i Mexico, ikke også spreder sig til USA? National Geographic's opdager tager seerne med til frontlinjen i Mexicos krig mod narko og analyserer de dybereliggende årsager til den voldelige tilstand og de deraf følgende konsekvenser. Programmet ser på narkostrømmen i nordgående retning og penge- og våbenstrømmen i sydgående retning og undersøger, om regeringens politik på begge sider af grænsen bidrager til problemet."

2) kl. 22-23: Udforskning af LSD
"LSDs opfinder, Albert Hofman, kaldte det "medicin for sjælen." The Beatles skrev sange om det. Militæret forsøgte i al hemmelighed at udnytte dets hallucinerende egenskaber til tankestyring. Da LSD blev ulovligt i 1966, begyndte stoffet at blive handlet på gaden, hvor det fik ry for at være diverse subkulturers farlige legetøj, som kunne føre til enten geniale indfald eller rendyrket vanvid. Nu er videnskaben ved at få et nyt syn på LSD og gennemfører for første gang i over 35 år forsøg med mennesker. Ved hjælp af forbedret hjernescanningsteknologier og oplysninger fra et netværk af testpersoner, der er plaget af smertefulde sygdomme, er forskerne ved at kunne fastslå, at dette præparat kan blive fremtidens medicin. Efter årtiers turbulent eksistens bliver LSD efterhånden set i et nyt lys af forskerne. I dag ser videnskaben mulighed for at forbedre intellektuel formåen, styrke kreativitet og endda helbrede sygdomme ved hjælp af LSD."

God fornøjelse!
Anders

Medlem
Brugeravatar

Skod man ikke har den kanal,

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Det kan være at man burde opsøge en ven med denne tv-kanal!

Tak for det!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det var så lidt.
Lsd-dokumentaren er en "relancering" af Inside LSD, som kan findes i filmsamlingen. Jeg vil ved lejlighed se om jeg kan finde Drug War Zone - en rigtig god dokumentar.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Er der nogen der kan se om det bliver genudsendt og evt. hvornår?

Medlem
Brugeravatar

http://btjunkie.org/search?q=inside+lsd

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psilonautimus skrev:
http://btjunkie.org/search?q=inside+lsd

jeg tog chancen og downloaded. Håber ikke det er noget fusk så. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
http://www.ninjavideo.net/cat/2400 brug flash links´ne hvis i ikke kan få divx til at virke
masser af fede shows og film at finde på ninjavideo 8)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
ninjavideo er hundens nosser!

Medlem

Jeg var desværre forhindret i at se det, men fik det set senere hen på aftenen/natten, tak og været min elskede harddisk optager.

Regner stærkt med at optage det ind på com, så jeg kan se det igen på et andet tidspunkt.

Ved ikke hvor god kvalitet jeres divx er i, men i hvert fald et kik værd.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Fremragende doku om lsd. Bravo!!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]