Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 04:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Citat:
Offentliggjort 29.09.09 kl. 18:40
Det samlede forbrug af hårde stoffer er stagneret siden år 2000. Alligevel er kokain, eller sne som det kaldes i folkemunde, nu så udbredt, at det kan betragtes som både de unges og narkomaners foretrukne narkotikum.

- Pressen har konfronteret mig med det stigende kokainmisbrug og i stedet for bare at vise tilfældig aktion, så besluttede jeg mig for at indkalde en bred kreds af eksperter, der har snitflader ind til misbrugsproblemerne. De skal belyse problemernes omfang, og hvad man kan gøre ved det, siger Jakob Axel Nielsen.

Formålet er ifølge ministeren, at eksperterne til januar skal fremlægge en slagplan, som klæder ministeren på til at tackle misbrugernes problemer. Han mener, at misbrugerne skal have hjælp til såvel at komme ud af misbruget, som til at få forbedret deres levevilkår under deres misbrug.

Ekspertpanelet tæller foruden myndighedspersoner flere behandlere, heriblandt en overlæge og flere socialarbejdere.

Sidste år beslaglagde politiet godt 56 kilo kokain fordelt over 1858 beslaglæggelser.

Ritzau

http://jp.dk/indland/article1833718.ece

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Øhhh... Jeg kender ikke nogen der har problemer med kokain? Det er sgu da alt for dyrt i forhold til hvad effekten er :P

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Først står der stagnation, men han refererer til en stigning.. Er det pressen, der konfronterer ham med forkerte tal - hvor han ikke er velinformeret nok til at vide, det er forkert?

MEGATRON

Citat:
så besluttede jeg mig for at indkalde en bred kreds af eksperter, der har snitflader

Rofl :P

Medlem
Brugeravatar

er det nu slang for spejl eller toiletsæde... jeg kan ikke huske det.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Hvor er det dog utrolig handlekraftigt at vise sådan et hårdtslående initiativ. Flot, Jakob!

Hvorfor skal selveste sundhedsministeren pludselig komme på banen med coke-snak i stedet for at forholde sig til den højaktuelle diskussion om cannabis?
Vel fordi det lyder godt i Hr. og Fru Danmarks ører?
"Vi" har en handlekraftig minister og vi glemmer nok snart den, for regeringen og deres signal politik´s, ubehagelige snak om legalisering af cannabis...

Citat:
...og i stedet for bare at vise tilfældig aktion, så besluttede jeg mig for at indkalde en bred kreds af eksperter, der har snitflader ind til misbrugsproblemerne. De skal belyse problemernes omfang, og hvad man kan gøre ved det, siger Jakob Axel Nielsen.

Nøj, hvor er jeg stolt af vor sundhedsapostel :roll:
Jeg vil tro, at så snart løsningsmodellen står på faktuel information og Harm Reduction, så står Hr. Nielsen af, pakker sine nelliker og proklamerer, at det ville være en helt helt forkert signalværdi at sende til sårbare unge...og at eksperterne ikke rigtig har fat i den røde tråd...
...skal vi se hvad tiden bringer? Vi må håbe på det bedste, men frygte det værste!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi så jo hvordan det gik i England da deres regerings eget narkotika rådgivningsråd foreslog at nedklassificere ecstasy, det er vel samme procedure der tages i brug her i landet...
Vi indkalder nogle eksperter (lader som om vi reelt gør noget) - og så gør vi som vi hele tiden har gjort (fortæller folket den sandhed vi mener de bør have) :whogives:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Frugthat skrev:
Først står der stagnation, men han refererer til en stigning.. Er det pressen, der konfronterer ham med forkerte tal - hvor han ikke er velinformeret nok til at vide, det er forkert?
Der står det samlede forbrug af hårde stoffer er stagneret siden 2000 men det udelukker jo ikke at kokainforbruget isoleret set kan være stigende. På trods af det har du nok alligevel ret i at han ikke er særlig velinformeret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]