http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/krimin ... 114103.htmCitat:
HA skriver manifest i bandekrigen
30. jun. 2009 15.50 Kriminalitet Opdat.: 30. jun. 2009 16.03
Hells Angels har i lang tid nægtet, at der overhovedet er tale om nogen bandekonflikt. Men nu har rockergruppen offentliggjort et decideret manifest.
I et lange skrift gennemgår rockergruppen, hvad det er for en mentalitet, som de ikke længere kan "tolerere".
HA'erne har længe kaldt modstanderne for "sjakaler", og det nu offentliggjorte "sjakal-manifest" retter sig primært mod indvandrermiljøet.
Arabisk herkomst
"Sjakalerne findes hovedsageligt blandt folk af arabisk herkomst, alt andet ville være forkert at påstå. Andre nationaliteter er repræsenteret, endog dumme pæredanske drenge", skriver Hells Angels i manifestet på deres hjemmeside.
"Sjakalerne er nemme at genkende med deres stupide holdninger og feje handlingsmønstre", skriver Hells Angels i manifestet.
"Kulturberigelse er sjakalerne bestemt ikke en del af, og der er snarere tale om rendyrkede tabere med påtaget offerrolle. Aldrig i livet bør man bøje hovedet for sådan noget menneskeligt affald", skriver de danske rockere.
Narkohandel og kvindehandel
Det har ikke i dag været muligt at få en kommentar fra politiet til selve Hells Angels-manifestet.
Men politiet har mange gange tidligere understreget, at rockergruppens aktiviteter mere handler om narkohandel og kvindehandel, end de handler om at udbrede nogle bestemte værdier i samfundet.
- Sandsynligheden for at man kommer ud i meget alvorlig kriminalitet, hvis man kommer ind i de her miljøer (Hells Angels og beslægtede grupper, red.), er meget stor, sagde Kim Kliver, der er leder af det nationale efterforskningscenter, for et par uger siden til DR Nyheder.
Jeg ved godt at nyheden er lidt gammel, men jeg mener bestemt at den kan have relevans for alle cannabisinteresserede. Jeg sad nemlig og tænkte over sagen da jeg pludseligt fandt frem til noget. Udover at være rekrutteringsværktøj, har HA's manifest en anden funktion: Den drejer bandekrigens fokus over på noget andet end hash. Hashmarkedet skal ikke længeree ses som grunden til at de slås.
Grunden til at de ikke vil give hashen 'skylden' er, at det i sidste ende kan føre til legalisering, hvilket ville ødelægge markedet for dem. Når jeg taler om at det kunne føre til legalisering, taler jeg om de mange folk der gik ind for en legalisering for at stoppe bandekrigene.
Så, udover at hverve nye medlemmer, har manifestet, måske, også en 'bivirkning' som jeg synes er ærgelig. For nu vil et bredt accepteret argument for legalisering være næsten ubrugeligt.
Hvad mener i?