the-red-pill skrev:
Så politiet skulle lade være med at anholde folk, der ryger hash og passer sig selv?
Ja det synes JEG, eftersom jeg tilhører den lejr der mener det er iorden at bruge hash. Der er ingen der tvinger nogen til at anholde hash-rygere der passer sig selv, så det er noget folk selv vælger at gøre. Politibetjent eller ej, du er stadig et menneske der ka' afstå fra at skade andre hvis du selv ønsker det.
Hvis den fri-vilje eksisterer, så vælger man selv sine handlinger, og så er man selv ansvarlig.
Hvis du anholder en fredelig hash-ryger, så er du den angribene part. Du er den part der starter en konfrontation og konflikt. Det ka' man ikke komme udenom.
Du ka' så enten mene det er iorden at være konflikt-starter eller ej.
Jeg mener selv det mest fornuftige er ikke at starte Unødvendige konflikter.
Live and let live, som et gammelt gyldent ordsprog si'r

the-red-pill skrev:
Så holder vores samfund da slet ikke en meter, hvis regeringen laver regler, som politiet alligevel ikke håndhæver.
Så du mener policen bare er nogle nikke-dukker der ska' parere ordre uden at tænke selv?
Det er efter min mening en meget farlig autoritær tankegang du gi'r udtryk for der. Du vil frata' policen deres selvstændighed og gøre dem til en vilje-løs hær af kamp-myrer der handler blindt på enhver ordre fra 'toppen'. Det er ikke sådan et sundt samfund fungerer hvis du spør' mig.
the-red-pill skrev:
"Han gør bare sit job" er ikke nogen undskyldning, hvis man skal slå nogen ihjel eller skade dem på anden vis. At tage dem for ulovlig narkobesiddelse er noget andet. De vil jo ha hashen væk, fordi de mener den er skadelig for folk. Intentionen er god nok.
Nej, det er ikke noget andet. Man gør skade på hash-rygere ved at forhindre dem i et frit liv. Der er INGEN rationel grund til at forhindre folk i at bruge hash, da det INGEN konsekvens har for andre end brugeren selv. Det er en Unødvendig indgriben i andre mennesker's personlige frihed.
Intentionen er IKKE god nok. Den er ond og overdrevet formynderisk.
Ethvert ægte frit individ er sin egen myndighed, og det undergraver man ved at fratage myndige personer denne selvstændige ret til selvforvaltning af eget liv.
Det er en ond handling.
Hvis en politiker eller betjent mener hash-brug er skadeligt, så må de la' være med at bruge det selv. Men de har ingen ret til at forhindre andre i at træffe andre valg. Man ejer kun sit eget liv, ikke andre's. Det er en helt fundamental essens ved frihed; at man ikke blander sig i andre's livstils-valg sålænge de kun vedrører personen selv.