Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 22:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

[iframe]http://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-21826248.html[/iframe]

Hvad siger de hostende nikotinindhalerende cigarret-misbrugere til sådan en omgang? Vil det overhovedet nytte noget?

Kan det få konsekvenser? F.eks at folk begyndte at lave krimminalitet for at få råd til smøger? Eller at der måske opstår et illegalt marked med billige ulovlige smøger, og er det overhovedet rimeligt at regeringen blander sig i priserne på tobak?

Jeg venter lidt med min egen udtalelse på dette område. Ikke rygere skal selvfølgelig også være velkommen til at deltage i diskussionen! :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Sidst jeg var i England, kunne jeg uden de store problemer købe polske smuglersmøger - ligesom man også kan her i landet - omfanget heraf vil imo stige voldsomt, og klart noget jeg vil benytte mig af...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg har arbejdet på en havn her i DK, af respekt for arbejdsgiver så kalder vi bare havnen for "x", men der var det sådan at vi flere gange i ugen fik skibe ind fra rusland, polen, finland. Der kom også mange andre skibe, men disse jeg har nævnt var dem der kom med flest smøger til os.
Nå, men nu var det nuengang sådan at en af mine gode venner havde bestilt lidt smøger hjem. Da han så er i bedste gang med at læse smøgerne over i skovlen på vores gummiged kørte 2 stk toldere helt op i røven af geden så han ikke kunne køre nogle steder. 15 min inde i pausen kommer han tilbage til vores firma, kun med et stykke papir hvor der står at han skal betale lige omkring 70.000 i afgift for de 15.000 smøger han lige havde fået.

Jeg er selv stoppet med at ryge smøger her i sommers da jeg lå død syg, og efter at jeg er blevet en af de fantastiske ikke rygere så kan jeg faktisk godt se logikken i at man sætter priserne så meget op. Jeg tror at det er vejen frem hvis man ønsker at stoppe de unge i at begynde på denne dårlige vane.
De ældre rygere.. dem tror jeg sku ikke man får til at stoppe, de skal sku bare dø naturligt af lungekræft før vi kan mærke at vi har mindre rygere i DK.

Her var et link jeg fandt om ham min ven; http://www.dr.dk/Regioner/Trekanten/Nyh ... 161222.htm

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Altså hallo! Nu skal vi lige tænke som RIGTIGE rygere... tænk på de ekstra kroner vi skal lægge i cigaret køb når vi skal ryge fed... hvis man ligger beløbet sammen kan man få ekstra røg for de overskydende cigaret penge... det her er virkelig total ultra mega meget seriøst...! :shock:

Keep smokin' :joint:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Skou skrev:
Jeg har arbejdet på en havn her i DK, af respekt for arbejdsgiver så kalder vi bare havnen for "x", men der var det sådan at vi flere gange i ugen fik skibe ind fra rusland, polen, finland. Der kom også mange andre skibe, men disse jeg har nævnt var dem der kom med flest smøger til os.
Nå, men nu var det nuengang sådan at en af mine gode venner havde bestilt lidt smøger hjem. Da han så er i bedste gang med at læse smøgerne over i skovlen på vores gummiged kørte 2 stk toldere helt op i røven af geden så han ikke kunne køre nogle steder. 15 min inde i pausen kommer han tilbage til vores firma, kun med et stykke papir hvor der står at han skal betale lige omkring 70.000 i afgift for de 15.000 smøger han lige havde fået.

Jeg er selv stoppet med at ryge smøger her i sommers da jeg lå død syg, og efter at jeg er blevet en af de fantastiske ikke rygere så kan jeg faktisk godt se logikken i at man sætter priserne så meget op. Jeg tror at det er vejen frem hvis man ønsker at stoppe de unge i at begynde på denne dårlige vane.
De ældre rygere.. dem tror jeg sku ikke man får til at stoppe, de skal sku bare dø naturligt af lungekræft før vi kan mærke at vi har mindre rygere i DK.

Her var et link jeg fandt om ham min ven; http://www.dr.dk/Regioner/Trekanten/Nyh ... 161222.htm

Det er flot at du ikke vil nævne havnens navn, men linker til en artikel hvor det står...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja var meningen at det skulle være lidt ironisk da man jo ikke kan se hvilket firma det er, og der er rigtig mange firmaer på havnen så turde godt at linke.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja var meningen at det skulle være lidt ironisk da man jo ikke kan se hvilket firma det er, og der er rigtig mange firmaer på havnen så turde jeg godt at linke til artiklen da jeg finder den utrolig sjov.. HVIS altså at man ikke selv er blevet taget 8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Espersen skrev:
Altså hallo! Nu skal vi lige tænke som RIGTIGE rygere... tænk på de ekstra kroner vi skal lægge i cigaret køb når vi skal ryge fed... hvis man ligger beløbet sammen kan man få ekstra røg for de overskydende cigaret penge... det her er virkelig total ultra mega meget seriøst...! :shock:

Keep smokin' :joint:
En total ultra mega meget seriøs rigtig ryger er altså en ryger som tænker på hvor mange milligram ekstra hash han kan putte i lommen, frem for at tænke på hans helbred?

Der er vidst en pointe du har misset.. sorry :wink:

Jeg er selv ryger og jeg ryger omkring 5-15 smøger dagligt. Jeg ville ønske at jeg kunne kvitte lortet uden problemer. Har kun prøvet at holde op en gang før, uden succes.

Hvis mindsteprisen på en pakke smøger sniger sig op på de 50kr. vil jeg kvitte lortet, og kun ryge til festlige legligheder. Så jeg synes at det er en god idé, og der hærsker vidst ingen tvivl om at en forøgelse af prisen vil have gavnlig effekt på unge rygere.

