Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 aug 2025 08:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
http://www.livescience.com/health/fake- ... dline+Feed)

Jeg har aldrig oplevet hallucinationer ved indtagelse af JWH-018. Heller ej, hvis jeg blandede det med cannabis.

Men nu er jeg heller ikke teen længere..

et lille udpluk
Citat:
Hallucinations and delusions

Since JWH-018 or K2 acts like marijuana, you'd expect to see the same effects, including sleepiness, relaxation, reduced blood pressure, and at high doses, hallucinations and delusions.

While some patients between the ages of 14 and 21 were showing up with hallucinations, other symptoms, such as increased agitation and elevated blood pressure and heart rates, didn't match up with marijuana.

Scalza speculates either another compound is responsible for the nasty side effects, or the concentration of JWH-018 is too high.

To answer this question, Scalzo is having doctors test patients' urine for JWH-018 and other compounds, but he is having trouble getting patients to agree to the test.

"This is not something that people are agreeing to," Scalzo said during a telephone interview. "Here's a legal substance that we don't know really that much about that people are putting into their bodies without quality control."

And even though doctors like Scalzo say they'd like to help the teens, that's not enough. "Phenomenally, people are saying no. They're afraid someone is going to find something," though Scalzo has no idea why they'd be afraid.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Det er da latterligt, at man overhovedet prøver at udvikle et stof, der har samme funktion som hash, der bare skal være lovligt i stedet, selvom det har samme/flere bivirkninger. Så ville det da give mere mening, bare at gøre hash lovligt, og så bruge forskerpengene på noget mere fornuftigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det ville gavne gevaldigt, så kan de få nogen af de mange penge igen, som de har stået og skyllet ud i hash-toilettet.

Tvivl dog stærkt på at de smider skyklapperne.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Det er da latterligt, at man overhovedet prøver at udvikle et stof, der har samme funktion som hash, der bare skal være lovligt i stedet, selvom det har samme/flere bivirkninger. Så ville det da give mere mening, bare at gøre hash lovligt, og så bruge forskerpengene på noget mere fornuftigt.

Hvorfor er det latterligt at udvikle nye psykoaktive stoffer, der kan have samme potentiale som cannabis? Jeg ville personlig blive glad, hvis man udviklede syntetiske cannabinoider, der har færre bivirkninger end cannabis. Det giver vel sig selv, at det mest fornuftige ville være at udvikle rusmidler, der besidder færre bivirkninger end dem, vi kender til i dag, men som samtidig har potentiale for at kunne erstatte de andre rusmidler, folket benytter sig af i disse tider. Så flere penge i kasserne til forskning i alternativer!

Medlem
Brugeravatar

Jeg kan virkelig godt lide JWH-018, virkningen er forholdsvis kort og jeg føler absolut ingen eftermen når virkningen er ovre.
kan godt tåge i flere timer efter at have været rigtig skæv på normal hash men det føler jeg slet ikke med JWH-018!

Jeg foretrækker dog til hver en tid "the real deal" da jeg er sikker på at det ikke er sundhedsskadelig i forhold til JWH-018 som jeg i princippet ikke ved en fløjtende fis om!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
DoktorK skrev:
Morten på 14 skrev:

Hvorfor er det latterligt at udvikle nye psykoaktive stoffer, der kan have samme potentiale som cannabis? Jeg ville personlig blive glad, hvis man udviklede syntetiske cannabinoider, der har færre bivirkninger end cannabis. Det giver vel sig selv, at det mest fornuftige ville være at udvikle rusmidler, der besidder færre bivirkninger end dem, vi kender til i dag, men som samtidig har potentiale for at kunne erstatte de andre rusmidler, folket benytter sig af i disse tider. Så flere penge i kasserne til forskning i alternativer!

