Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 11:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
[iframe]http://politiken.dk/kultur/article719715.ece[/iframe]

Lidt sindsygt at serverer ægte GHB til folk man slet ikke aner hvad har indtaget i forvejen. Det kunne jo ende fuldstændig galt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Det fandme i go ånd at gøre sådan noget 8)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kan sgu ikke lige fange kunsten i at hættelamme en forsamling... skulle det ende i noget smukt, eller hvad? :P

Medlem

lol hvilket forfærdeligt menneske at uddele GHB til folket... kan han ikke lige tage et smut over til kbh og lave en lille happening her?

I øvrigt: "Det er gennemsigtigt og lugtfrit - og derfor kan stoffet let tilsættes drikkevarer uden at drinkens ejer opdager det. Stoffet kan bruges til at svække et offers bevidsthed inden seksuelle overgreb."

britiske forskere har konkluderet at det er en myte at ghb bruges som date-rape-drug. Lidt ligesom denne der med at mennesker hopper ud af vinduet fra femte sal når de tar lucy.

Så vidt jeg husker nævnte en af foskerne at man faktisk ikke særlig nemt kan putte ghb i en drink uden at hun opdager det fordi det kan lugtes.. da jeg aldrig selv har taget det kunne jeg godt tænke mig at få det be- eller afkræftet

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg tror nærmere det kan smages..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
... Nu er det ikke britiske forskere der bestemmer hvorvidt folk drugraper hinanden...

GHB lugter ikke af særlig meget, men det har en saltagtig smag som folk burde kunne opdage. - Men man skal også huske på at der ikke er behov for særlig store mængder GHB når pigebørnene har fået alkohol i forvejen...

Desuden er det ikke særlig pænt at dele det ud til folk der SAGTENS kunne havde drukket alkohol inden. - og GHB er et uinteressant drug alligevel, så jeg kan ikke se "kunsten" i det..

- Derimod ville en happening med folk på keta/mdma/LSD være spændende!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Ja, der kan man da bare se.
Man må godt blende guldfisk som kunst, for så er det ikke mishandling af dyr. men man må ikke giver relativ uskadelig stoffer til folk, så bliver alt rykket væk. Kunne de ikke haft nøjest med at tage GBH´en og så lade resten stå?
Synes det er synd at de fjerner det hele, for ved at lade resten stå bliver det en happening i sig selv at han bliver handholdt for det og stofferne fjernet. Det giver også et godt billede på kunst.
Men guldfisk må godt blendest, heste må godt ligge malkatreret og rådne, hvis bare det er kunst.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
På den ene side synes jeg det er SÅ fedt, og på den anden side er det bare slet ikke i orden... Måske er det derfor man kalder det kunst? :P

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
spiffeh skrev:
Derimod ville en happening med folk på keta/mdma/LSD være spændende!

Som dette?

Men har I lagt mærke til at det blev udført på Stenersenmuseet? :lol:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vårhus
Er det ikke lidt søgt? Jeg mener: Et ikea-køkken, en slidt engelsk floskel, som Nirvana, så vidt jeg husker, allerede klemte fløden af i '93, og prikken over i'et: En dårlig alkoholerstatning, der smager af vaskemiddel. Hvis det er samfundskritik er det vist af den irrelevante skuffe. Hvad har GHB at gøre med norsk middelklasseungdom i almindelighed? Hvis han havde indlagt folk til at drikke det, uden de havde vist det - ja, så havde sagen været en ganske anden - et godt interaktivt projekt, hvor rusen og viljestabet havde været en del af den tilsigtede erfaring. Som det er nu, er det vel bare et råb om opmærksomhed - ren negativisme. Kunne han ikke ligså godt ha' taget: En fladskærm, skrevet 'excite me' og stillet en flaske syredråber til rådighed. Eller hva' med: Et stk. Caravaggio-kopi med påskriften 'enlighten me' og en bakke friske svampe, eller hva' med....
Hvad blev der af kunsthåndværket?

Men selvfølgelig: Hvis han gerne vil kalde middelklassen for nogle bevidstløse røvhuller, fungerer det vel et eller andet sted. Jeg tror bare, han i så fald kun prædiker for de omvendte.

In our memories
Brugeravatar

phornuphto skrev:
britiske forskere har konkluderet at det er en myte at ghb bruges som date-rape-drug. Lidt ligesom denne der med at mennesker hopper ud af vinduet fra femte sal når de tar lucy.

