Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 18:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Fandt denne artikel i lokalavisen:

Billede

Det må da siges at være ret vildt at knægten blev ANHOLDT for at have 0,5 gram hash på sig?!
Håber da han har lavet noget forinden som har medført til anholdelsen.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
ja ligefrem at sigte ham.
haha og så smide det i avisen bagefter!

(ekstra bladet imorgen)
''UNG MAND FUNDET MED DØDSNAKOTIKAET HASH PÅ SIG!!!''

- den unge kriminelle udtaler selv: ''lav en park''

Medlem
Brugeravatar

Den lokal avis, må virkelig mangle noget, at skrive om :)..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
usling skrev:

Det må man sige, men nu har vi jo heller ikke hørt hele historien, normalt bliver man ikke anholdt bare fordi man går tur i Næstved om aftenen. Der er svjv ikke visi-zone og de skal derfor anholde en før de må kropsvisitere. Normalt er der en grund til at man bliver anholdt, med mindre man er på Staden ;)

Det er ikke blevet farligere at have hash på sig, politiet beslaglægger mindre og mindre.

Hvis i vil undgå at blive nuppet så lad være med at dumme jer så de tjekker lommer. Og lad være med at spille smarte overfor politiet, de har fat i den lange ende i og med at de kan gøre livet rigtig surt for dig hvis de vil

/Flyttet til stoffer i medierne

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Politiet om natten i næstved er nogle fuckhoveder... det er stort set altid de samme mennesker har jeg lagt mærke til! Pas især på ham den unge lyshårede! damn han tager sit job seriøst.

Junior medlem

Ja det var nok det forkerte forum - beklager.
Men ja, som I siger er det lidt vildt han er blevet anholdt, og der må nok have været en forhistorie, fordi det ville være vildt at blive anholdt med 0,5 gram på sig.

Medlem
Brugeravatar

usling skrev:

Det er helt normalt, at der står hvad der er sket af halvkriminelle ting i området i lokalaviser. Det hedder vist politiets døgnrapport eller sådan noget. Før i tiden sad jeg altid og tjekkede den, for at se om jeg var med :P

Site Webmaster
Brugeravatar

Soma Juice skrev:
Pas især på ham den unge lyshårede! damn han tager sit job seriøst.

Det er nemlig så nemt at identificere en betjent ud fra farven på hans hår...

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem
Brugeravatar

rbp skrev:
Det er nemlig så nemt at identificere en betjent ud fra farven på hans hår...

Nu har vi ikke flere faste betjente her end det er lige før det kan lade sig gøre - jeg vidste med det samme hvem der blev hentydet til fx :P

:offtopic: Bortset fra det, så faldt jeg over samme historie i lokalavisen og tænkte i den forbindelse på det med visitationen... Jeg må gerne nægte dem at visitere mig indtil jeg er anholdt, er det ikke korrekt?

Og 0.5g hash - det er jo helt vildt mand... brug dog tiden på at mandsopdække nogen af de mere uheldige elementer i bylivet - det er en lille håndfuld som står for 80% af de overfald og øretæver der deles ud :roll:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Nu skal du lige huske på at tæsk nærmest er sundt i forhold til hash...

rbp> Herude på landet er det de samme politibejtente man ser igen og igen. Meget usmart da folk får personlige forhold til dem. Jeg er stærkt utilfreds med 2 pader der sidste sommer truede mig med en fumlegængerbøde.

Men politiet gør også gode ting i samfundet! Den weekend, hvor alle blev studenter, så jeg dem give en bøde til en pige, for at synge på åben gade(div. studentersange). Hun sang dårligt, så det var fair nok. (Desværre larmede hun endnu mere da hun fik bøden :P )

Senest rettet af spiffeh 28 jul 2009 13:54, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Citat:
Men politiet gør også gode ting i samfundet! Den weekend, hvor alle blev studenter, så jeg dem give en bøde til en pige, for at synge på åben gade(div. studentersange). Hun sang dårligt, så det var fair nok. (Desværre larmede hun endnu mere da hun fik bøden :P )

Hvis man ser bort fra, at lige præcis det der var fair nok, er det så ulovligt at synge på gaden? :shock:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Francis Begbie skrev:
ja ligefrem at sigte ham.
haha og så smide det i avisen bagefter!

