Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 21:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
24. sep. 2009 04.13 Indland

Et politisk flertal i Københavns Borgerrepræsentation gør nu klar til et forsøg med at sælge lovlig hash.

Ifølge et udspil fra embedsfolk skal salgssteder med statsmonopol i et treårigt forsøg sælge hash til alle, der har lyst til at købe - og det skal være hash høstet på lovlige hampemarker, skriver Politiken.

Salget kan enten foregå "i afslappede omgivelser" på caféer - eller i mere neutrale butikker a la det svenske spritmonopol. I begge modeller skal der være personale, som kan rådgive om brugen af hash.

Notatet fra embedsværket afliver samtidig bekymringen for, at en afkriminslisering af hash vil føre til flere misbrugere.

- Forbruget er ikke er højere i de lande, der har afkriminaliseret hash til eget brug, står der. Der henvises især til Holland, hvor salg af hash er lovligt, og hvor forbruget er lavere end i Danmark.

Og det var DR jeg så denne gode nyhed hos

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Pissegodt. Ganske enkelt..!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Lad os nu se om de spænder ben for sig selv. Ting som mængde man kan købe(fremvisning af id så skriver de ned hvad man har købt, en for lav grænse vil være begrænsende) og prisen selvfølgelig, Vil de konkurrere med gade prisen eller bare tjene penge ?

Og lovlige cannabis marker.. det kan måske tage lidt tid at få det op at køre.

Sidste skulle det ikke undre mig at en eller anden DFer siger "nu da amsterdam lukker ned, kan det her umulig være en god ide".

Undskyld negativiteten men der kan bare være meget lang endnu før det her er en løsning nogle bliver glade for.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Skal vi gætte på at regeringen spænder ben for det længe før det bliver en realitet... desværre.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Se bare her

http://politiken.dk/politik/article794962.ece

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her
"»Det er utroligt, at et folkevalgt flertal vil lovliggøre et stof, som vi ved er skadeligt for dem, der indtager det«, siger Tom Behnke."

Gud hvor jeg hader den mand...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
En ting er sikkert, jeg stemmer ikke venstre, konservative eller DF til næste folketingsvalg :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DR-D skrev:

2 skridt frem - 3 tilbage.... I guder hvor er det vanetænkning så det er til at brække sig over... Med Tom BÆhnke i spidsen står alle de ængstelige, forandringsfjendske fjolser med løftet pegefinger (eller strakt højrearm) og insisterer på jorden er flad og man falder ud over kanten hvis man går for langt...

Hvor er den saglige argumentation? hvor er evalueringen af data fra lignede forsøg i andre lande? - jeg kan kun læse om personlige fordomme og manglende evne til indgå i en saglig dialog; med det slidte argument om mere politi og mere kontrol :hm:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Jeg kan for resten også godt lide argumentet om at bare fordi man har håndhævet en lov tidligere som justitsminister, så er det åbenbart helt sindssygt at ændre loven. Det giver jo ingen mening, love bliver jo ændret hele tiden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Hej

Jeg er så chocket over det der, først jublede jeg... så læste jeg næste artikel.. så blev jeg rådden igen... så røg jeg noget hash.... så glemte jeg de politker fjolser igen (V-K-DF)....
Glæder mig til næste valg, folket kan umuligt vælge de idioter ind igen...

PLUR

Site Webmaster
Brugeravatar

DR-D skrev:

Captain Bringdown :(

Fri cannabis sker nok ikke i meget lang tid endnu, men det er da godt at vide at der i det mindste er nogen der arbejder på det.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Junior medlem

Hvor er jeg dog træt af Tom Behnke. Han er simpelthen så snævertsynet så det gør helt ondt! Magen til plattenslager skal man dog lede længe efter.

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Det vigtige skal vel egentlig findes i denne sætning:
Citat:
På Københavns Rådhus er det et flertal bestående af Socialdemokraterne, SF, de radikale og en enkelt venstremand, der er positive over for lovliggørelsen. Det har til morgen ikke været muligt at få en kommentar fra Socialdemokraterne på Christiansborg til sagen.
http://politiken.dk/politik/article794962.ece

Citat:
Butikkerne i København vil have som mål at overtage to tredjedele af den illegale handel i hovedstaden, hvor der sælges hash for mere end en 1 milliard kroner om året. Embedsmændenes regnestykke går ud på, at 40 cafeer eller butikker kan få en samlet omsætning på 700 millioner kroner. Fortjenesten kan blive på op til en halv milliard kroner.
http://politiken.dk/indland/article794885.ece

Danmark som cannabis-turist-land -- fuck yeah. Nu hvor Holland er ved at gå den modsatte vej, kunne det her da være et kærkomment første skridt på vejen mod Danmark som et turistmål der slår sig på de ting landet her engang var kendt for -- blandt andet frisind. Behold Christiania, legaliser hash, udbyg offentlig transport (og gør det gratis!), og se turisterne strømme til landet.

