Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Right behind you...
Citat:
De danske veje er fulde af farlige bilister, der er påvirkede af narko eller medicin.

Det afslører politiets jævnlige narkokontroller, der blev sat i værk for to år siden, da politiet fik redskaber til at teste og afsløre narkobilisterne, skriver JydskeVestkysten i dag.

Tidligere fik politiet blot fat i omkring 200 narkobilister om året, men alene i dette års tre første måneder er 354 narkobilister gået i fælden. 42 af dem blev opdaget efter, at de var kørt galt.

De mange narkobilister på vejene overrasker hverken politiet eller eksperterne.

- Vi ved, at der er mange af dem på vejene, siger seniorforsker ved DTU, Inger Marie Bernhoft, og henviser til en undersøgelse fra 2001, da 1000 helt tilfældige bilister blev standset. 1,3 procent af dem havde narko i blodet og 0,7 procent farlig medicin.

Tidligere skulle politiet bevise, at bilisten var så påvirket af narko, at han ikke kunne køre bil "på betryggende vis". I dag er der indført nultolerance, og politibetjentene er uddannet i at spotte narkobilisterne ved blandt andet at kigge på størrelsen af deres pupiller.

Ritzau

http://jp.dk/indland/krimi/article1676013.ece

Medlem
Brugeravatar

hvordan kan de se at han har røget en fed eller andet hvor pupillerne ikke bliver større/mindre? tænker jeg

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
De kan be dig om en pis/sved test hvis de har mistanke, det er sådan at de får folk i fælden..
Der var en sag nede i sønderjylland her sidste år hvor 2 betjente troppede op ved en mand som røg fed pga en kronisk lidelse som er forbundet med stor smerte, og han havde bil og kørekort, men han kørte aldrig mens han var skæv.. Alligevel mistede han kørekortet fordi at han sad hjemme på sofaen og røg en joint.. Det er til grin

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
Så man skal vente med at køre bil i ca. 2 uger når man har røget!? :/

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Altså du skal da ihvertfald vente til at det er ude af kroppen..
Men de beder jo ikke om en pisprøve hvis du sidder og hører Tarzan soundtrack og snakker "udoppet" til dem ;)
Er af den overbevisning at det kun er utrolig dumme mennesker som sætter sig bag rattet mens de ikke er i tilstand til hverken at køre bil eller snakke med politiet, for hvis de endelig skulle blive stoppet så er legen sku slut.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Selvfølgelig skal du det, HexTrix, er du psykopat?! Du slår os alle IHJEL med den cannabisinficerede DØDSKØRSEL!!!

...

Bortset fra at det er mindre risikofyldt at køre bil påvirket af cannabis end såvel alkohol som sløvende medikamenter - som der nok menes i denne artikel, skønt det ikke oplyses, hvorfor det ligeså vel kan være c-vitaminer som rohypnol.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Hvad så når jeg har indtaget en ordentlig mængde Kratom og mine pupiller bliver små, jeg bliver så snuppet i narko kørsel og formentlig sendt til skadestuen (panser-reden?) og for der taget en blodprøve der er negativ fordi de ikke tester for kratom.

Kan jeg så få en erstatning?

Medlem
Brugeravatar

ja det kan du godt.. men det er ikke særlig mange penge man får..
men det er vel også kun de populære drugs de tester efter.. alkohol, hash, coke, amf, mdma, hero...... tror ikke på at nogle RC's viser udslag.

peace

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: NørrebronX
Jeg tror at mange af RC´s giver udslag, da de minder så meget om de "almindelige" stoffer.

Jeg ved hvert faldt at hvis man har taget methylone, bliver man testet posetiv for speed.

Senest rettet af Alt Ædende Ateist 28 apr 2009 19:54, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

så får du bare ret T

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Der er heller ikke noget som at køre skæv.... :joint:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]