Francis Begbie skrev:
rigtig rigtig fed artikel.
det var det samme med gorillaerne, den ene var alpha han i flokken og havde fri adgang til mad og sex, den prøvede kokain et par gange og så var det, det.
den undertrykte han der ikke havde samme muligheder, blev total hooked på kokain.
men ralationen til vores verden er så. at hvis vi havde det godt nok ville vi ikke tage stoffer?
det er en ret fed teori, jeg skulle lige til at modsætte mig den, men nu hvor jeg tænker mig lidt om.
- hvis man havde alt hvad man havde brug for, hvorfor skulle man så bruge stoffer til at fjerne smerten?
det næste spørgsmål bliver så, at vi mennesker lider under andre forhold end dyr.
hvis dyr har sex mad og drikke så har de det godt.
mennesket har et dybere aspekt, nemlig det følelses mæssige (jeg siger ikke dyr ikke har følelser) men hvor vores verden går ned over falden kærlighed, lider dyr ikke under det på samme måde, de prøver at finde en ny partner og hvis det ikke sker går de ned.
vi kan være ulykkelige selv uden at have jagtet efter ny lykke.
- og det ville da sagtens kunne lede til indtagelse af stoffer, - hvilket det gør hele tiden.
den smerte vi skal kurere med vores stoffer er derfor ikke lige sådan at sammenligne med dyrenes.
EDIT: forresten hvad er ''Naloxone, an opiate inhibitor''
Helt enig

vi mennesker har nogle større følelser at spille med, og altså flere faktorer!