Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 11:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Citat:
Kørte fra politiet med khat i bilen
23. aug. 2009 07.37 Ringsted

Med mere end 200 km i timen lykkedes det i nat ved 1-tiden politiet at stoppe en 41-årig mand fra Jylland på Motorvejen vej Ringsted.

Patruljen forsøgte ellers allerede at stoppe manden mellem Slagelse og Sorø. Men han ville det anderledes, og pressede speederen i bund.

Indholdet i bagagerummet afslørede, hvorfor manden havde så travlt med at komme væk fra politiet.

Bilen var nemlig proppet med den euforiserende plante Khat. Så der var langt mere end til eget forbrug.

Den 41-årige mand, der er hollandsk statsborger, er derfor blevet sigtet for salg af narkotika, fortæller vagtchef ved Sydsjællands- og Lolland Falster Politi Henrik Carslen.

Der venter ham også en stribe bøder. Blandt andet for uforsvarlig kørsel, og for at køre for stærkt.

Manden bliver formentlig fremstillet i grundlovsforhør i dag, med henblik på varetægtsfængsling.

kilde

Lidt OT, men jeg kender ikke rigtig noget til Khat og fandt denne her - kan det virkelig passe at man bruger 1kg om dagen?
Det kg skulle så svare til 0,08g amfetamin - godt fornøjelse med at få en amfetamin-lignede virkning ha ha :cheers:

Hmm i det hele taget, så synes jeg det risiko skema (figur 2) er lidt "bøvet" - der er angiveligt en vis risiko for pludseligt dødsfald ved indtagelse af LSD... Hvor mange er det lige der er døde af LSD?!?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Citat:
When khat leaves dry, the more potent chemical, cathinone, decomposes within 48 hours leaving behind the milder chemical, cathine. Thus, harvesters transport khat by packaging the leaves and stems in plastic bags or wrapping them in banana leaves to preserve their moisture and keep the cathinone potent. It is also common for them to sprinkle the plant with water frequently or use refrigeration during transportation.

Det forklarer hvorfor han havde så travlt 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
LSD forhøjer jo hjerterytmen og virker ganske stimulerende. Hvis du får panik på det, kan pulsen nok godt blive faretruende høj, især for en person med et sygeligt hjerte. Derudover kan man udvikle serotonin/ergt syndrom hvis man blander det med forkert medicin (ikke at der findes nogen medicin man bør blande med stoffer). Det skulle ikke undre mig at nogle uheldige sjæle er kradset af på LSD, dog tror jeg ikke at LSD i sig selv er farligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
LSD forhøjer jo hjerterytmen og virker ganske stimulerende. Hvis du får panik på det, kan pulsen nok godt blive faretruende høj, især for en person med et sygeligt hjerte. Derudover kan man udvikle serotonin/ergt syndrom hvis man blander det med forkert medicin (ikke at der findes nogen medicin man bør blande med stoffer). Det skulle ikke undre mig at nogle uheldige sjæle er kradset af på LSD, dog tror jeg ikke at LSD i sig selv er farligt.

Synes jeg har læst et eller andet sted at der kun kendes til et LSD-relateret dødsfald og det skulle dreje som om en person, som havde IV'et en enorm dose - og der endda skulle være tvivl om kilden... Er for doven til at google mig frem til det igen; men den danske Wikipedia nævner at der ingen dokumenterede dødsfald er

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Nej, ingen dødsfald hvor LSD er den direkte årsag - det betyder ikke at man kan tage LSD risikofrit. Hvis man er sund og rask burde der ikke være problemer, men selv cannabis kan formentligt være potentielt farligt f.eks. for personer over 50, pg.a. risiko for hjerteanfald. Jeg tror ikke der er lavet så mange studier, og studiet som påstår ovenstående med cannabis er heller ikke fejlfrit + formentligt det eneste af slagsen.
Gider ikke finde det, men kig på erowid.org under cannabis.

Bare lige for at få det på det rene, jeg mener ikke at LSD er fysisk farligt. Det er dog ikke i Harm Reductionens "ånd" at afskrive det som 100% risikofrit, bare fordi der ikke er nogle officielle rapporterede dødsfald.

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Paul Muad Dib skrev:
Nej, ingen dødsfald hvor LSD er den direkte årsag - det betyder ikke at man kan tage LSD risikofrit. Hvis man er sund og rask burde der ikke være problemer, men selv cannabis kan formentligt være potentielt farligt f.eks. for personer over 50, pg.a. risiko for hjerteanfald. Jeg tror ikke der er lavet så mange studier, og studiet som påstår ovenstående med cannabis er heller ikke fejlfrit + formentligt det eneste af slagsen.
Gider ikke finde det, men kig på erowid.org under cannabis.

Bare lige for at få det på det rene, jeg mener ikke at LSD er fysisk farligt. Det er dog ikke i Harm Reductionens "ånd" at afskrive det som 100% risikofrit, bare fordi der ikke er nogle officielle rapporterede dødsfald.

Mvh.

Citat:
But one person who took 40,000 ug survived. In the only case of death reportedly caused by overdose (Journal of the Kentucky Medical Association), the quantity of LSD in the blood indicated that 320,000 ug had been injected intravenously."

http://www.erowid.org/chemicals/lsd/lsd_dose.shtml

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]