Så vidt jeg husker nævnte en af foskerne at man faktisk ikke særlig nemt kan putte ghb i en drink uden at hun opdager det fordi det kan lugtes.. da jeg aldrig selv har taget det kunne jeg godt tænke mig at få det be- eller afkræftet

Det kan godt være, at det lyder som klicheer, men både det med at bruge GHB som daterapedrug og at springe ud fra et vindue kan jeg personlige bekræfte kan ske. Har en veninde, der er blevet GHB-drugged og voldtaget af nogle, som hun lige havde mødt. Og så har jeg selv set en fyr bruge al sin energi på at hoppe ud af et vindue på 2. sal med hovedet først og kun lige akkurat været så heldig at vågne op fra sit koma på hospitalet efter, inden der blev slukket for ham. Det var godt nok ikke lige LSD, men et tæt beslægtet tryptamin.

Desuden er det meget, meget lidt GHB, der skal til, hvis pigen i forvejen har drukket. En kvart til en halv hætte kan helt sikkert mange gange gøre tricket.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
En krasbørstig Bloody Mary kan camouflere særdeles meget spas :evil:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
CannaChem skrev:

Egen erfaring? 8)

Moderator
Brugeravatar

Espersen skrev:
CannaChem skrev:

Egen erfaring? 8)

Det kan jeg ikke huske :oops:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
CannaChem skrev:
Espersen skrev:
CannaChem skrev:

Egen erfaring? 8)

HAHAHA!!! :rocking:

Hån fik å stift i å røv!

Moderator
Brugeravatar

Espersen skrev:
CannaChem skrev:
Espersen skrev:
CannaChem skrev:

Egen erfaring? 8)

HAHAHA!!! :rocking:

Hån fik å stift i å røv!

Ja, også ham - har jeg efterfølgende hørt en fugl pippe om...det er sgu sikkert rigtigt nok....

Medlem

Spiffeh ... Nu er det ikke britiske forskere der bestemmer hvorvidt folk drugraper hinanden...

Lol, laver du sjov? Nej selvfølgelig bestemmer de det ikke men de har foretaget research som viser at fænomentet er nærmest ikkeksisterende.

Minimal: Det kan godt være, at det lyder som klicheer, men både det med at bruge GHB som daterapedrug og at springe ud fra et vindue kan jeg personlige bekræfte kan ske

Ja, alt KAN jo ske. Men nu snakker vi altså om hvorvidt noget sker jævnligt som et fænomen. Og her kan det altså ikke bekræftes - ifølge de britiske forskere - at det bruges some daterapedrug. Der var netop også nogle tilfælde i 60erne hvor folk hoppede ud af et vindue pga lsd men når det sker en ud af en million gange giver det jo ingen mening som sådan at tilskrive det lsd eller bruge det som argument mod at anvende stoffet.

In our memories
Brugeravatar

phornuphto skrev:
Spiffeh ... Nu er det ikke britiske forskere der bestemmer hvorvidt folk drugraper hinanden...

Lol, laver du sjov? Nej selvfølgelig bestemmer de det ikke men de har foretaget research som viser at fænomentet er nærmest ikkeksisterende.

Minimal: Det kan godt være, at det lyder som klicheer, men både det med at bruge GHB som daterapedrug og at springe ud fra et vindue kan jeg personlige bekræfte kan ske

Ja, alt KAN jo ske. Men nu snakker vi altså om hvorvidt noget sker jævnligt som et fænomen. Og her kan det altså ikke bekræftes - ifølge de britiske forskere - at det bruges some daterapedrug. Der var netop også nogle tilfælde i 60erne hvor folk hoppede ud af et vindue pga lsd men når det sker en ud af en million gange giver det jo ingen mening som sådan at tilskrive det lsd eller bruge det som argument mod at anvende stoffet.

Nej, det skal da ikke bruges som et argument mod at bruge stoffet, da det er yderst sjældent. Men det er da meget sjovt, at begge klichéer forekommer i én kreds. Desuden kommer folk noget oftere galt af sted med psykedeliske stoffer i udlandet end i Danmark, har godt nok læst mange rapporter, der har involveret ambulancer og hospitalsbesøg.

Og jeg er 100% sikker på, at mange mennesker godt kunne finde på at hælde GHB i en piges drink for at få fisse...

Medlem

Minimal

"Og jeg er 100% sikker på, at mange mennesker godt kunne finde på at hælde GHB i en piges drink for at få fisse..."

Jeg kan jo ikke udtale mig om hvad folk kan finde på. Men hvis de førnævnte forskere har ret - og det går jeg da ud fra - er det i vid udstrækning en myte. Selvfølgelig er det sket, men det sker bare utrolig sjældent. Og så giver det ingen mening fx at kalde det "Voldtægtsnarko" i en avis der foregiver at være seriøs.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

phornuphto skrev:
Og så giver det ingen mening fx at kalde det "Voldtægtsnarko" i en avis der foregiver at være seriøs.

Det er lige netop det sidste ord i sætningen som er vigtigt... Seriøsitet sælger ikke aviser - det gør ord som voldtægt og narko... og sat sammen til voldtægtsnarko sælger det nok endda endnu mere :roll:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]