Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 aug 2025 06:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/09/20/104727.htm?rss=true

Medlem

Geografisk sted: byen
1: først og fremmest som der selv bliver nævnt i artiklen er det forældrenes ansvar at vide hvad fanden deres børn laver som der så fint bliver pointeret.

2: kosekvensen er stor, for de unge kan ikke koncentrer sig i skolen..... hash har sikkert end indvirkning på ens arktivitets niveau i skolen. men jeg tror ikke på det er noget i forhold til hvis du fik de unge til at dyrke motion spise mere sundt, og at deres forældre fik dem hjem og i seng inden kl røv.

3:(Jeg er chokeret over, at de kan ryge en joint, to joints, tre joints, fire joints, og de bliver ikke engang skæve. Det betyder, at de om et år skal have hårde stoffer for at ku mærke det) det er jo direkte løgn.
jeg synes godt at hash kan være et skridt i retningen mod hårdere stoffer, men kun pga. regeringen har kategoriseret den som ulovlig, og derved lagt den i en boks sammen med andre ulovlige stoffer!

jeg synes selvfølgelig at det er sørgeligt at børn ned til 12 år ryger hash, men måske skulle man prøve at finde ud af hvorfor og så gøre noget ved det. i stedet for bare at ryste på hovedet og skynde sig videre i sin travle hverdag!

ved ikke om det her giver nogen mening, håber jeg......

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Klart, storforbruget/misbruget af hash i de miljøer er blot et symptom på andre problemer, såsom dårlige forældre, oplevelse af diskrimination/ikke at høre hjemme, men sikkert først og fremmest kedsomhed.

Det er naturligvis forkert at man automatisk går over til hårdere stoffer bare fordi man kan ryge meget hash, men omvendt vil der utvivlsomt være flere af disse rodløse unge der på et tidspunkt kommer til at prøve hårdere stoffer (og måske kommer galt afsted med dem) end unge fra bedre sociale vilkår. Men det er selvfølgelig ikke noget man kan give hash skylden for.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Hvis man ryger 4 joints uden at blive skæv, skal man finde sig noget bedre hash :P

Men fedt intiativ at nogen inde fra vollsmose forsøger at gøre noget ved deres problemer... Det er et udtryk for problemer, når børn på 14-15år begynder at ryge meget hash. I deres tilfælde vil det sagtens kunne lede til hårdere stoffer, især da hashsalget i en "ghetto" er den letteste vej ind i bandekriminalitet og dumme bekendskaber.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Det er fedt at nogen tager initiativ, til at få gjort noget ved det. Det er bare som om at det aldrig hjælper en meter.

Medlem

det hjælper da :D.
der er da sikkert mange unde som bliver "redet" fra et misbrug eller andet, men der kommer jo bare nogen og overtager deres plads lige så snart de er ude.
men man kunne stadig godt gøre mere, men det er en helt anden og mere politisk diskussion

Wiki Admin
Brugeravatar

brugernavn skrev:
der er da sikkert mange unde som bliver "redet" fra et misbrug eller andet, men der kommer jo bare nogen og overtager deres plads lige så snart de er ude.

LOL, den påstand er da lidt en pedant til "de kriminelle finder jo bare noget andet at tjene penge på, hvis hash legaliseres". Forestillingen om, at uanset hvad vi gør vil resultatet altid være status quo.

Medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:
brugernavn skrev:

LOL, den påstand er da lidt en pedant til "de kriminelle finder jo bare noget andet at tjene penge på, hvis hash legaliseres". Forestillingen om, at uanset hvad vi gør vil resultatet altid være status quo.

Den forestilling har du (går jeg udfra) vel også selv om markedet for cannabis, hvilket nok også er sandt, men hvad kommer alle de folk, som før var beskæftiget med hash handel og lignende til at lave efter en legalisering? Kriminalitet? Jeg ved det ikke, men det er den første tanke jeg får, eftersom de mennesker ofte er i et kriminelt miljø i forvejen. :?:

Wiki Admin
Brugeravatar

Birkes skrev:
Den forestilling har du (går jeg udfra) vel også selv om markedet for cannabis, hvilket nok også er sandt, men hvad kommer alle de folk, som før var beskæftiget med hash handel og lignende til at lave efter en legalisering? Kriminalitet? Jeg ved det ikke, men det er den første tanke jeg får, eftersom de mennesker ofte er i et kriminelt miljø i forvejen. :?:

Der findes ganske enkelt ingen kriminelle handlinger der har lige så lav risiko og høj indkomst som hashhandel. Når mulighederne for at tjene penge i de pågældende kriminelle miljøer svinder, er det jo klart at mange må finde sig noget andet at lave. Helt almindeligt lønarbejde f.eks., måske som legal hashsælger, eller alt muligt andet. Og den tilbageværende "uden for rækkevidde"-gruppe, der forsøger at ernære sig ved anden kriminalitet end salg af illegale rusmidler, vil få det langt sværere, fordi politiet vil få frigivet en betydelig mængde ressourcer til at tage sig af rigtig kriminalitet - den slags der går ud over nogen.

Medlem

tror du misforstod mig drupe, ellers misforstår jeg dig XD.

anyway det jeg mener: når bl0dpump skriver at det bare føles som om det aldrig hjælper, så siger jeg at der sikkert er rigtig mange "børn" som bliver hjulpet ud af et misbrug, men at der altid vil komme nye kunder pga. (folk der vokser op og gerne vil prøve hash osv. kan desvære ikke lige finde en bedre måde at formulere det på)

anyway synes jeg birkes har en pointe, jeg tror ikke at folk bare sådan vender ryggen til kriminalitet desvære.

Wiki Admin
Brugeravatar

- Prøv at forestille dig at olieprisen blev så høj, at Mærsk ikke længere kunne tjene penge på skibsfart, og derfor gik konkurs.
- Nå ja, så ville de jo bare finde en anden måde at tjene 20 milliarder om året på.

Jeg tror heller ikke folk bare sådan vender ryggen til kriminalitet, men mange kan blive tvunget til det af simpel økonomisk nød. Eller er der måske nogen der kan komme med et forslag til hvilken kriminel aktivitet som ex-hashhandlerene bare lige kan kaste over, der genererer omkring 1 milliard kroner årligt?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]