Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Citat:
Hashklubber annoncerer åbent i Odense

- Voldsomt irriterende, siger lederen af Fyns Politis civilpatrulje. Pres på politiets ressourcer gør, at klubberne åbner hurtigere end politiet kan nå at lukke dem

I odense kæmper politiet ikke bare med at holde styr på parterne i den verserende bandekrig. Hashmarkedet blomstrer, og nye hashklubber skyder hele tiden op, skriver Fyens Stiftstidende.

Odense politi har tidligere haft stor succes med at presse hashklubberne til lukning, men manglende ressourcer i politistyrken forhindrer dem nu i at lægge det samme pres på hashhandlerne. Der er omkring 15 hashklubber i byen nu.

Hashklubberne er nu blevet så frække, at de annoncere åbent med sedler på gadedørene.

- Det er ganske rigtigt, at de helt åbenlyst reklamerer for hashsalg. De skriver endda telefonnumre, som man kan ringe til, hvis man ønsker at købe hash, på sedlerne, siger lederen af Fyns Politis civilpatrulje, Kim Dyhr Laursen, til ekstrabladet.dk.

- Det er voldsomt irriterende, tilføjer han.

Besværligt at lukke klubberne
Politiet har dog fortsat fokus på problemet.

- Så sent som i dag har vi konfiskeret 60 gram hash fra en klub, siger Laursen.

For at stresse en hahsklub til lukning skal politiet tage dem i hashhandel på fersk gerning eller standse en kunde på vej ud og bevise, at personen har handlet med klubben. Derefter skal de give ejeren eller bestyreren en advarsel, og derefter knalde dem i hashhandel igen. Så kan der udstedes forbud mod at alle andre end ejeren opholder sig i 'butikken'.

- Når det forbud så bliver håndhævet, komme der ingen kunder, siger Kim Laursen.

Fyns Politis civilpatrulje har sendt besked opad i systemet om, at de mangler midler, men indtil videre er der ingen hjælp til patruljen.

http://ekstrabladet.dk/112/article1199847.ece

... Det lader til at politiets indsats ikke virker? Måske de sku skifte taktik...

Site Webmaster
Brugeravatar

Jeg boede i Odense indtil jeg flyttede til København for et par år siden. Hashklubber var der også rigeligt af den gang, og folk der leverede tjald til døren var nemme at finde. Havde på et tidspunkt 7-8 numre til bringud pushere i Odense. Her blev det også annonceret over SMS når en ny klub åbnede som en af pusherne havde associationer med. Det var meget skægt at være til åbningsfester med jævne mellemrum.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det viser jo med alt tydelighed at behovet er der og at det er for stort til at stadig strammere lovgivning får det til at forsvinde (eller bare bliver mindre)...

Er det ikke synligt for enhver at vores nuværende "løsning" er værdiløs og man måske skulle gå i tænkeboks :roll:

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
LSDrejø skrev:
Det viser jo med alt tydelighed at behovet er der og at det er for stort til at stadig strammere lovgivning får det til at forsvinde (eller bare bliver mindre)...

Er det ikke synligt for enhver at vores nuværende "løsning" er værdiløs og man måske skulle gå i tænkeboks :roll:

NEJ! Hash er forbudt, og skal blive ved med at være forbudt, og jeg agter at recitere samme virkelighedsfjerne dogmer til vore dages ende! BASTA.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hash betragtes jo allerede som en lovlig substans blandt befolkningen. Hvorfor ikke bare afkriminalisere med det samme?

Det eneste sted hash er ulovligt er jo på Christiansborg.

Hvis alle bare gjorde som i Odense, politiet har jo ikke resourcer nok til at gøre noget ved det.
Jeg kender også op til flere steder hvor det lokale politi har indgået en aftale med klubberne om at det er i orden at der bliver solgt hash hvis de overholder en række aftaler/regler. Det ser jeg som en meget fornuftig og fredelig løsning. Alt fortsætter som det ellers ville have gjort, uden at nogen behøver at blive spærret inde, betale bøder eller kæmpe for deres frihed.

Det spare også de stakkels politistyrker for en masse unødvendigt og alligevel nytteløst arbejde.

Medlem

Visias skrev:
Hash betragtes jo allerede som en lovlig substans blandt befolkningen. Hvorfor ikke bare afkriminalisere med det samme?

Det eneste sted hash er ulovligt er jo på Christiansborg.

Hvis alle bare gjorde som i Odense, politiet har jo ikke resourcer nok til at gøre noget ved det.
Jeg kender også op til flere steder hvor det lokale politi har indgået en aftale med klubberne om at det er i orden at der bliver solgt hash hvis de overholder en række aftaler/regler. Det ser jeg som en meget fornuftig og fredelig løsning. Alt fortsætter som det ellers ville have gjort, uden at nogen behøver at blive spærret inde, betale bøder eller kæmpe for deres frihed.

Det spare også de stakkels politistyrker for en masse unødvendigt og alligevel nytteløst arbejde.

Sjovt du nævner det! Var faktisk ude for at gå ud fra en af klubberne, hvor en patruliebil kørte lige direkte forbi uden at stoppe mig. De er helt klar over hvad der sælges derinde, så det har undret mig en del. :)

Relativistisk båthorn

Visias skrev:

Underhånds-aftaler er noget rod og kilde til korruption, samt at det er unfair konkurrence. En ægte legalisering er nødvendig så der er klare regler for ENHVER der ønsker at drive legal narko-virksomhed, og så ingen bli'r for-fordelt fremfor andre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]