Nu er det jo den pågældende journalist/redaktør der smider ting i avisen, ikke en politibetjent. Journalisterne kigger selvfølgelig den offentlige døgnrapport igennem for at finde noget kriminalstof.

Men det er jo bare en lille, sød notits, personligt ville jeg nærmere finde den som et kuriosum. Og siden Hr. hash-besidder blev stoppet kan der sagtens være tale om at han har lavet andet skidt. Vedmindre, naturligvis, at der er tale om en promille/narkotika-razzia, men det melder notitsen jo ikke noget om. Det væsentlige er imidlertid hvordan Politiet kan finde et halvt gram hash ved en kropsvisitation. Han har ikke gjort meget for at gemme det, for det er da så småt som noget.

Ultima vil jeg gøre opmærksom på, at I ikke bør være vrede på Politiet. De gør deres job, og gud ske lov for det, tænk hvis de bare lod stå til i andre sager også. "Nå, så du er altså blevet skudt, og gerningsmanden går dér? Hmm.. Kaffepause."
Det er heller ikke politikerne den er gal med, det er befolkningen. Ikke samfundet, men befolkningen og deres mangel på fakta.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

... Jeg synes nu ellers der er god grund til at mene, at politiet ikke gør et godt stykke arbejde idag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg har ærligt alt aldrig haft en god oplevelse med politiet, jeg er ustraffet så det ikke fordi de anholder mig konstant. De virker uengagerede og ja, de har ikke hjulpet en eneste af de gange jeg har haft problemer.

Medlem
Brugeravatar

Birkes skrev:
Citat:

Hvis man ser bort fra, at lige præcis det der var fair nok, er det så ulovligt at synge på gaden? :shock:

arh jeg håber det er en joke (:

right?

Relativistisk båthorn

And skrev:
Ultima vil jeg gøre opmærksom på, at I ikke bør være vrede på Politiet. De gør deres job, og gud ske lov for det, tænk hvis de bare lod stå til i andre sager også. "Nå, så du er altså blevet skudt, og gerningsmanden går dér? Hmm.. Kaffepause."
Det er heller ikke politikerne den er gal med, det er befolkningen. Ikke samfundet, men befolkningen og deres mangel på fakta.

Hånden der fører kniplen (mod en der ikke skader andre)... er skurken... (policen/domstole/myndigheder)

Munden der beordrer at kniplen ska' føres (mod en der ikke skader andre)... er skurken... (regeringen/folketinget)

Den der ikke skader andre... er offeret... (den almene hash-ryger der passer sig selv)

Man ka' ikke gemme sig bag at man 'bare gør sit job'. Det har aldrig været en acceptabel undskyldning i noget rets-samfund (hvortil danmark pt ikke hører)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
JEL skrev:
And skrev:

Hånden der fører kniplen (mod en der ikke skader andre)... er skurken... (policen/domstole/myndigheder)

Munden der beordrer at kniplen ska' føres (mod en der ikke skader andre)... er skurken... (regeringen/folketinget)

Den der ikke skader andre... er offeret... (den almene hash-ryger der passer sig selv)

Man ka' ikke gemme sig bag at man 'bare gør sit job'. Det har aldrig været en acceptabel undskyldning i noget rets-samfund (hvortil danmark pt ikke hører)

Så politiet skulle lade være med at anholde folk, der ryger hash og passer sig selv? Så holder vores samfund da slet ikke en meter, hvis regeringen laver regler, som politiet alligevel ikke håndhæver. "Han gør bare sit job" er ikke nogen undskyldning, hvis man skal slå nogen ihjel eller skade dem på anden vis. At tage dem for ulovlig narkobesiddelse er noget andet. De vil jo ha hashen væk, fordi de mener den er skadelig for folk. Intentionen er god nok.

Relativistisk båthorn

the-red-pill skrev:
Så politiet skulle lade være med at anholde folk, der ryger hash og passer sig selv?

Ja det synes JEG, eftersom jeg tilhører den lejr der mener det er iorden at bruge hash. Der er ingen der tvinger nogen til at anholde hash-rygere der passer sig selv, så det er noget folk selv vælger at gøre. Politibetjent eller ej, du er stadig et menneske der ka' afstå fra at skade andre hvis du selv ønsker det.

