Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 14:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Andre der så TV 2 NYHEDERNE her til aften?

Beboerne på Helgolandsgade på Vesterbro i KBH er blevet godt trætte af den åbenlyse handel med narkotika, som efter sidste års aktion mod pusherne på nabogaderne Viktoriagade og Abel Cathrines gade, er flyttet tæt på.
Chefpolitiinspektør Per Larsen erkender at der "Skal andre boller på suppen". Han ytrer sig desuden positivt omkring Sundhedsrummet

Helt ærligt.
Mon ikke det er på tide at skifte den nuværende forbudspolitik ud med en fuld legalisering af ALLE stoffer?

Medlem

Jo, det er det :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Alle der ikke har forudtagede meninger og er blevet for hjernevaskede af antidrugs kampagner vil også kunne se logikken i at legalisere stoffer. Alle dem jeg har snakket med det om har jeg været i stand til at overtale, eller i hvert fald skyde samtlige af deres argumenter ned. Jeg fatter bare ikke at når man har skudt samtlige argumenter ned, og de altså er løbet tør, at de stadig kan blive ved med at have samme holdning. Hader den form for irrationel stædighed!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg tvivler stærkt på at en fuld legalisering af alle stoffer er svaret, det ville være naivt at tro at befolkningen kan styre "alle stoffer".
Tror derimod det er på tide at forsøge sig med cannabissen.

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg tror bestemt ikke på at en legalisering ville medføre en stigning i hverken antallet af stofbrugere, eller antallet af narkorelaterede dødsfald. jvf. evt. ovenstående artikel fra TIME. But it's not the real issue here; For at retfærdiggøre et forbud skal et brud på loven defineres som en kriminel handling, hvilket at administrere en dose heroin/LSD/adrenalin/whatever til sig selv, uden fare for andre IKKE er. Fænomenet Portugal er da ved gud et udtryk for en mere human tankegang end i andre vestlige lande, der burde adopteres af samme.

Der er bare ingen politikere der tør...

Medlem

Xtreme skrev:
Jeg tvivler stærkt på at en fuld legalisering af alle stoffer er svaret, det ville være naivt at tro at befolkningen kan styre "alle stoffer".
Tror derimod det er på tide at forsøge sig med cannabissen.

Videnskaben er ikke enig

Relativistisk båthorn

Xtreme skrev:

Hvorfor tror du befolkningen har ringere evner, til at varetage deres egne liv, end politikerne?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kender bare ekstremt mange der har meget svært ved at stå for fristelserne, og et stof som amfetamin vil helt sikkert blive misbrugt i stor stil både af og på arbejdsplader hvis det bliver legaliseret og dermed mere accepteret i samfundet. Der skal noget seriøst kontrol på stofferne hvis det skal kunne lade sig gøre, og kan ikke lige forestille mig en holdbar model til at løse det problem.

Medlem

Xtreme skrev:
Jeg kender bare ekstremt mange der har meget svært ved at stå for fristelserne, og et stof som amfetamin vil helt sikkert blive misbrugt i stor stil både af og på arbejdsplader hvis det bliver legaliseret og dermed mere accepteret i samfundet. Der skal noget seriøst kontrol på stofferne hvis det skal kunne lade sig gøre, og kan ikke lige forestille mig en holdbar model til at løse det problem.

Tom Behnke? Er det dig?

Ingen af dine udsagn er understøttet af evidensbaseret viden. Du forholder dig religiøst til emnet.

I Portugal har afkriminalisering vist sig at fungere. Vil du ikke nok tage dig tid til at læse undersøgelsen jeg linkede til tidligere?

Hvis du har det lidt svært med engelsk, vil jeg gerne kort ridse hovedpunkterne op for dig :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Paean skrev:
Xtreme skrev:

Tom Behnke? Er det dig?

Ingen af dine udsagn er understøttet af evidensbaseret viden. Du forholder dig religiøst til emnet.

I Portugal har afkriminalisering vist sig at fungere. Vil du ikke nok tage dig tid til at læse undersøgelsen jeg linkede til tidligere?

Hvis du har det lidt svært med engelsk, vil jeg gerne kort ridse hovedpunkterne op for dig :)

Næsten, det er mig der er indeni Tom Behnke. Det er btw også mig der er indeni Bubber :wink:

Jeg har ikke lige haft tid til at gennemlæse dit link, men engang jeg har tiden til det så skal jeg nok få det gjort.
Engelsk er ingen problem, ellers tak for tilbuddet :)

Men nej der er ingen videnskab bag min påstand, det er min egen teori ud fra mine egne observationer. Jeg er sikker på legalisering vil være positivt mht nogle stoffer, deriblandt hash. Dog vil jeg ikke mene at stoffer som ovennævnte vil gøre noget gavnligt for samfundet hvis det blev legaliseret, igen er det min egen teori. Kan være jeg skifter mening efter at have læst dit link :)

Medlem

Super :) Hvis du er tidspresset kan artiklen fra Time anbefales.

Edit: Times rettet til Time

Relativistisk båthorn

Xtreme skrev:

Men hvorfor vil du sætte alle mennesker i samme bås, og gøre noget forbudt for ALLE fordi NOGEN har problemer med det?

Det er den generalisering jeg synes er mystisk.

Ska' alkohol være forbudt for ALLE fordi NOGEN bli'r alkoholikere?

Ska' bil-kørsel være forbudt for ALLE fordi NOGEN ikke ka' køre bil?

Ska' narko være forbudt for ALLE fordi NOGEN ikke ka' sige nej?

Ska' ALLE reklamer i tv være forbudt fordi NOGEN la'r sig lokke af dem?

Det har du vel også betænkligheder ved? (det massive, elitære formynderi, som en Uønsket forbuds-lov omkring folk's personlige liv og livs-valg jo altid er)

Medlem
Brugeravatar

misbrugere har bare generelt ikke forståets livets abc. alt hvad der giver nydelse indebærer også en risiko og en omkostning. så er der dem som bare er ligeglade med at de går i hundende, men det er bare et andet problem, om end endnu mere sørgeligt.

at skyde skylden på stoffet er ganske enkelt at fralægge sig ansvaret for sin egen ageren. pattebarnsmentalitet. du beskylder heller ikke bjerget for bjergbestigerens død, vel?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]