Det kan godt være at jeg lydder lidt whak i det. Jaja jeg kunne jo bare kvitte nu. Men jeg ryger altså lige en til.

og måske en til .. og så lige en ekstra .. nu hvor jeg er i gang kan jeg ligeså godt købe en karton!

Senest rettet af visias 21 apr 2009 14:00, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Ja det betyder jo bare at der kommer en masse smugling..

Men hvad så med tobak i bøtter og cigaretpapir? Så kan man jo bare lave sine smøger selv meget billigere. 8) Medmindre det også bliver dyrere. Hvilket det sikkert gør. Det er jo Danmark..

EDIT: Læste lige artiklen igennem én gang til. Er det tobaksafgiften som bliver sat op, så det er alle tobaksvarer som stiger i pris, eller er det kun på "færdige" cigaretter?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Afgiftreglerne er ens, om det er i en pakke med 20 smøger eller i en bøtte med 250 gram tobak. Når det kommer til smugling så tror/ er næsten sikker på, at det aldrig nogen sinde ville kunne nå et omfang som var værd at nævne specielt højt. Danskere ryger så mange smøger hvert evigt eneste dag, og om der kommer en container eller 5 ind fra rusland eller andre østlande så ville Hr. Jensen sku stadig gå ned og købe 20 prince 100 til ham selv og 20 look til Fru. Jensen, det kan der ikke laves om på, jeg er overbevist om at den eneste vej frem for et evt "røg frit" Danmark er at alle de rygere som er for afhængige til at stoppe dør og at de unge som har en smule hjerne kan finde ud af at 50 kroner for et langsomt selvmordforsøg bare ikke er det værd i længden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Tjaeh, smuglersmøger er også hvad jeg hopper på, hvis de bliver sat op.

Men som der tidligere er blevet sagt - så er det præventivt overfor folk der gerne vil starte med at ryge.

Insane psychedelia user!

spiffeh skrev:
Men som der tidligere er blevet sagt - så er det præventivt overfor folk der gerne vil starte med at ryge.

Det tror jeg altså ikke en skid på...

hvis unge, (går ud fra at det er dem det virker præventivt på), har lyt til at ryge er det fordi det er sejt, og tror jeg er ligeglade små 20kr extra. + i starten ryger man heller ikke særligt meget, måske en pak hver 4-5dag, så det er jo stadigvæk ikke dyrt..
Hvis det skulle virke preventivt, skulle prisen måske være 100-200kr pr. pak, så det er jo et fuldstændig åndsvagt IMO.

personligt er jeg bedøvende ligeglad - jeg holder sku ikke op med at ryge af den grund, jeg bliver bare endnu mere stædig, jo mere de blæser det op. Og hvis det bliver for dyrt, så er det jo godt at jeg har et ko-ben... :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Men dybest set er det jo op til det enkelte individ om de vil ryge, så derfor synes jeg egentlig ikke de kan være det bekendt. 8)
Selvom jeg ikke selv ryger..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg synes det er fint. En af årsagerne til at jeg kvittede, var netop prisen, man kunne næsten opretholde et hashmisbrug med det, det koster at ryge 20 smøger om dagen og med den nye pris VIL man kunne opretholde et hashmisbrug... (minus penge til tobak self.) Dog synes jeg kun at det i orden, fordi det er nikotin og det er et lortestof, som man bliver afhængig uden at opdage det og aldrig kan stoppe med (indsæt ond latter). Lad os sige at hash var lovligt og de satte prisen op på det, så ville jeg blive harm, så kan man kalde mig dobbeltmoralsk, men der findes jo alternative indtagelsmetoder til hash, såååh... Et råd til dem som ikke kan stoppe med nikoen lige med det samme, kunne jo være at prøve noget af det der sniffe tobak...

Hygge

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Fin idé faktisk... kender mange, der vil stoppe, hvis prisen bliver sat så højt op, og der er ikke noget bedre, end når ens venner dropper det meningsløse og irriterende misbrug. :mrgreen:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
twisted skrev:
Men dybest set er det jo op til det enkelte individ om de vil ryge, så derfor synes jeg egentlig ikke de kan være det bekendt. 8)
Selvom jeg ikke selv ryger..

Nemlig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Jeg byder hjerteligt alle tiltag velkommen, diktatoriske såvel som rådgivende, der kan få mig til at stoppe mit djævelske misbrug.... Sæt prisen op til 200kr pr. 10pak og jeg garanterer at jeg stopper!!

Og mht. hashrygning, så vil jeg begynde at lede efter et velsmagende alternativ til tobakken.. No sweat

Medlem

Dejligt at se at forbudet er ophævet!

Ellers ville vi få et satans dilemma hver gang der skulle ristes til en fed ^^

crUnk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Det var da et fint forslag. Mange ville kvitte smøgerne og få et bedre liv. Om de negative konsekvenser ville overstige de positive har jeg ikke indsigt nok til at udtale mig om.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prøv at tænk på alle de penge som vores sundhedssystem bruger på følgesygdommene af rygning, alle de penge ville man fremover kunne bruge på noget andet! Havde lige en diskussion med nogle venner her idag, og vi kom frem til at hvis priserne ville blive sat op ville de posititve konsekvenser overskygge de negative i en så høj grad at alle argumenterne for ikke at sætte priserne op falder til jorden.

Det eneste dilemma ville bare være når man skulle bruge tobak til jointen.. meen, mon ikke at der snart kommer færdig ristet tobak til os som nyder en god joint. 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 55 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]