Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 13 aug 2025 08:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/K ... 174713.htm

Citat:
Bander prioriteres frem for narko
12. feb. 2010 18.01 København

Det er kronede dage for pushere og narkohandlere i København.

Indsatsen mod narkokriminalitet er faldet med en tredjedel siden 2007, og antallet af mistænkte, der bliver sigtet og dømt, falder fortsat.

Det er et spørgsmål om prioritering, siger politiinspektør hos Københavns Politi Svend Foldager:

- I Københavns Politi har vi prioriteret indsatsen mod bander højt. Og det har betydet, at vores isolerede indsats mod narkotikakriminalitet er blevet nedprioriteret.

Indsats gavner flere områder
Svend Foldager regner ikke med, at indsatsen mod pushere og narkosmuglere bliver større lige foreløbig.

- Man skal stadig huske på, at arbejdet mod narkotikahandel også er en del af det, der foregår i forbindelse med bandeindsatsen, siger han.

Politiets arbejdstimer skal fordeles på områder som gaderøverier, indbrud, bander, økonomisk kriminalitet, færdsel og kvindehandel.

Jaeh jeg ved godt den er et par dage gammel. Men det er godt nyt, for os der nyder narko uden banderelationer :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Helt sikkert, godt at se de har lavet noget fornuftigt :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Jubiiii - Det kan vi godt lig' - Var sku også på tide, vil jeg mene! =)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Det er sku svært at bekæmpe noget der er så mange penge i og specielt når riskoen for at blive taget åbenbart er faldende siden 07.
Nu mindes jeg at have hørt at den årlig indtjening på hashen er 2 milliarder kroner. Nu ved jeg ikke hvor mange der er blevet dømt for salg af hash i år, men en ting er sikkert, de par hundrede mennesker der er blevet taget, har ikke alene tjent de 2 milliarder kroner. Det vil siger at der er en stor del som stadig lever fedt på penge som staten kunne have krævet ind til statskassen.

Jeg mindes også at have læst at det koster cirka 50.000 kr pr.fængsel fange om måneden, her i Danmark. Det vil sige at med større straffe til folk der sælger hash vil resultere i større udgifter til staten og dermed mindre velfærd til os der ikke er blevet taget endnu. Hehe..

Dette er bare morgen spekulationer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Psycheholic skrev:
Jeg mindes også at have læst at det koster cirka 50.000 kr pr.fængsel fange om måneden, her i Danmark.

:shock:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
BehindMind skrev:
Psycheholic skrev:
Jeg mindes også at have læst at det koster cirka 50.000 kr pr.fængsel fange om måneden, her i Danmark.

:shock:

Jaa, det er chokerende mange penge.

Citat:
Jeg synes at det er en genial måde at fylde de Københavnske fængsler op på. Prisen for et døgn i et Københavnsk fængsel ligger over 1000 kr. Det vil sige for at sidde en bøde af på 400 kr., vil det koste Staten over 3000 kr.(der må være en eller anden der tjener på det!)

http://www.brugerforeningen.dk/bf.nsf/pagesdk/CCBE4DCD246A7771C125683C0068491D?OpenDocument&K=Brugernes%20meninger&S=DK

Jeg skal lige finde et mere pålidelig artikel.. (:

En der skriver på en blog skriver følgene:
Citat:
En døgn i lukket fængsel koster 1.800 til 1.900 kr. I et åbent fængsel er prisen cirka den halve. Men det kan gøres billigere endnu og her må vi se på hvad f.eks. Californien gør. De løslader 27.000 fanger til afsoning i hjemmet. Vi må spørge os selv om hvor mange vi kunne sende hjem.

http://retsreformnu.blogspot.com/

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ok, det er jo helt vanvittigt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt ude at flyve
1800 kroner om doegnet i et lukket, det er jo sindssygt. Saa proev at taenk paa hvad de nok ca. bruger per folkeskoleelev per aar!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var da på tide med lidt sund fornuft...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]