Hvis den fri-vilje eksisterer, så vælger man selv sine handlinger, og så er man selv ansvarlig.

Hvis du anholder en fredelig hash-ryger, så er du den angribene part. Du er den part der starter en konfrontation og konflikt. Det ka' man ikke komme udenom.

Du ka' så enten mene det er iorden at være konflikt-starter eller ej.
Jeg mener selv det mest fornuftige er ikke at starte Unødvendige konflikter.

Live and let live, som et gammelt gyldent ordsprog si'r :)

the-red-pill skrev:
Så holder vores samfund da slet ikke en meter, hvis regeringen laver regler, som politiet alligevel ikke håndhæver.

Så du mener policen bare er nogle nikke-dukker der ska' parere ordre uden at tænke selv?

Det er efter min mening en meget farlig autoritær tankegang du gi'r udtryk for der. Du vil frata' policen deres selvstændighed og gøre dem til en vilje-løs hær af kamp-myrer der handler blindt på enhver ordre fra 'toppen'. Det er ikke sådan et sundt samfund fungerer hvis du spør' mig.

the-red-pill skrev:
"Han gør bare sit job" er ikke nogen undskyldning, hvis man skal slå nogen ihjel eller skade dem på anden vis. At tage dem for ulovlig narkobesiddelse er noget andet. De vil jo ha hashen væk, fordi de mener den er skadelig for folk. Intentionen er god nok.

Nej, det er ikke noget andet. Man gør skade på hash-rygere ved at forhindre dem i et frit liv. Der er INGEN rationel grund til at forhindre folk i at bruge hash, da det INGEN konsekvens har for andre end brugeren selv. Det er en Unødvendig indgriben i andre mennesker's personlige frihed.

Intentionen er IKKE god nok. Den er ond og overdrevet formynderisk.

Ethvert ægte frit individ er sin egen myndighed, og det undergraver man ved at fratage myndige personer denne selvstændige ret til selvforvaltning af eget liv.
Det er en ond handling.

Hvis en politiker eller betjent mener hash-brug er skadeligt, så må de la' være med at bruge det selv. Men de har ingen ret til at forhindre andre i at træffe andre valg. Man ejer kun sit eget liv, ikke andre's. Det er en helt fundamental essens ved frihed; at man ikke blander sig i andre's livstils-valg sålænge de kun vedrører personen selv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jo man kan være utilfreds over politiet buster folk med hash... Men det er nu engang ulovligt på grund af nogen andre mennesker end dem.

... Men derfor synes jeg STADIG ikke politiet er en skid værd. Jeg har en ren straffeattest(aldrig blevet taget for noget) - Dog er jeg blevet stoppet flere gange i bil af dem, tidligere på knallert - og så endda også for at gå på gaden.

Ingen af gangene har de gidet at tale pænt til mig, selvom de har hevet mig ind til siden grundet rutine tjek? De har faktisk talt ned til mig, hver eneste gang.

Jeg er blevet stoppet for at gå over for rødt, ude på bøhlandet til en halv-afspærret vej om aftenen hvor der ingen biler var.. politiet kom hen rullede vinduet ned "500 kr i statskassen!" og derefter måtte jeg stå og sige at jeg aldrig ville gøre det igen og i åh, for at undgå bøden. Forbandede facistiske svin. - Jeg går stadig over det samme sted, selv hvis der er rødt.. det gør alle. vejen er halvt spærret af.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lad os dyrke og ryge vores fjolletobak, som vi ønsker. Vi skader ingen udover os selv! Dermed er det - efter min bog - en offerløs forbrydelse. Ingen skal straffes for offerløse forbrydelser, som det at ryge en god ryger en fredag aften for sig selv eller med venner. Det er vanvittigt enten at blive anholdt, eller skulle skrabe 2000kr sammen i bøde, for blot at have en mindre mængde cannabis på sig. De nye bødetakster og love er alt for stramme. De forværrer kun situationen på flere måder, som vi har set den senere tid. Jeg forstår politikerne, men jeg forstår ikke politikken. Den er med andre ord: Helt ude i hampen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]