Kom nu lige ind i kampen. Jeg forstår godt, der er så meget uenighed i verden, når folk ikke lytter til, hvad andre siger og derfor taler forbi hinanden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

the-red-pill skrev:
DoktorK skrev:
Morten på 14 skrev:

Kom nu lige ind i kampen. Jeg forstår godt, der er så meget uenighed i verden, når folk ikke lytter til, hvad andre siger og derfor taler forbi hinanden.

Hvordan bidrager du lige til diskussionen med sådan et indlæg? "Kom ind i kampen", jesus. Jeg ved da godt, vi måske har talt lidt forbi hinanden, men min pointe er og bliver den samme. Jeg ville blot pointere, det, efter min mening, ikke er latterligt at investere penge til forskning indenfor området, hvilket jo netop var det, 'Morten på 14' udtalte sig om. Er min pointe ikke et indlæg værd til denne diskussion? Det ser vi åbenbart alle forskelligt på. Men det gider jeg desuden ikke diskutere her i tråden, da vi går lidt for off-topic, og det er ren tidsspild og vil kræve arbejde fra en moderator at rydde op i alle de ligegyldige, off-topic indlæg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg er enig i at man skal udvikle mindre farlige stoffer, hvis det kan lade sig gøre. Dog er det da idiotisk at prøve at videreudvikle et af de mindst farlige stoffer der er på markedet. Dog tror jeg heller ikke pointen med JWH-018, var at det skulle være et rusmiddel. Jeg tror den eneste pointe med det stof, var at omgå det medicinske forbud mod cannabis. Jeg har intet imod, hvis forskningen har været privatfinansieret, men hvis bare der er lagt en eneste skattekrone i forskningen er det da et udtryk for gigantisk dobbeltmoral.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Morten på 14 skrev:
Jeg er enig i at man skal udvikle mindre farlige stoffer, hvis det kan lade sig gøre. Dog er det da idiotisk at prøve at videreudvikle et af de mindst farlige stoffer der er på markedet.

Jeg ved nu ikke, om jeg ville klassificere cannabis som et af de 'mindst' farlige stoffer på markedet. Alt afhænger af, hvordan man omgåes stoffet. Derudover skal du tænke på, cannabis skal i de fleste tilfælde ryges, og i nyere undersøgelser har man, så vidt jeg ved, fundet ud af, cannabis-røg langtfra er så sundt for lungerne, som nogle går og tror. Hvorfor så ikke udvikle et alternativ, der kan indtages i form af pille eller kapsel? Hvilket jo sandsynligvis var meningen med JWH-018 (anyone knows?), i og med det garanteret er til medicinske formål. Jeg vil ikke sige, du på nogen måde har forherliget cannabis, men det er der desværre en del, der gør. Det er ikke så godt at ryge cannabis, som nogle går og tror. Netop dem der forherliger brugen af dette stof. Legaliseringen af cannabis er jeg dog helt enig i. For det første er jeg meget liberal, men derudover synes jeg, det er forkert at kriminalisere en så stor del af befolkningen i netop dette tilfælde.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
DoktorK: Der er da intet der forhindrer dig i at indtage din cannabis som mad, drikke, tinktur, piller eller lignende. Hvorfor skulle syntetiske cannabioder være bedre?
De har udviklet et alternativ til cannabis, Marinol som desværre har vist sig at lide af samme bivirkning som ren THC: Det er MEGET værre for psyken da der ikke er resten af slænget af cannabioder til at moderere effekten.

Off-topic: Nogen der også har oplevet synergi mellem cannabioder og JWH-018?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har røget en del jwh-018 og jeg oplever at man kan få samme føleles som når man sidder og venter til eksamen. En følelse af spænding og angst i kroppen. Dette oplever jeg hvis jeg ryger det rent. Hvis ryger det med en smule cannabis så oplever jeg ikke samme følelse af spænding/angst før man bliver høj.

Hvis JWH-018 bliver røget i joint med grønt eller hash så virker det som om det booster ens high i rusen. Man bliver utrolig lattermild og det føles som om det er første gang man ryger sig skæv og får griner på.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]