Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 03:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kilde
Citat:
Beboere på stoffer hærger kollegie
19. jul. 2009 10.56 København

Hærværk, skænderier, overfald og indbrud er blevet del af hverdagen på Kronborg Kollegiet i Helsingør, men det skal nu være slut.

I et forsøg på at stoppe balladen vil kollegiet nemlig opsætte et avanceret videoovervågningssystem. Situationen er blevet "helt sindssyg", siger kollegiets inspektør til Sjællandske Mediers hjemmeside sn.dk.

Fie - en af kollegiets beboere - kan godt genkende inspektørens beskrivelse:

- Der er mange, mange indbrud, og så er der jo mange af dem, der tager stoffer herude. Det er derfor, de går helt amok og smadrer alle tingene.

Flytter ikke
Men selvom situationen er slem, har den ikke fået hende til at flytte, siger Fie:

- Jeg har overvejet at flytte, men jeg vil ikke flytte alligevel, for jeg har gode venner herude. Der er et godt sammenhold.

Hvis alt går som det skal vil kameraerne være oppe at hænge om to til tre måneder. De vil koste kollegiet mellem 100.000 og 500.000 kroner.

Fie ønsker ikke at få sit efternavn frem, men det er redaktionen bekendt

God og saglig artikel baseret på facts og videnskabelige undersøgelser.... NOT!!! Ved snart ikke hvorfor jeg gider læse nyheder mere :roll:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Det er bare mega fedt at hele danmark lige så stille bliver overvåget.. og virkelig nice at folk ikke forholder sig kritisk til denne udvikling

Medlem
Brugeravatar

Blå time skrev:
Det er bare mega fedt at hele danmark lige så stille bliver overvåget.. og virkelig nice at folk ikke forholder sig kritisk til denne udvikling

Jeg forholder mig UTROLIG kritisk til at begynder, at blive overvåget over alt.
Jeg synes ikke, det kan være rigtig. Og tror virkelig ikke, det gør det største forskel.
Jeg føler de frarøver min privatliv, kan ikke forklare hvordan, men gør jeg bare. Synes det burde være en ret, at man lige kan gå om på et hjørne og klø sig i røven, uden det bliver filmet :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Citat:
- Der er mange, mange indbrud, og så er der jo mange af dem, der tager stoffer herude. Det er derfor, de går helt amok og smadrer alle tingene.

Yep. Når man tager stoffer skal man mindst ødelægge 2 ting. sådan er reglerne!

... ærgeligt at der er så meget uorden på det kollegie - jeg forstår godt overvågningen... men det er ude i hampen at give stofferne skylden, selvom de sikkert har en indflydelse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Vi må da håbe at den gennemsnitlige dansker har beholdt sin kildekritiske sans og ikke tager denne artikel seriøst. Desværre viser den samtidigt at manipuleringen af sandheder vedrørende rusmidler trives rigtig godt.

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Alkohol medfører da i højere grad den slags destruktive adfærd end "stoffer".

Medlem
Brugeravatar

Drupe skrev:

Helt klart..
Kan heller ikke se, hvorfor det lige skal være dem der tager stofferne der gør det. Andet end hvis det er narkomaner.. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
usling skrev:
Drupe skrev:

Helt klart..
Kan heller ikke se, hvorfor det lige skal være dem der tager stofferne der gør det. Andet end hvis det er narkomaner.. :)

:roll:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
spiffeh skrev:
Citat:

Yep. Når man tager stoffer skal man mindst ødelægge 2 ting. sådan er reglerne!

... ærgeligt at der er så meget uorden på det kollegie - jeg forstår godt overvågningen... men det er ude i hampen at give stofferne skylden, selvom de sikkert har en indflydelse.

Spiffeh: Jeg har set unge mennesker, rigtig mange af dem, smadre, ødelægge og tæske hinanden, KUN PGA STOFFER(og alkohol, men det jo lovligt, velkommen til familien DK)..... hvis stofferne(og alkohollen, men den er lovlig) ikke havde været kommet forbi deres vej, havde de aldrig udført sådanne handlinger - men du har ret i at det ikke er alle på stoffer(og alkohol) der opfører sig sådan + at det ville have en bonus hvis de havde nævnt at de også drikker som svin på det kollegie, fordi uden at have været der, så er det jo ganske logisk at konkludere alligevel. Så igen har vi nogle fulde mennesker, der har mistet kontrollen pga alkohol, derpå tager de nogle stoffer og så går de amok.. men alkohol er jo lovligt, så det sgu da ikke derfor de går amok, man går kun amok af ulovlig dødsnarko..... som så også indebefatter receptpligtig medicin og steroider hvis man har anskaffet sig det på ulovlig vis... men hvis statspusheren har givet en det - så det HELT ok at rende rundt på methylphenidat og benzoer hele dagen.. JEPPERDI--- HURRA FOR FAMILIEN DANMARK....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]