GBL er skadeligt. no shit. Det kan opløse ting utrolig godt! > prom læste lige dit indlæg? er du sikker? jeg synes jeg har hørt flere sige at det er usundt for svælg osv

- jeg har dog aldrig set nogen direkte kilder, men.. skidtet er jo voldsomt opløsende, også af organiske ting..
GBL kan let hydrolyseres om til GHB, der måske er mindre fysisk skadeligt - Du hydrolysere det med afløbsrens(NaOH). Deraf, den første kommentar.
Man kan dog også bare indtage GBL'en, det er måske mere skadeligt, men det bliver til GHB i systemet. - Jeg tror ikke det kan anbefales kontra at lave det om til GHB. - Men jeg har ingen kilder på det.
der er ikke stor forskel i dosisen, på at have det sjovt - og 3-4 timers koma. (Jeg kender ikke nogen der har leget med ghb/gbl, uden at ha givet sig selv flere koma-ture..) - Desuden er gbl/ghb meget afhængighedsskabene på udsatte personer, og meget meget svært at stoppe med - Desuden giver blandingen alkhol+ghb instant koma.
et overforbrug af GHB er heller ikke sundet. Under hydrolysen med NaOH, sætter Natriumen sig på molekylet, og det bliver frasplaltet under metaboliseringen. Natrium er ikke skadeligt, men i takt med at man får tolerance for ghb, indtager man mere, og får mere natrium. - En ghb misbruger, indtager alt for meget natrium. (Ja man kan også lave kaliumGHB men det sku smage af h til).
Ved godt det ikke er en kilde opis, men der er lidt kort random information

- imo er gbl/ghb dødsnarko, og jeg vil ikke anbefale folk at tage det. (personligt synes jeg det er for kedeligt. Jeg købte engang noget, jeg endte med at give væk og hælde ud fordi det var for kedeligt og dumt at have liggende

)