Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 01:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Ex Government drugs tsar Professor David Nutt is working on the development of a type of booze without the health risks associated with alcohol. It is said to mimic the effects of alcohol but without the hangover or liver damage.

Nutt says that tests on volunteers are underway, and with government backing, the synthetic alcohol could be available in three to five years. There is even an antidote that could reverse the effects of the ‘safe booze’, allowing users to drive home after taking it.

As good as this may sound, the former chairman of the independent Advisory Council on the Misuse of Drugs fears that the product may be hard to sell. Governments could classify it as a drug, and alcohol manufacturers might protest.

Three more drugs experts quit

David Nutt was sacked last week over views he expressed in an academic journal in January and a lecture he later gave at King's College London. He argued that Ecstasy and LSD are less harmful than alcohol and cigarettes, and criticised the Government's decision to upgrade the legal classification of cannabis from C to B.

In response to his sacking, three more scientists have resigned from the UK drug advisory body. Two other members of the body resigned earlier this week. Liberal Democrat science spokesman Dr. Evan Harris told the BBC that the recent resignations demonstrate that Home secretary Johnson (who is responsible for the sacking of Nutt) "doesn't get it" when it comes to respecting the academic freedom of independent, unpaid, science advisors.

- Link fjernet

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Nutty professoren er sejhed i en nøddeskal.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
:gud: :gud: :gud:
Det er FUCKING sejt det der!
Husk nu at du ikke må give forhandlerlinks

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Her er lidt mere om hvordan substitutten skal fungere:

TLC Cooking skrev:
David Nutt from the University of Bristol proposes making an alcohol alternative that contains a GABA-A partial agonist. It would bind to a GABA-A receptor, but only partially activate it, triggering a weaker response. Because a partial agonist takes the place of a true agonist, it blocks the agonist from latching on to the receptor and causing the full effect.

In theory, an alcohol alternative could contain a chemical agent that would bind only to the receptors that affect the positive effects of drinking (relaxation, pleasure), but not to the receptors that affect the negative effects (nausea, memory loss). In other words, if you drink it, you'd still get a "buzz" without having some or all of the harmful effects of alcohol on your body. And when the body breaks down this alcohol alternative, it would not produce acetaldehyde, the toxic substance that leads to hangovers and other ill effects of drinking. And, if people drink too much of this alcohol alternative, they could take the benzodiazepine antidote flumazenil (brand name Annexate), which would instantly help them sober up so they could drive home. Flumazenil is sometimes used in hospital emergency rooms to awaken patients who are unconscious for no apparent reason.

Link: How Synthehol Works

Det lyder slet ikke som en dårlig idé, men jeg tror at det bliver svært at finde en kombination af partielle GABA-A agonister som efterligner de behagelige effekter af alkohol overbevisende nok til at omvende folk. Og jeg tror også at de lidt "beskidte" effekter fra alkohol, såsom NMDA-antagonisme er en af årsagerne til at det er så populært.
Nutt virker sgu som en fin fyr - det fryder mig en del at følge det massive fallout der har været efter hans fyring, og den fornyede debat om akademisk ytringsfrihed.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

3-5 år!? Så har den bare at vaere der!

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Nutt har den helt rigtige tilgang til tingene. Udvikle mere sikre rusmidler? Den mest rationelle stofpolitik jeg kan forestille mig.

Folk knepper hvem de vil, hvornår de vil, og folk tager de stoffer de vil, hvornår de vil, uanset hvad loven siger. Befri folket fra den meningsløse spændetrøje, råb vagt i gevær og hop ind i en bedre verden., jajajaYES-.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
hehehe :D sikkert kava kava blandet med finsprit ;)

Dedikeret medlem

Synthehol? Det er sgu da det de drikker i Star Trek :D

Dedikeret medlem

Det er da allerede opfundet.. GHB :P

Udover man ikke kan stoppe effekterne. :P

Men mon ikke alkoholproducenterne nok skal få opkøbt mr. Nutt's planer og stoppe udviklingen. Det skulle være underligt andet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Vinkelsliber skrev:
Det er da allerede opfundet.. GHB :P

også min første tanke, desværre er det mindre skadelig alternativ jo ulovligt :cheers:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

det eneste problem er den stejle dosis-respons kurve. det er svært at lave drikkelige produkter med GHB som både giver en effekt ved relativt få "genstande", og samtidig ikke medfører koma hvis hælder dem i sig. ellers et interessant perspektiv. hold kæft hvor kunne man gøre meget for folkesundheden ad den vej. ingen skrumpelever og kræfttilfælde som følge af GHB, thats fo sho. GHB produceres i kroppens egne celler og nedbrydes fuldstændig til CO2 og vand, helt uden toksiske metabolitter.

hvad er jeres mening. ville det være muligt at markedsføre GHB som tilsætning til nonalkoholiske øl og drikke? 0,5g som 1 genstand måske? så er der et stykke vej op til OD alligevel.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Halugenlampe skrev:
hvad er jeres mening. ville det være muligt at markedsføre GHB som tilsætning til nonalkoholiske øl og drikke? 0,5g som 1 genstand måske? så er der et stykke vej op til OD alligevel.

Jeg tror ikke på at GHB er til at styre som rusmiddel hvis man har samme indgangsvinkel til det som alkohol. For mig er der omtrent en faktor 2 til forskel i dosis fra hvor jeg har en mildt behagelig effekt til jeg er væltende påvirket. Og risikoen ved at blande med andre depressanter er en del højere end med alkohol. Hvis man starter et misbrug melder der sig også delirium tremens-lignende abstinenssymptomer meget hurtigere end ved alkohol. Partielle agonister er the way to go. GHB i streng moderation er IMO et helt fint rusmiddel, men man skal have ret godt styr på hvad man har med at gøre.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

det var også det jeg kom frem til. et fandens dilemma er det. det er den tillærte uansvarlige omgang med alkohol, der forhindrer indførelsen af et uskadeligt alternativ. hele hele den sociale omgangsform omkring beruselse ville skulle omformes => not gonna happen!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Halugenlampe skrev:
det var også det jeg kom frem til. et fandens dilemma er det. det er den tillærte uansvarlige omgang med alkohol, der forhindrer indførelsen af et uskadeligt alternativ. hele hele den sociale omgangsform omkring beruselse ville skulle omformes => not gonna happen!

Betvivler du http://www.stopfør5.dk/ ? :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er en "næsten" effektiv" antidot til GHB

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Psysostigmin hed det vist, det skulle vække personen på få minutter i stedet for flere timer

Insane psychedelia user!

Armaghetto skrev:
Psysostigmin hed det vist, det skulle vække personen på få minutter i stedet for flere timer

Kan du finde en kilde, det har jeg ikke hørt om? Nogen mener at flumazenil (benzodiazepin-receptor antagonist) har en vis effekt som antidot mod GHB, men de studier jeg har set er så vidt jeg husker ikke specielt overbevisende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]