Medlem
Brugeravatar

Fra Politikens afstemning:

Skal staten sælge hash i cafeer eller butikker?

Ja - 91%

Nej - 9%

1025 stemmer. Self er det ikke nogen akkurat statistisk undersøgelse, men det er sgu da sjovt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Child of Aum skrev:
Glæder mig til næste valg, folket kan umuligt vælge de idioter ind igen...
PLUR

Skal vi vædde? Det har jeg sgu sagt de sidste mange år, men den almene danskers ignorance forbløffer mig gang på gang. Alt imens det norske Fremskridtsparti ligger til at få over 20% af stemmerne ved næste valg.
Kloden bløder fandeme.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg så det på News igår inden jeg gik i seng, der sagde de at hashen skulle sælges til 50 kroner grammet. Det virkelig utroligt hvordan den siddende regering er så snot dumme, det er helt sikkert at min stemme ikke havner der ved næste valg! Men det kunne være spændende at se nu hvor en enkelt venstre mand er for forslaget, om så ikke at man kunne begynde at se en opblødning fra ihvertfald venstres side af, håber jeg ihvertfald.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Vi må vente på at de gamle indsnævrede gnallinger dør og få vores egen generation ind, det er ganske enkelt for sent at rokére med de tåber nu. De har taget deres valg og benytter sig jo af cirkel-argumentation. "Det er ulovligt fordi det er skadeligt. Hvorfor det er skadeligt? Fordi det er ulovligt og man kommer ud i et kriminelt miljø af at bruge det!"

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
http://jp.dk/indland/article1827872.ece
Citat:
Politikere: Bredt nej til fri hash
Offentliggjort 24.09.09 kl. 12:10
Politikerne i København kan godt pakke ideen om fri hash sammen igen.

Kommunen forbereder ellers en forsøgsordning, der over tre år skal tillade salg af hash fra særlige hashsalgssteder i byen. Målet er at komme den voldsomme illegale handel af hash til livs.

Men forslaget afvises på forhånd af en bred vifte af partierne på Christiansborg, der skal tillade forsøget via en lovændring.

V: Et skråplan
- Jeg kan sige det helt enkelt: Venstre er imod fri hash. Det er et skråplan, som bringer unge i fare, for vi ved, at rygning af hash blandt andet medfører en stor risiko for at få psykiske sygdomme og ofte fører til decideret narkomisbrug. Derfor tager vi afstand fra forslaget, siger Venstres retsordfører, Kim Andersen.

Han støttes af De Konservatives retsordfører, Tom Behnke:

- At lovliggøre hash løser ingen problemer. Det er tværtimod et dybt københavnsk knæfald for det kriminelle miljø. Det vil være dybt socialt uansvarligt at lovliggøre hash. Og det kommer aldrig til at ske med De Konservatives stemmer, mener Tom Behnke.

Århus afviser
Heller ikke Dansk Folkeparti eller Socialdemokraterne vil støtte et forsøg med fri hash i hovedstaden.

Forslaget fra Københavns Kommune åbner op for, at andre kommuner går med i samme forsøg. Men i Århus afviser den socialdemokratiske borgmester, Nicolai Wammen, også et lignende forsøg der.

- Jeg går ikke ind for offentlige salgssteder for hash. Jeg er bekymret for, at det gør hashen mere tilgængelig og dermed også flere unge, der risikerer at komme ud i et misbrug. Det er ikke den rigtige vej at gå. Jeg vil hellere via SSP-samarbejdet og en indsats sammen med politiet i øvrigt gøre, hvad vi kan for at begrænse hashsalget, siger Nicolai Wammen til Ritzau.

Ritzau

Medlem
Brugeravatar

Citat:
- At lovliggøre hash løser ingen problemer. Det er tværtimod et dybt københavnsk knæfald for det kriminelle miljø. Det vil være dybt socialt uansvarligt at lovliggøre hash. Og det kommer aldrig til at ske med De Konservatives stemmer, mener Tom Behnke.

head :arrow: wall <repeat infinitely>

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køb En Havn
Hvis det nu bliver lovligt i de der 3 år, er alders græsen så 18 på at købe det ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 51 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]